Fatalia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Interessant å lese. Har vært gjennom perioder av diverse retninger og religioner, men jeg er vel i grunn individualist og ikke følger. Født i ateistisk samfunn som ortodoks, og levd i vitenskapens verden med alternative ideer uten at det ble problem. Synes nå i voksen alder at det passet meg bra å velge litt herfra og litt derfra. Studere litt ditt og datt. Mye spennende mellom himmel og jord. Det finnes noe som sikkert heter nyfrelst syndrom. Jeg har studert nemlig psykosyntese en stund siden og det var spennende, men jeg følte at disse nyvekkelses følelser skremte vettet av meg i enkelte terapeutgrupper. Veilederen sa til meg at de som har en tomhet elsker å fylle det opp med noe, men glasset er aldri fyll. Og de som har glasset forholdsvis fyllt fra før, bare bytter litt innholdet. Så jeg tømte aldri glasset kan man vel si. Det synes han var litt trist. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Det handler om kjødets oppstandelse, det er ikke bare den udødelige sjel som lever videre etter døden, men også det dødelige legeme (Rom 8,11). Det er vanskeligere å tro på enn reinkarnasjon. Anonymkode: 7901b...c37 0 Siter
Vhanja Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (21 minutter siden): Ja jeg liker bare ikke det ordet New age, vet ikke hvorfor og tror ikke på alt det representerer heller så vil helst ikke under den kammen der. Det er ingen som tror på alt det representerer, det var poenget mitt i et av mine forrige innlegg. Den nye spiritualiteten har en konsumerkultur hvor man plukker det som passer en. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Fatalia skrev (13 minutter siden): Interessant å lese. Har vært gjennom perioder av diverse retninger og religioner, men jeg er vel i grunn individualist og ikke følger. Født i ateistisk samfunn som ortodoks, og levd i vitenskapens verden med alternative ideer uten at det ble problem. Synes nå i voksen alder at det passet meg bra å velge litt herfra og litt derfra. Studere litt ditt og datt. Mye spennende mellom himmel og jord. Det finnes noe som sikkert heter nyfrelst syndrom. Jeg har studert nemlig psykosyntese en stund siden og det var spennende, men jeg følte at disse nyvekkelses følelser skremte vettet av meg i enkelte terapeutgrupper. Veilederen sa til meg at de som har en tomhet elsker å fylle det opp med noe, men glasset er aldri fyll. Og de som har glasset forholdsvis fyllt fra før, bare bytter litt innholdet. Så jeg tømte aldri glasset kan man vel si. Det synes han var litt trist. Det er interessant og alle har jo sine opplevelser med alt mulig, ingenting er jo rett eller galt med noe for det bare er. Jeg følger heller ikke noe til punkt og prikke men tror på både det ene og det andre, det er en frihet med det. Psykosyntese høres spennende ut. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det handler om kjødets oppstandelse, det er ikke bare den udødelige sjel som lever videre etter døden, men også det dødelige legeme (Rom 8,11). Det er vanskeligere å tro på enn reinkarnasjon. Anonymkode: 7901b...c37 Det er vanskelig for meg å tro at kroppen lever videre, det tror jeg bare er et hylster man legger fra seg når man går videre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Vhanja skrev (3 minutter siden): Det er ingen som tror på alt det representerer, det var poenget mitt i et av mine forrige innlegg. Den nye spiritualiteten har en konsumerkultur hvor man plukker det som passer en. Ja og det er jo rett, at man plukker ut det som passer en for det skal jo være i samsvar med det som er inni oss eller vårt høyere selv. Vi skal jo følge oss selv her i livet og stole på oss selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.