stjernestøv Skrevet 6. juni Forfatter Skrevet 6. juni psykedeliker skrev (11 minutter siden): Jeg refererer til begrepet slik du har brukt det i denne tråden, ikke til noen bok. Okay da. 0 Siter
Nattestid Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Ja jeg drømmer hver natt, ganske så livaktig. Husker dem alltid, men ikke alle i dagevis. Kan bli svært preget av det jeg har drømt, på godt og vondt. Jeg kunne tenke meg noen drømmeløse netter innimellom. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Noen ganger har jeg ingen minner om at jeg har drømt noen som helst, andre ganger kan jeg huske at det har vært full rulle i drømmeland "hele natten", men husker ikke noe som helst. Og noen ganger husker jeg hva jeg har drømt og det er så mye rart at jeg ikke tar noe som helst ansvar for hva hodet mitt driver med i søvne...! 😂 Noen drømmer kommer igjen og igjen med ujevne mellomrom. Noen ganger drømmer jeg at jeg er i et hus med flere etasjer, men det er ingen trapper så man må klatre rundt omkring for å komme seg opp og ned f.eks. Og det er vel ganske vanlig å drømme at man prøver å rope om hjelp, men ikke får frem en lyd. Endret 6. juni av Lillemus 1 Siter
Glitter Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) Jeg har noen faste drømmer som jeg drømmer regelmessig, også drømmer jeg av og til helt syke drømmer. Jeg bare "hva faen?" Når jeg våkner. Det gjør jeg selv om jeg bruker både Alimemazin, Truxal og Apodorm. Endret 7. juni av Glitter 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. juni Forfatter Skrevet 7. juni Nattestid skrev (12 timer siden): Ja jeg drømmer hver natt, ganske så livaktig. Husker dem alltid, men ikke alle i dagevis. Kan bli svært preget av det jeg har drømt, på godt og vondt. Jeg kunne tenke meg noen drømmeløse netter innimellom. Ok jeg husket ikke hva jeg drømte i natt heller, vil jo huske dem men men. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. juni Forfatter Skrevet 7. juni Lillemus skrev (12 timer siden): Noen ganger har jeg ingen minner om at jeg har drømt noen som helst, andre ganger kan jeg huske at det har vært full rulle i drømmeland "hele natten", men husker ikke noe som helst. Og noen ganger husker jeg hva jeg har drømt og det er så mye rart at jeg ikke tar noe som helst ansvar for hva hodet mitt driver med i søvne...! 😂 Noen drømmer kommer igjen og igjen med ujevne mellomrom. Noen ganger drømmer jeg at jeg er i et hus med flere etasjer, men det er ingen trapper så man må klatre rundt omkring for å komme seg opp og ned f.eks. Og det er vel ganske vanlig å drømme at man prøver å rope om hjelp, men ikke får frem en lyd. Heldig du da, ja jeg drømte det mye ført, ropte på hjelp men fikk ikke ut en lyd eller prøvde å rømme men dørhåndtaket var ødelagt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. juni Forfatter Skrevet 7. juni Glitter skrev (28 minutter siden): Jeg har noen faste drømmer som jeg drømmer regelmessig, også drømmer jeg av og til helt syke drømmer. Jeg bare "hva faen?" Når jeg våkner. Det gjør jeg selv om jeg bruker både Alimemazin, Truxal og Apodorm. Ja kunne ha ville drømmer jeg og før, syns det var artig jeg 1 Siter
stjernestøv Skrevet 7. juni Forfatter Skrevet 7. juni Jeg la klart ark og penn i går kveld men ingenting var i hukommelsen min. 0 Siter
Ekstra Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni laban skrev (På 6.6.2026 den 17.15): Selv har jeg nesten bare stressdrømmer, altså sånne der jeg gjør noe feil, kommer for sent, har glemt noe osv. Så jeg synes det er helt greit å begrave dem dypt når jeg våkner. Slike drømmer har jeg også. Senest i natt/tidlig i morges; jeg var på jobbtur, og bodde på et uendelig stort hotell og fant ikke tilbake til hotellrommet, måtte ha tak i noe før jeg skulle i et møte. Stresset - jeg? 🤪 0 Siter
