Gå til innhold

Er dps-tilbud virkelig så uforutsigbart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte hos dps i desember. I mars/april ville de avslutte meg første gang siden de syntes jeg gav lite respons. Dissosierer, og sliter da med kommunikasjon.

Det ble behandlerbytte og prøvetid. Etter et par timer prøvetid ble det bestemt at jeg skulle få samtalebehandling, med evaluering  av effekt og fortsette/avslutte i september. 

Da jeg møtte til timen i dag fikk jeg beskjed om at de hadde bestemt seg for å avslutte likevel. Avslutningssamtale neste uke (noe jeg takket nei til, da jeg ikke så hensikten med det). Begrunnelsen deres var at de ikke så bedring, heller forverring, at jeg gav for lite respons i timene og at de tolket det som at jeg var negativ og ikke ønsket å jobbe med problemene.

Jeg ble helt satt ut. Gikk rett i kjelleren. 

Er det virkelig slik det er? At de kan avslutte slik uten forvarsel? At de kan lage en avtale om behandling og evaluering om 3mnd, og så bare velge å avslutte midt i perioden? At de kan konkludere med at jeg har en alvorlig psykisk lidelse, at deres foreløpige tilnærming kanskje har forverret tilstanden, og så bare avslutte? Begrunnelsen deres var at for 50 år siden fantes ikke terapi, og det var ingen grunn til at man ikke skulle klare seg uten det nå heller. 

Jeg er satt ut og fortvilet. I fjor hadde jeg to akuttinnleggelser på grunn av problematikken. Jeg er sykemeldt i perioder. Har ansvar for barn og familie. Er egentlig avskrudd fra følelser. I timen i dag fikk jeg en skikkelig følelsesmessig reaksjon da jeg fikk beskjeden. Veldig overraskende. Nå er jeg helt avskrudd igjen.

Anonymkode: 2b86f...d0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke lenger sjokkert, kun trist og lei meg over det faglige forfallet som beskrives i den offentlige psykiatrien de siste 10 år.

AnonymBruker
Skrevet

Men i ville verden så uproft og kunnskapsløst!  

Anonymkode: 78ded...9c5

Skrevet

I alle dager. 

Anonymkode: 52a8c...2ef

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...