Gå til innhold

Borgerlig ‘konfirmasjon’, hva er poenget?

Anbefalte innlegg

Gjest Sakura
Skrevet

Jeg fikk selv velge🙂alle i klassen min ble konfirmert kirkelig mest vanlig i den tiden. Jeg og ble konfirmert i kirken hadde bunad og bunadsko de igjen var alt for store til meg😅det gikk som dette måtte gå i kirken jeg falt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med DNK, de følger jo ikke kristendommens sakramenter lengre, også tillater de ting som er forbudt i følge bibelen. Det virker som de tilrettelegger troen for å passe inn i vår tid. Men da følger de ikke den kristne tradisjonen lengre.

Vi har prester som leser fra koranen, vi har homofilt ekteskap i kirken. Helvete er avskaffet, man skulle tro ett liberalt politisk parti hadde formet troen og ikke bibelen.

Dette er jo selvsagt fint for oss erkekjettere, men kirken er overhodet ikke troverdig lengre. Og nesten ingen tror lengre. De som gjør er ofte søkende mot mere troverdige kirker som den katolske.

DNK vedtar i større grad sinnreligion enn å følge den tradisjonelle teologien. Det er jo ikke så rart da den er uspiselig. Men blir ikke konklusjonen heller å legge ned kirken? Det er da vitterlig ikke noe fint ved den.

Anonymkode: 27776...d0b

Gjest Sakura
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 20.36):

Dette lurer jeg på. Hva læres i konfirmasjonsundervisningen? Hvordan meninger man skal ha?

Eller er det ett plaster på såret, sånn at de kan få like mye penger som en kristen konfirmant? 

Anonymkode: 27776...d0b

Bibelen og voksenlivet i min tid lærte jeg om. Om konfirmanter får pengegaver i ukristelig konfirmasjoner det vet jeg ikke. Jeg vil nå tro de får penger og gaver de og. Hva lærer de om i timene føre selve konfirmasjonen 🤔jeg tipper på det ukristelige live nå og etter våres død. Det var jo plaster på såre med pengegaver for min del i postkassen. De timene var ikke så morsomme lære om kristendomen og voksenlivet husker jeg. 

Endret av Sakura
Glitter
Skrevet
Sakura skrev (6 timer siden):

Bibelen og voksenlivet i min tid lærte jeg om. Om konfirmanter får pengegaver i ukristelig konfirmasjoner det vet jeg ikke. Jeg vil nå tro de får penger og gaver de og. Hva lærer de om i timene føre selve konfirmasjonen 🤔jeg tipper på det ukristelige live nå og etter våres død. Det var jo plaster på såre med pengegaver for min del i postkassen. De timene var ikke så morsomme lære om kristendomen og voksenlivet husker jeg. 

I borgerlig konfirmasjon lærer de om livet, voksenlivet, etikk og moral. Blant annet. De får gaver på lik linje som de som konfirmeres kristelig. Det er en veldig fin seremoni der de konfirmeres. Min eldste ble konfirmert på lørdagen som var og han var veldig stolt og glad over dagen. Hadde ikke blitt det samme med kristelig konfirmasjon for ingen av oss i familien er kristen. 

Gjest Sakura
Skrevet
Glitter skrev (58 minutter siden):

I borgerlig konfirmasjon lærer de om livet, voksenlivet, etikk og moral. Blant annet. De får gaver på lik linje som de som konfirmeres kristelig. Det er en veldig fin seremoni der de konfirmeres. Min eldste ble konfirmert på lørdagen som var og han var veldig stolt og glad over dagen. Hadde ikke blitt det samme med kristelig konfirmasjon for ingen av oss i familien er kristen. 

Mye som er likt🙂 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...