laban Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni stjernestøv skrev (4 timer siden): Jeg la klart ark og penn i går kveld men ingenting var i hukommelsen min. La det ligge der, det kommer nok en morgen da du får bruk for det 😉 1 Siter
laban Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Ekstra skrev (3 timer siden): Stresset - jeg? 🤪 Det er nok vi med ansvarsfølelse i ryggmargen som drømmer sånt 🤭 1 Siter
morsan Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Jeg har «alt» når det gjelder drømmer: drømmer jeg ikke kan huske, drømmer jeg husker godt (noen også i mange år etterpå), og andre ganger kan jeg våkne opp med en følelse knyttet til nattens drømming uten at jeg husker konkret hva jeg drømte. Følelsen kan være positiv eller negativ, som at det var artig, underholdende, eller slitsomt, stressende, skummelt, trist. De drømmene jeg husker når jeg våkner er også «innen hele spekteret», morsomme, stressende, osv, som følelsene beskrevet over. Det jeg synes er mest påfallende, er at jeg kan drømme der folk eller steder/hus jeg kjenner ser helt annerledes ut enn de gjør i virkeligheten, men likevel føles ting helt normalt i drømmen. Jeg har også hatt noen gjengangere opp igjennom, ofte tilpasset livet der og da. Som etter at faren min døde da jeg var ung hadde jeg gjentatte drømmer om at også moren min døde. Heldigvis tok det mange, mange år før det skjedde. Eller denne: Før en eksamen drømte jeg gjentatte ganger at jeg fikk eksamensresultatet. Drømmen gjentok seg flere ganger og var helt lik i omstendighetene rundt, men resultatet var enten at jeg strøk på eksamen, eller at jeg fikk en bestemt karakter (tallkarakter med desimal). Da eksamensresultatet forelå, fikk jeg nøyaktig den karakteren jeg flere ganger hadde drømt om 🤔 1 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Ja jeg pleier og huske og i natt drømte jeg om en kollega som hadde vært på photoshoot og klaget til meg over hvor missfornøyd hun var med puppene sine…. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. juni Forfatter Skrevet 8. juni laban skrev (12 timer siden): La det ligge der, det kommer nok en morgen da du får bruk for det 😉 Husker litt fra i natt men ikke mye, var der vi bodde i tre år og min mor og far skulle hjelpe og vaske ut. Da var de yngre og friske. 0 Siter
laban Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni stjernestøv skrev (1 minutt siden): Husker litt fra i natt men ikke mye, Det påstås at hvis du skriver det ned rutinemessig hver morgen du husker noe, vil minnene bli flere etter hvert. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. juni Forfatter Skrevet 8. juni laban skrev (1 minutt siden): Det påstås at hvis du skriver det ned rutinemessig hver morgen du husker noe, vil minnene bli flere etter hvert. Ok takk, får skrive det ned så får vi se. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni I natt tenkte jeg på deg @stjernestøv. Jeg er ikke særlig overtroisk av meg, men nå begynte jeg å lure på om det jeg opplever på dagtid, også forfulgte meg i drømmen. Forhistorien : På jobb holder vi på å skifte system. Vi har holdt på i lang tid. Jeg jobber ikke med dette direkte, men det påvirker jobben min noe veldig og jeg er egentlig litt på felgen for tiden. Bare masse slitsomme problemer og hindringer hele tiden som påvirker alt som vi skal gjøres og humøret mitt blir satt på prøve. Er så sliten. Har vel aldri gledet meg så mye til ferie noen gang. Så til drømmen : Jeg drømte at jeg hadde besøk av 2 venninner. Jeg skulle vise dem noe i byen og jeg hadde bestilt en taxi. Taxien