Gå til innhold

Er dps-tilbud virkelig så uforutsigbart?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet (endret)
Decibel skrev (4 timer siden):

Dette takler jeg skikkelig dårlig. Jeg forstår ikke argumentasjonen som er brukt i avslutningsbrevet. Jeg har ingen mulighet til å få svar på alle spørsmålene jeg sitter igjen med.

Hvorfor gikk de tilbake på en avtale om behandling som var nedskrevet i journal og behandlingsplan? Hvorfor blir det brukt mot meg at jeg ønsket å medvirke til å utarbeide behandlingsplanen? Hvorfor sier de at jeg er velkommen til å søke meg inn igjen på dps på et senere tidspunkt, når de konkluderer med at de er usikre på om det er «behandlingen» som gjør meg dårligere? Hvorfor ikke forsøke å endre tilnærmingen, dersom de er usikre på å nåværende tilnærming er «skadelig»? Hva skal være annerledes neste gang? Hvordan skal dette gjør meg annet enn mer usikker på tilliten til dps; hva sikrer at dette ikke skjer igjen? Hvorfor forventer de at jeg som pasient skal følge opp alle avtaler (noe jeg har gjort uten spørsmål), mens de selv står fritt til å bryte avtaler når de selv bestemmer seg for det? Hvorfor legger de vekt på at jeg kan ha tillit til at jeg skal få tid på meg til at vi skal finne en god vei videre, for så å avslutte meg på dagen to uker senere? Det har vært én behandlingstime i mellomtiden. Hvordan kan én behandlingstime forsvare denne plutselige endringen? 

Alt dette du allerede har brukt tid på å skrive her skriver du ut på papir og leverer i skranken, med henvisning til den generelle informasjons- og veiledningsplikten.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...