UtakknemligDiva Skrevet fredag kl 19:00 Skrevet fredag kl 19:00 Kom opp i feeden min noe ang en kråke som angriper folk. Så skriver folk i kommentarfeltet: «gå på andre siden, hvor vanskelig kan det være» «den forsvarer bare ungene sine». Altså de er så tette i nøtta at jeg håper ikke de har avkom! Hvis fugler er så intelligente, hvorfor legge reir der det går folk? Jeg hadde ikke plassert min baby i veien der det kjører bil liksom. Men der sitter altså folk og skriver at vi må ta hensyn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:02 Skrevet fredag kl 19:02 2 minutes ago, UtakknemligDiva said: Kom opp i feeden min noe ang en kråke som angriper folk. Så skriver folk i kommentarfeltet: «gå på andre siden, hvor vanskelig kan det være» «den forsvarer bare ungene sine». Altså de er så tette i nøtta at jeg håper ikke de har avkom! Hvis fugler er så intelligente, hvorfor legge reir der det går folk? Jeg hadde ikke plassert min baby i veien der det kjører bil liksom. Men der sitter altså folk og skriver at vi må ta hensyn. Selvfølgelig skal vi ta hensyn! Anonymkode: 2823f...c98 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet fredag kl 19:04 Forfatter Skrevet fredag kl 19:04 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig skal vi ta hensyn! Anonymkode: 2823f...c98 Faen da. leste du? Dere som skal leke moralens voktere er alltid først. Ja vi kan ta hensyn. Men det er forskjell på å plage dyrene og passere på vanlig måte. Det er ikke vår skyld at disse intelligente dyrene (som mange mener de er) har plassert reirene sine der de bør vite at det ferdes potensiell fare. Det er litt som å plassere barnevognen din på kanten av riksveien, og alle biler må kjøre på andre siden fordi de skal ta hensyn til en «smart» mor som plasserte barnevognen sin der. Endret fredag kl 19:07 av UtakknemligDiva 0 Siter
Lady HM Skrevet fredag kl 19:09 Skrevet fredag kl 19:09 UtakknemligDiva skrev (8 minutter siden): Kom opp i feeden min noe ang en kråke som angriper folk. Så skriver folk i kommentarfeltet: «gå på andre siden, hvor vanskelig kan det være» «den forsvarer bare ungene sine». Altså de er så tette i nøtta at jeg håper ikke de har avkom! Hvis fugler er så intelligente, hvorfor legge reir der det går folk? Jeg hadde ikke plassert min baby i veien der det kjører bil liksom. Men der sitter altså folk og skriver at vi må ta hensyn. Kan man ikke faktisk bare gå på andre siden da? 2 Siter
UtakknemligDiva Skrevet fredag kl 19:24 Forfatter Skrevet fredag kl 19:24 Lady HM skrev (13 minutter siden): Kan man ikke faktisk bare gå på andre siden da? Jo, men er ikke alltid det er mulig og kanskje man ikke vet om reiret der. Hvorfor legger fuglene reiret sitt der moren blir stresset? Hvis de er så intelligente, klarer de vel å legge reirene sine et sted der de ikke alltid må være så på vakt, pga stadig noen som passerer. 0 Siter
frosken Skrevet fredag kl 19:41 Skrevet fredag kl 19:41 UtakknemligDiva skrev (16 minutter siden): Jo, men er ikke alltid det er mulig og kanskje man ikke vet om reiret der. Hvorfor legger fuglene reiret sitt der moren blir stresset? Hvis de er så intelligente, klarer de vel å legge reirene sine et sted der de ikke alltid må være så på vakt, pga stadig noen som passerer. Hvorfor mener du det er relevant hvorvidt kråker er intelligente eller ikke? 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet fredag kl 19:47 Forfatter Skrevet fredag kl 19:47 frosken skrev (5 minutter siden): Hvorfor mener du det er relevant hvorvidt kråker er intelligente eller ikke? Det nevnes at de er så intelligente. Er de det når de plasserer barna sine der det ferdes mennesker? men dette gjelder måser også. 0 Siter
Lady HM Skrevet fredag kl 20:45 Skrevet fredag kl 20:45 UtakknemligDiva skrev (1 time siden): Jo, men er ikke alltid det er mulig og kanskje man ikke vet om reiret der. Hvorfor legger fuglene reiret sitt der moren blir stresset? Hvis de er så intelligente, klarer de vel å legge reirene sine et sted der de ikke alltid må være så på vakt, pga stadig noen som passerer. Nå sammenligner du menneskelig intelligens med intelligens hos fugler. De planlegger virkelig ikke på samme måte som oss. 2 Siter
