Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hos en bruker (vurderer å slutte), verken vedkommende eller meg er fortjent med å være i jobben da. Det er hjertebank og jeg blir uvel rundt vedkommende. Kan det være at jeg kobler meg på h*ns energi? Jeg er veldig sensitiv ovenfor mennesker. Noen som kan fortelle meg? 

Anonymkode: cf758...b22

Videoannonse
Annonse
Gjest Sakura
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber hos en bruker (vurderer å slutte), verken vedkommende eller meg er fortjent med å være i jobben da. Det er hjertebank og jeg blir uvel rundt vedkommende. Kan det være at jeg kobler meg på h*ns energi? Jeg er veldig sensitiv ovenfor mennesker. Noen som kan fortelle meg? 

Anonymkode: cf758...b22

Ja, humøret og energi kan smitte over ikke alle vi har så god kjemi med. Hvorfor vi er for ulike. 

Endret av Sakura
AnonymBruker
Skrevet
Sakura skrev (51 minutter siden):

Ja, humøret og energi kan smitte over ikke alle vi har så god kjemi med. Hvorfor vi er for ulike. 

Jeg kjente det etter et par ganger. Har det noe spirituelt å si? Eller er vi alle sånn? 

Jeg kan vel ikke bare slutte? Kjenner jeg ikke klarer én dag til der, det var rett og slett helt katastrofe. Aldri merket før og jobbet mye med mennesker. Det sitter langt inne å si det, er jo ikke h*ns feil. 

Anonymkode: cf758...b22

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kjente det etter et par ganger. Har det noe spirituelt å si? Eller er vi alle sånn? 

Jeg kan vel ikke bare slutte? Kjenner jeg ikke klarer én dag til der, det var rett og slett helt katastrofe. Aldri merket før og jobbet mye med mennesker. Det sitter langt inne å si det, er jo ikke h*ns feil. 

Anonymkode: cf758...b22

Noen kjenner andres energi, kanskje du er en empat? Det kan være ubehagelig og ekkelt å få inn energier, du må tenke at det ikke er ditt men det er ikke alltid lett. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (34 minutter siden):

Noen kjenner andres energi, kanskje du er en empat? Det kan være ubehagelig og ekkelt å få inn energier, du må tenke at det ikke er ditt men det er ikke alltid lett. 

Der har du det. Jeg googlet meg til dette og jeg er 99,9% sikker på at jeg er empat. Ja jeg fikk en helt utrolig rar/hjertebank igår, rett etter jeg hadde vært der i 6 timer. Kjenner meg tappet/forvirret/glemsk når jeg er der. Er personen deprimert og jeg får vedkommendes følelse? 

Kan jeg snakke med noen om dette? Og hva er årsaken til at noen er empat? 

Anonymkode: cf758...b22

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der har du det. Jeg googlet meg til dette og jeg er 99,9% sikker på at jeg er empat. Ja jeg fikk en helt utrolig rar/hjertebank igår, rett etter jeg hadde vært der i 6 timer. Kjenner meg tappet/forvirret/glemsk når jeg er der. Er personen deprimert og jeg får vedkommendes følelse? 

Kan jeg snakke med noen om dette? Og hva er årsaken til at noen er empat? 

Anonymkode: cf758...b22

Ja da er du nok empat. Ikke godt å si hva det er med personen men at du får det inn er det jo ikke tvil om, du får nok inn hvordan personen har det ja. Bare husk at dette er ikke ditt men man kan bli tappet og føle seg energiløs av det, det kan henge i en stund også. 

Tror noen er født sånn, det er i hvert fall jeg. Det finnes måter å beskytte seg selv på men de har ikke virket på meg, så den du kan snakke med er vel noen som vet om måter å beskytte seg på eller lese om det i bøker. Det er ikke alle som forstår det, en god healer forstår og kan gi deg metoder å beskytte deg på. Men ikke alle healere er seriøse og kan ikke så mye selv, noen går på noen kurs og tror de kan heale. Ville gått til noen som er født healer. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der har du det. Jeg googlet meg til dette og jeg er 99,9% sikker på at jeg er empat. Ja jeg fikk en helt utrolig rar/hjertebank igår, rett etter jeg hadde vært der i 6 timer. Kjenner meg tappet/forvirret/glemsk når jeg er der. Er personen deprimert og jeg får vedkommendes følelse? 