var kommet. For å komme opp til dit taxien sto, måtte vi opp en lang, smal og bratt trapp. De gikk først og kom seg lett opp. Når jeg skulle opp trappa, møtte jeg masse hindringer som jeg måtte forsere. Jeg strevde og strevde lenge for hver ny hindring. De satt i Taxien og ropte på meg. - Nå må du komme da Nicklus! - Kom da ! - Skynd deg ! Da jeg til slutt nådde toppen av trappa, hektet genseren min fast i noe. Jeg dro og slet for å komme løs. Genseren begynte å rakne opp. Jo mer jeg slet, jo mer raknet den opp til jeg nesten ikke hadde noe mer genser på meg. Så våknet jeg. Så kom jeg til å tenke på at det er jo akkurat slik jeg opplever det på jobb også. Alt rakner. Så tenkte jeg på deg og denne tråden 2 Siter
stjernestøv Skrevet 10. juni Forfatter Skrevet 10. juni Nicklusheletida skrev (16 minutter siden): I natt tenkte jeg på deg @stjernestøv. Jeg er ikke særlig overtroisk av meg, men nå begynte jeg å lure på om det jeg opplever på dagtid, også forfulgte meg i drømmen. Forhistorien : På jobb holder vi på å skifte system. Vi har holdt på i lang tid. Jeg jobber ikke med dette direkte, men det påvirker jobben min noe veldig og jeg er egentlig litt på felgen for tiden. Bare masse slitsomme problemer og hindringer hele tiden som påvirker alt som vi skal gjøres og humøret mitt blir satt på prøve. Er så sliten. Har vel aldri gledet meg så mye til ferie noen gang. Så til drømmen : Jeg drømte at jeg hadde besøk av 2 venninner. Jeg skulle vise dem noe i byen og jeg hadde bestilt en taxi. Taxien var kommet. For å komme opp til dit taxien sto, måtte vi opp en lang, smal og bratt trapp. De gikk først og kom seg lett opp. Når jeg skulle opp trappa, møtte jeg masse hindringer som jeg måtte forsere. Jeg strevde og strevde lenge for hver ny hindring. De satt i Taxien og ropte på meg. - Nå må du komme da Nicklus! - Kom da ! - Skynd deg ! Da jeg til slutt nådde toppen av trappa, hektet genseren min fast i noe. Jeg dro og slet for å komme løs. Genseren begynte å rakne opp. Jo mer jeg slet, jo mer raknet den opp til jeg nesten ikke hadde noe mer genser på meg. Så våknet jeg. Så kom jeg til å tenke på at det er jo akkurat slik jeg opplever det på jobb også. Alt rakner. Så tenkte jeg på deg og denne tråden Åja Ja vi drar med oss dagen inn i drømmene våre, kanskje vi til og med kan løse noe i drømmene? Har litt tro på det, man sier jo man skal sove på det. Håper det ordner seg på jobben for deg og du fortjener ferie nå Jeg drømte jeg bodde på sykehjemmet med min far og at jeg var konen hans, vi røykte og røykte. Kommer nok av at han tror jeg er gift med han innimellom i virkeligheten, får det igjen i drømmene. 0 Siter
Glitter Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Jeg drømte i natt at jeg og en kompis skulle ruse oss, men så kræsjet jeg bilen hans og han ble så sur at han dumpet meg som venn. Resten av drømmen gikk med til å leite etter ubrukte sprøyterspisser for det var ennå en stund til apoteket åpnet. Jeg har veldig russug for tiden så vet det er derfor jeg drømte om planer om rusing og sprøytespisser. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. juni Forfatter Skrevet 10. juni Glitter skrev (4 minutter siden): Jeg drømte i natt at jeg og en kompis skulle ruse oss, men så kræsjet jeg bilen hans og han ble så sur at han dumpet meg som venn. Resten av drømmen gikk med til å leite etter ubrukte sprøyterspisser for det var ennå en stund til apoteket åpnet. Jeg har veldig russug for tiden så vet det er derfor jeg drømte om planer om rusing og sprøytespisser. Å er nok fordi du har russug ja, når jeg har sluttet å røyke drømte jeg ofte at jeg røykte i drømmene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.