Ftss Skrevet fredag kl 23:07 Skrevet fredag kl 23:07 UtakknemligDiva skrev (4 timer siden): Kom opp i feeden min noe ang en kråke som angriper folk. Så skriver folk i kommentarfeltet: «gå på andre siden, hvor vanskelig kan det være» «den forsvarer bare ungene sine». Altså de er så tette i nøtta at jeg håper ikke de har avkom! Hvis fugler er så intelligente, hvorfor legge reir der det går folk? Jeg hadde ikke plassert min baby i veien der det kjører bil liksom. Men der sitter altså folk og skriver at vi må ta hensyn. Slik jeg har forstått er det ganske kjent at det er vi mennesker som begynner å bli såpass mange at det er heller vi som flytter inn der dyrene bor. Snakker ikke nødvendigvis om fugler men generelt. Da vil det bli vanligere å møte på og eventuelt havne i konflikter med dyr. 3 Siter
Grendel Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg er litt enig. Jeg synes at når et enkelt dyr trakasserer mennesker i i tettbygde strøk så bør kanskje dyret bort. En viss tålmodighet skal man ha, men vi skal ikke la dem overta fullstendig. PS: Kråker, skjærer og lignende fugler er blant de mest intelligente dyrene på jorden. Det er bare å google så finner dere mye gøy om det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Jeg synes dette er et viktig tema, og er helt enig med ts. Siste stadium i selvutslettelsen av det norske folk er når vi plasserer oss under dyrene i dyreriket, av empati. Det er en spissformulert sannhet, det er dit vi er kommet. Det forteller historien om en ubalanse i naturen, og en stadig sykere befolkning som tror dyrene er med oss fordi de er trygge på at vi er snille mennesker. Dyr er ikke våre søte venner. De er dyr, og de skal være der de hører hjemme, i naturen. Må vi rydde de unna, så gjør vi det, det er best for både dyr og mennesker. Anonymkode: f0086...45e 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes dette er et viktig tema, og er helt enig med ts. Siste stadium i selvutslettelsen av det norske folk er når vi plasserer oss under dyrene i dyreriket, av empati. Det er en spissformulert sannhet, det er dit vi er kommet. Det forteller historien om en ubalanse i naturen, og en stadig sykere befolkning som tror dyrene er med oss fordi de er trygge på at vi er snille mennesker. Dyr er ikke våre søte venner. De er dyr, og de skal være der de hører hjemme, i naturen. Må vi rydde de unna, så gjør vi det, det er best for både dyr og mennesker. Anonymkode: f0086...45e Det som jeg er irritert på er hvordan mange folk skriver i kommentarfeltene. De plasserer liksom dyret over sin egen verdi. Har en kråke eller måke lagt et reir midt i byen og angriper alle som (uvitende) kommer i nærheten av ungene så går de til angrep. Hvorfor i all verden plasserer de reirene sine der? Alle mennesker har ikke som hensikt å plage dyrene. De passerer forbi uvitende om at det er fugleunger der. Og så skriver folk at vi skal gå på andre siden av veien for å ta hensyn?! «nei jeg må snu og gå en lang omvei, vi må ta hensyn til måka». Og at fugler stjeler maten ut av hendene våre er også innafor. Vi har tross alt tatt all maten deres så de må bosette seg i byene. Da synes folk det er helt greit at de tar fra oss. jeg lurer på om de samme har opplevd å bli flydd ned av måser mens de spiser? Og hva gjør de? Strekker ut hendene med mat og gir den med glede? Det at de har kommet til byen er nok en konsekvens av noe. Vi kaster for mye mat og søppel, de har skjønt at det er lett tilgang på mat. I tillegg forsyner vi oss ganske grådig av naturen. Vi spiser ikke alt vi skaffer. Så at dyrene har kommet tettere på er logisk for meg. Men det er det at folk forsvarer disse dyrene så ekstremt som irriterer meg. Var til og med en som filmet en måkemor med ungene sine, og må nevne i videoen «jeg brukte zoom, holdt selvfølgelig avstand for å ikke forstyrre henne». Fy faen asså. Disse menneskene er så underdanige. 0 Siter