Kan jeg snakke med noen om dette? Og hva er årsaken til at noen er empat? 

Anonymkode: cf758...b22

Syns bøkene til Dion Fortune var bra og lærerike men hjalp dessverre ikke meg, kan hjelpe andre da. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan det være at jeg kobler meg på h*ns energi?

Nei, det er bare din egen energi du kjenner på, men det kan jo være noe med denne personen som gjør at du blir oppmerksom på det. Da må du finne ut hvorfor du har denne energien i deg selv, og gjøre det som er nødvendig for å ta kontroll over den.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er bare din egen energi du kjenner på, men det kan jo være noe med denne personen som gjør at du blir oppmerksom på det. Da må du finne ut hvorfor du har denne energien i deg selv, og gjøre det som er nødvendig for å ta kontroll over den.

Har du ikke hørt om empater du? 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Har du ikke hørt om empater du?

Jeg registrerer at noen mener det finnes "empater", men det forandrer ikke fakta. Sanseapparatet vårt er veldig presist, og kan fange opp nyanser vi ikke alltid er klar over selv - også ved andre menneskers væremåte. Hvordan vi velger å tolke sanseinntrykkene og våre egne reaksjoner på dem er helt individuelt.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg registrerer at noen mener det finnes "empater", men det forandrer ikke fakta. Sanseapparatet vårt er veldig presist, og kan fange opp nyanser vi ikke alltid er klar over selv - også ved andre menneskers væremåte. Hvordan vi velger å tolke sanseinntrykkene og våre egne reaksjoner på dem er helt individuelt.

Okay. Jeg kunne kjenne energien til den som hadde vært der før meg da jeg gikk til psykolog, kunne forandre seg fra gang til gang. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg kunne kjenne energien til den som hadde vært der før meg da jeg gikk til psykolog, kunne forandre seg fra gang til gang. 

Hvordan vil du forklare det vitenskapelig?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vil du forklare det vitenskapelig?

Nei vitenskap har jeg ikke så mye greie på men vitenskapen har vel kommet så langt at de vet at alt er energi? Det er jo bare å se i et mikroskop det. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei vitenskap har jeg ikke så mye greie på men vitenskapen har vel kommet så langt at de vet at alt er energi? Det er jo bare å se i et mikroskop det. 

Dette er tåkeprat. Prøv igjen.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dette er tåkeprat. Prøv igjen.

Hehe nei du :D Det er du som ikke forstår skjønner jeg, alt er energi og det vet vitenskapen. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er du som ikke forstår skjønner jeg, alt er energi og det vet vitenskapen.

Var du tom for rasjonelle argumenter og måtte begynne med personangrep nå?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Var du tom for rasjonelle argumenter og måtte begynne med personangrep nå?

Angriper deg nok ikke, det er bare sannheten at vitenskapen vet at alt er energi. Om ikke du vet det skjønner jeg jo det :) Ikke alle vet det. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Angriper deg nok ikke, det er bare sannheten at vitenskapen vet at alt er energi. Om ikke du vet det skjønner jeg jo det :) Ikke alle vet det.

Dette er tåkeprat - igjen. Og en effektiv måte å sabotere saklige diskusjoner.

Endret av psykedeliker
stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Dette er tåkeprat - igjen. Og en effektiv måte å sabotere saklige diskusjoner.

Aner ikke hva du mener med tåkeprat for jeg skriver bare det jeg vet om saken, finito :) 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Aner ikke hva du mener med tåkeprat for jeg skriver bare det jeg vet om saken, finito :) 

Du får drøfte dette med Språkrådet: https://sprakradet.no/klarsprak/

 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...