Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 timer siden):

Ja men det er mange religioner, hvordan forklarer du det? Og det har vært mange profeter. 

Jeg forklarer det med at det er naturlig å prøve å finne meningen med tilværelsen. Og så er det videre naturlig å tro at det finnes en skaper bak alt for å forklare hvorfor vi er til og hvorfor jorden, stjernene osv er til. Og så tror jeg at man kan selv velge hvilken religion man vil følge basert på det man synes er mest troverdig og som samsvarer best med egen oppfatning. Jeg tror personlig som sagt at det bare finnes én Gud, og jeg tror at Jesus ikke bare var en profet, men at han er Guds sønn som kom til jorden for å frelse oss fra fortapelsen. 

Anonymkode: c2120...f9a

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forklarer det med at det er naturlig å prøve å finne meningen med tilværelsen. Og så er det videre naturlig å tro at det finnes en skaper bak alt for å forklare hvorfor vi er til og hvorfor jorden, stjernene osv er til. Og så tror jeg at man kan selv velge hvilken religion man vil følge basert på det man synes er mest troverdig og som samsvarer best med egen oppfatning. Jeg tror personlig som sagt at det bare finnes én Gud, og jeg tror at Jesus ikke bare var en profet, men at han er Guds sønn som kom til jorden for å frelse oss fra fortapelsen. 

Anonymkode: c2120...f9a

Ja vi velger vår tro og må respektere andres tro. 

Worrisome_plenty
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Luciferanisme er kategorisert som en gren innen satankult. Rent personlig synes jeg ikke det er innafor å reklamere for på et forum fullt av sårbare mennesker.

Anonymkode: 7901b...c37

Tror ikke du vet hva du snakker om. Du får klage til moderator da. Og se om du kommer noen vei. Dette er en ateistisk filosofi. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (På 22.5.2026 den 10.57):

Jeg tror ikke Gud er ond og skaperverket er ikke ondt tror jeg. 

Uff satanismen er ikke noe for meg men likte Lucifer i isfolket, der var han god da. 

Våre synder tror jeg vi må stå til ansvar for selv når vi dør, da får vi oppleve absolutt alt vi har påført andre tror jeg. Vi får kjenne hvordan vi fikk andre til å føle så da er det jo best å gi andre gode opplevelser. 

Jeg opplever dette i selve livet. Universet vil straffe meg for den jeg er og det jeg har gjort. Og sender onde energier inni i meg og jeg får befalende stemmer som skal instruere meg i hva jeg må gjøre for å gjøre opp for meg. 

Etter døden tror jeg ikke det er så mye. 

stjernestøv skrev (23 timer siden):

Jeg tror vi er alle Gud, Gud er et lys som strømmer gjennom alt...absolutt alt så en stein er også gud. Snakk om selvtillit på meg da :D 

Er det ikke det satanister mener? At alle er Gud? 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (20 minutter siden):

Jeg opplever dette i selve livet. Universet vil straffe meg for den jeg er og det jeg har gjort. Og sender onde energier inni i meg og jeg får befalende stemmer som skal instruere meg i hva jeg må gjøre for å gjøre opp for meg. 

Etter døden tror jeg ikke det er så mye. 

Er det ikke det satanister mener? At alle er Gud? 

Ok. Ja alt er jo mulig men jeg tror altså ikke at det er universet som gjør dette mot deg, kan være andre årsaker/ting. 

Jeg er i hvert fall ikke satanist. Jeg mener at Gud er som en sol og det solen har stråler som går gjennom alle mennesker, så vår kjerne er lys og kjærlighet uansett hvordan vi er som mennesker. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. Ja alt er jo mulig men jeg tror altså ikke at det er universet som gjør dette mot deg, kan være andre årsaker/ting. 

Jeg er i hvert fall ikke satanist. Jeg mener at Gud er som en sol og det solen har stråler som går gjennom alle mennesker, så vår kjerne er lys og kjærlighet uansett hvordan vi er som mennesker. 

Vet ikke hva andre årsaker det kan være. 

Så det mener du uansett hva et menneske har gjort? 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva andre årsaker det kan være. 

Så det mener du uansett hva et menneske har gjort? 

Ok, jeg skal ikke si noe. 

Ja Hitler kom til himmelen men det er mange plan der, mitt hus har mange rom gir mening. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok, jeg skal ikke si noe. 

Ja Hitler kom til himmelen men det er mange plan der, mitt hus har mange rom gir mening. 

Har ikke hørt om det. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Har ikke hørt om det. 

Bare noe som står i bibelen, universet er uendelig og der finnes alt mulig. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Bare noe som står i bibelen, universet er uendelig og der finnes alt mulig. 

Ok. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er crazy å lese

Anonymkode: dfda0...afb

AnonymBruker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (2 timer siden):

Tror ikke du vet hva du snakker om. Du får klage til moderator da. Og se om du kommer noen vei. Dette er en ateistisk filosofi. 

Det er visst delte meninger om Lucifer ser jeg. Noen ser figuren som et symbol på menneskelig frihet og uavhengighet, uten å representere onde krefter sånn direkte. I andre tradisjoner dyrkes L som en guddom, og i atter andre sammenhenger ses skikkelsen i et satanisk lys, som allerede nevnt. 

Anonymkode: 7901b...c37

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...