Glitter Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Synes det å ta hensyn til dyr er en god egenskap. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden): Det som jeg er irritert på er hvordan mange folk skriver i kommentarfeltene. De plasserer liksom dyret over sin egen verdi. Har en kråke eller måke lagt et reir midt i byen og angriper alle som (uvitende) kommer i nærheten av ungene så går de til angrep. Hvorfor i all verden plasserer de reirene sine der? Alle mennesker har ikke som hensikt å plage dyrene. De passerer forbi uvitende om at det er fugleunger der. Og så skriver folk at vi skal gå på andre siden av veien for å ta hensyn?! «nei jeg må snu og gå en lang omvei, vi må ta hensyn til måka». Og at fugler stjeler maten ut av hendene våre er også innafor. Vi har tross alt tatt all maten deres så de må bosette seg i byene. Da synes folk det er helt greit at de tar fra oss. jeg lurer på om de samme har opplevd å bli flydd ned av måser mens de spiser? Og hva gjør de? Strekker ut hendene med mat og gir den med glede? Det at de har kommet til byen er nok en konsekvens av noe. Vi kaster for mye mat og søppel, de har skjønt at det er lett tilgang på mat. I tillegg forsyner vi oss ganske grådig av naturen. Vi spiser ikke alt vi skaffer. Så at dyrene har kommet tettere på er logisk for meg. Men det er det at folk forsvarer disse dyrene så ekstremt som irriterer meg. Var til og med en som filmet en måkemor med ungene sine, og må nevne i videoen «jeg brukte zoom, holdt selvfølgelig avstand for å ikke forstyrre henne». Fy faen asså. Disse menneskene er så underdanige. Enig, det er fint å vise hensyn overfor dyr, men nå er vi havnet på et stakkarslig nivå. Det er det samme med vårt forhold til trær. Vi skal skamme oss over byer, og asfalt er blitt skamfullt. Løsningen er å kamuflere alt av vår aktivitet best mulig med ville dyr og trær, i byer. Parker er fint selvsagt, så det er sagt. Anonymkode: f0086...45e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 15 minutes ago, AnonymBruker said: Enig, det er fint å vise hensyn overfor dyr, men nå er vi havnet på et stakkarslig nivå. Det er det samme med vårt forhold til trær. Vi skal skamme oss over byer, og asfalt er blitt skamfullt. Løsningen er å kamuflere alt av vår aktivitet best mulig med ville dyr og trær, i byer. Parker er fint selvsagt, så det er sagt. Anonymkode: f0086...45e En by med kun asfalt og betong er bare trist. Anonymkode: 2823f...c98 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 2 hours ago, UtakknemligDiva said: Det som jeg er irritert på er hvordan mange folk skriver i kommentarfeltene. De plasserer liksom dyret over sin egen verdi. Har en kråke eller måke lagt et reir midt i byen og angriper alle som (uvitende) kommer i nærheten av ungene så går de til angrep. Hvorfor i all verden plasserer de reirene sine der? Fordi de ikke har vår intelligens. Anonymkode: 2823f...c98 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 2 hours ago, UtakknemligDiva said: Men det er det at folk forsvarer disse dyrene så ekstremt som irriterer meg. Det meste virker å irritere deg. 2 hours ago, UtakknemligDiva said: Var til og med en som filmet en måkemor med ungene sine, og må nevne i videoen «jeg brukte zoom, holdt selvfølgelig avstand for å ikke forstyrre henne». Fy faen asså. Disse menneskene er så underdanige. Har du leste Nietzsche? Anonymkode: 2823f...c98 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): En by med kun asfalt og betong er bare trist. Anonymkode: 2823f...c98 Helt enig. Derfor har de fleste byer minst en stor park, og det er viktig. Anonymkode: f0086...45e 0 Siter
Vhanja Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hvor mye koster det deg å gå på andre siden av veien vs hvor mye koster det deg å irritere deg så mye over det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden UtakknemligDiva skrev (20 timer siden): Kom opp i feeden min noe ang en kråke som angriper folk. Så skriver folk i kommentarfeltet: «gå på andre siden, hvor vanskelig kan det være» «den forsvarer bare ungene sine». Altså de er så tette i nøtta at jeg håper ikke de har avkom! Hvis fugler er så intelligente, hvorfor legge reir der det går folk? Jeg hadde ikke plassert min baby i veien der det kjører bil liksom. Men der sitter altså folk og skriver at vi må ta hensyn. Hvilken rett har du til å dømme andre liv? Å sammenligne en menneskehjerne med en fuglehjerne er som å sammenligne deg med en fisk. Anonymkode: 5f879...ecf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.