Gå til innhold

Regnes det som spam om man oppretter mange tråder på samme tid som omhandler forskjellige temaer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? 

(Og ja jeg sikter til meg selv. Er redd for å være plagsom men skulle også gjerne hatt svar).

Anonymkode: 277f2...1af

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet

Det oppleves hvertfall som spam.

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Det oppleves hvertfall som spam.

Selv om alle trådene er veldig seriøse? Jeg beklager altså sliter litt akkurat i kveld/dag.

Skrevet

Jeg tror de fleste her er skyldige i å opprette flere tråder som dreier seg om noe av det samme.

Unngå å opprette flere tråder om nøyaktig samme ting innenfor samme dag eller uke. Det oppleves som spam, ja. Fortsett heller i samme tråd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om alle trådene er veldig seriøse? Jeg beklager altså sliter litt akkurat i kveld/dag.

Hvis du sliter, så skriv. :) Trådene er jo seriøse. Du kunne samlet et par spørsmål i samme tråd, men det er gode spørsmål du stiller. 

Anonymkode: 3edaf...f18

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Det er mengden i et gitt tidsperspektiv som oppleves som spam - ikke nødvendigvis emnene i trådene. Når det er sagt så har mange av de like tema, og der kan du heller opprette én tråd med flere spørsmål knyttet til et spesifikt emne. 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg tror de fleste her er skyldige i å opprette flere tråder som dreier seg om noe av det samme.

Unngå å opprette flere tråder om nøyaktig samme ting innenfor samme dag eller uke. Det oppleves som spam, ja. Fortsett heller i samme tråd.

Sant. Jeg er ikke den eneste.

Jeg skal prøve på det. Greia er bare at jeg har en tendens til å glemme hva jeg har skrevet om før (har dårlig hukommelse ofte).

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du sliter, så skriv. :) Trådene er jo seriøse. Du kunne samlet et par spørsmål i samme tråd, men det er gode spørsmål du stiller. 

Anonymkode: 3edaf...f18

Takk for støtten. 

Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Ja. Det er mengden i et gitt tidsperspektiv som oppleves som spam - ikke nødvendigvis emnene i trådene. Når det er sagt så har mange av de like tema, og der kan du heller opprette én tråd med flere spørsmål knyttet til et spesifikt emne. 

Jeg forstår. Prøver å skjerpe meg.

AnonymBruker
Skrevet

Sant. Jeg er ikke den eneste.

Jeg skal prøve på det. Greia er bare at jeg har en tendens til å glemme hva jeg har skrevet om før (har dårlig hukommelse ofte).

Da kan du kjapt lese gjennom de siste trådene som er laget og se om det allerede er laget noe som kan passe ditt tema. Så kan du heller fortsette å skrive i den, evt.

Anonymkode: 40208...8b0

Ikkeanonymnok
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En god huskeregel for alle diskusjonsforum og kommentarfelt generelt er å ta en rask titt, evt bruke søkefunksjonen, for å se om det man lurer på er spurt om tidligere - eller i det minste relativt nylig. Dette er forøvrig noe mange kan bli bedre til og gjelder ikke kun deg.

Ellers er kanskje en chattetjeneste eller en hjelpetelefon være et alternativt dersom du sliter.

Endret av Ikkeanonymnok
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du kjapt lese gjennom de siste trådene som er laget og se om det allerede er laget noe som kan passe ditt tema. Så kan du heller fortsette å skrive i den, evt.

Anonymkode: 40208...8b0

Ja, skal gjøre det heretter. Det gikk litt fort i svingene i natt tenkte ikke på at jeg kunne gjøre det. Takk for tips.

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

En god huskeregel for alle diskusjonsforum og kommentarfelt generelt er å ta en rask titt, evt bruke søkefunksjonen, for å se om det man lurer på er spurt om tidligere - eller i det minste relativt nylig. Dette er forøvrig noe mange kan bli bedre til og gjelder ikke kun deg.

Ellers kanskje en chattetjeneste eller en hjelpetelefon være et alternativt dersom du sliter.

Ja, det er lurt takk for tips.

Kirkens SOS var stengt og Mental Helse er håpløse (de gir så kort tid at man knapt får sagt problemet før de må avslutte deg).

• 2 uker senere...
Forumassistent
Skrevet

Ja, om det er veldig mange som kommer fra samme person på veldig kort tid, vil det ses på som spam. 
Men som andre sier kan det ofte hjelpe å sjekke om andre har diskutert det tidligere. Det kan gi både innsyn i andres tanker om saken, og begrense spamfølelsen for andre brukere.

Forumassistent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...