krøll9 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Denne diskusjonen blir aldri gammel nei. Det som irriterer meg er at det i debatten ikke skilles tydeligere på hva som er hva. Det blir en blanding av personlige meninger, verdigrunnlag, kultur, livsstil, faktiske rammebetingelser for folk flest + fakta -> hva sier forskningen og hva mener man om dette innen utviklingspsykologien (og det er jo så mangt det, avhengig av hvilket standpunkt man vil trekke frem og fronte!) Tenker flere ting samtidig: - Det er ille at de fleste anser det som helt nødvendig å sende sin ettåring i barnehage av økonomiske grunner. - Det er godt vi har barnehageplasser og dyktige pedagoger og andre folk i barnehager som tar vare på barna, også de minste, på en så god måte. De er trygge. - Personlig mening: for de fleste/mange barn hadde det sikkert vært fint å kunne få være hjemme de første par leveårene. Det er nok idealet i mitt hodet. Men stort sett ivaretas barna på god måte fra ett års alder, så det kommer til å gå bra med barna våre Selv om det ville vært fint for en del å være mer hjemme med mor eller far Videre snur holdningen min hva idealet angår når det nærmer seg skolestart: De fleste vil klare seg greit, men det er "best" å ha gått i barnehage et par år før skolestart enn å ikke ha gjort det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.