stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Er sikker på at min far er dement og ja han har vrangforestillinger og skal få medisin etter denne lange stunden, så leste jeg dette... Det er viktig å være oppmerksom på at Quetiapin Sandoz kan øke risikoen for slag eller dødsfall hos eldre med demens Det er jo ikke bra? Lurer på hva slags lege det der er? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Så det anbefales ikke for denne gruppen står det? Han har demens, ser ikke legen det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Medisinering av eldre mennesker er ofte en avveining mellom ulike symptomer, tilstander og bivirkninger. Hva er mest hemmende for pasienten, og hvilke alternativer finnes. Hvis pappaen din lider av vrangforestillinger som forringer hans livskvalitet betydelig, så er det kanskje best om han medisineres for dette selv om det øker risikoen for andre ting. Det at noe øker risikoen betyr ikke at han nødvendigvis får det. Anonymkode: a20a2...ee1 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Medisinering av eldre mennesker er ofte en avveining mellom ulike symptomer, tilstander og bivirkninger. Hva er mest hemmende for pasienten, og hvilke alternativer finnes. Hvis pappaen din lider av vrangforestillinger som forringer hans livskvalitet betydelig, så er det kanskje best om han medisineres for dette selv om det øker risikoen for andre ting. Det at noe øker risikoen betyr ikke at han nødvendigvis får det. Anonymkode: a20a2...ee1 Ok. Han har jo hatt det lenge, jeg finner bare alt så merkelig. Først når han er helt vekke reagerer legen, det er vel ikke normalt? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Dette er svikt fra legenes side, det er mye jeg reagerer på ang andre ting og men skal vel bare holde kjeft. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Slett denne tråden! Hvem bryr seg vel? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (2 minutter siden): Slett denne tråden! Hvem bryr seg vel? Tror du admin leser alle tråder? Du må jo tagge henne Anonymkode: 7278c...fe6 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) stjernestøv skrev (5 minutter siden): Slett denne tråden! Hvem bryr seg vel? Reglene ang. sletting av tråder burde gjelde for deg som for alle andre. Kanskje lurt å ikke skrive i affekt om man senere kan komme til å angre på hva man skriver. «Man kan ikke regne med at innlegg eller tråder vil bli slettet av admin dersom man skulle angre posting.» Endret 1 time siden av Ikkeanonymnok La til regel 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du admin leser alle tråder? Du må jo tagge henne Anonymkode: 7278c...fe6 Har rapportert og håper hun får fingen ut. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå): Reglene ang. sletting av tråder burde gjelde for deg som for alle andre. Kanskje lurt å ikke skrive i affekt om man senere kan komme til å angre på hva man skriver. Ja det er ofte sånn med meg, skriver det jeg tenker der og da og angrer. Jo reglene gjelder nok for meg og. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (1 minutt siden): Ja det er ofte sånn med meg, skriver det jeg tenker der og da og angrer. Jo reglene gjelder nok for meg og. Nettopp, derfor burde du fra nå av tenke deg om noen ganger før du skriver. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Nettopp, derfor burde du fra nå av tenke deg om noen ganger før du skriver. Ja skal det. 0 Siter
laban Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden stjernestøv skrev (54 minutter siden): Først når han er helt vekke reagerer legen, det er vel ikke normalt? Det er ofte vanskelig å balansere medisiner hos de som er gamle og svekkede samtidig som de går på andre nødvendige medisiner: De som demper f.eks. uro, vrangforestillinger (f.eks. problemer med å forstå hvor de er) og aggressivitet, kan ha bivirkninger som øker andre symptomer. Derfor må de ofte prøve seg fram på sykehjem, og det tar litt tid før de kan avgjøre om endringer virker positivt eller negativt. Du må nesten stole på at de kjenner til hvordan medisiner virker, men det er også individuelt - og de har erfaringen. stjernestøv skrev (35 minutter siden): Dette er svikt fra legenes side, det er mye jeg reagerer på ang andre ting og men skal vel bare holde kjeft. Ikke hør på tilfeldige kommentarer fra faren din, brødrene dine eller en ansatt som tilfeldigvis er innom (og har veldig mye annet hun skal rekke over) mens du er på besøk. Be heller om en samtale med en som har oversikt over behandlingen som er planlagt for din far, gjerne på et tidspunkt da sønnen din kan være med. Vi på DOL kan ikke svare deg på hva slags vurderinger de gjør på sykehjemmet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11 minutter siden Forfatter Skrevet 11 minutter siden laban skrev (2 minutter siden): Det er ofte vanskelig å balansere medisiner hos de som er gamle og svekkede samtidig som de går på andre nødvendige medisiner: De som demper f.eks. uro, vrangforestillinger (f.eks. problemer med å forstå hvor de er) og aggressivitet, kan ha bivirkninger som øker andre symptomer. Derfor må de ofte prøve seg fram på sykehjem, og det tar litt tid før de kan avgjøre om endringer virker positivt eller negativt. Du må nesten stole på at de kjenner til hvordan medisiner virker, men det er også individuelt - og de har erfaringen. Ikke hør på tilfeldige kommentarer fra faren din, brødrene dine eller en ansatt som tilfeldigvis er innom (og har veldig mye annet hun skal rekke over) mens du er på besøk. Be heller om en samtale med en som har oversikt over behandlingen som er planlagt for din far, gjerne på et tidspunkt da sønnen din kan være med. Vi på DOL kan ikke svare deg på hva slags vurderinger de gjør på sykehjemmet. Ja men har jo sagt det i et år nå og først når det blir virkelig ille tar legen tak i det, noe burde vært gjort før. Og ja han går på veldig mange medisiner for alt mulig, er redd han blir verre av enda mer medisin. Ny vurdering på fredag men det virker ikke så fort? Vet ikke om jeg stoler på akkurat de legene der. Har kontakt med hun som har oversikt og er med på lege visitt på telefon og sms, tror hun er overarbeidet men kanskje hun takler det. Nei det er rare vurderinger legene gjør i hvert fall og jeg forstår ingenting av det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3 minutter siden Forfatter Skrevet 3 minutter siden laban skrev (15 minutter siden): Vi på DOL kan ikke svare deg på hva slags vurderinger de gjør på sykehjemmet. Nei beklager det, ble bare så frustrert over dette at jeg måtte ventilere men det er jo ikke rett plass for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.