Gå til innhold

Er det uhøflig å svare på tlf under terapi-timen (privat)

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2026 den 13.01):

Vanlig normal folkeskikk?😆

I vårt flerkulturelle samfunn har vi ikke én, men mange folkeskikker.

Eva Sofie skrev (6 timer siden):

Hvorfor i all verden står du friere til å ikke ta terapien like seriøst "bare" fordi du betaler den av egen lomme?

Man har ikke medvirkningsplikt når man kjøper en privat tjeneste.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fryktelig uhøflig. Helt uaktuelt i min verden. De fleste unngår vel alt de kan at telefonen ringer/lager lyd i legetimer, ulike møter osv. Skal jeg booke time hos fastlegen min og sitte og diskutere jobb i fem minutter fordi jeg uansett betaler for timen? Fullstendig respektløst....

Anonymkode: 6789e...b9f

Skrevet

Jeg tenker to ting her.

1. Noen trenger å bryter litt flere regler. Kanskje det å glemme å sette på lydløs en time, eller til og med ta telefonen med hensikt, være et steg i riktig retning for denne personen.

2. Noen trenger å bli oppmerksomme på hvorfor andre ikke liker dem noe særlig. Er de stadig uhøflige og respektløse, er vel terapi nettopp et sted å komme til klarhet i dette? 

Er det virkelig da riktig at terapeuten avslutter disse personene? Det høres helt merkelig ut i min verden? Er det ikke sånne ting terapi er til for? Er det ikke bare "Grist to the mill"? 

Anonymkode: e348f...107

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Prostitusjon uten sex. 

Atte hva? Jeg er ganske treg i nøtta. Hva mente du?

Anonymkode: d252f...069

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Atte hva? Jeg er ganske treg i nøtta. Hva mente du?

Anonymkode: d252f...069

At behandleren er den som tilbyr en vare (her sammenlignet med sex) som du som pasient betaler for (her sammenlignet med horekunde)

Anonymkode: 77fd5...651

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At behandleren er den som tilbyr en vare (her sammenlignet med sex) som du som pasient betaler for (her sammenlignet med horekunde)

Anonymkode: 77fd5...651

Jeg fikk et bilde av noen som går til tannlegen, og ber tannlegen ta utstyret ut av munnen for de skal bare svare en telefon, for de betaler jo uansett tannlegen, så det spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: e348f...107

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...