Gå til innhold

En bra mann der ute?? En " rant"


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes de? Jeg blir bare skuffet 100% av tiden. Og nei jeg dater ikke bare hotte menn. Helt vanlig menn har jeg " datet" eller snakket med. 

Veldig mange er bare ute etter sex. Noen sier de absolutt ikke er på sex jakt, men så viser det seg at de er det likevel. 

Mang serverer løgner. Så viser det seg de er i forhold. 

Noen driver rent gjøn med deg. Det er horribelt å være en kvinne som prøver å finne kjærligheten. Når du føler at tonen er god  og du dir dem din messenger eller snap, så begynner de å spørre. 

Liker du kos, er du kosete. Vil du se bilde av kroppen min? Kan jeg få se hele deg? Om ikke lenge begynner de å snakke om at de skal i dusjen. Vært på trening, helt svett. Så får du se bilde av dusjen. Så etterhvert kuken. Dette er et mønster som veldig mange menn på dating markedet har. Dusj- kanskje litt stripping- kuk. Eller kan jeg komme på besøk, kan vi møtes hos meg eller på kontoret mitt ( det er ingen der). 

Kan du fortelle om dine seksuelle fantasier, send meg bilder av hva du liker. Send meg bilde av trusen din. Jeg liker deg, skal vi dra på en reise sammen? 

Jeg er ikke bare ute etter sex, jeg lover det, jeg liker deg. 

Jeg tror jeg hater menn nå. Ikke fordi jeg ikke liker sex, men fordi de lyver så mye!  Nå ser jeg ikke menn lenger jeg ser bare peniser, peiser overalt. Utro sådanne Ingen som kan eller vil være forelsket lenger? Nyte hverandres selskap, gjøre ting sammen?  

Jeg tror nå at jeg venter med sex til jeg er gift og om ingen vil gifte seg med meg så blir jeg alene. 

Er kvinner som er på dating apper automatisk horer for menn? Som vil pule 100 menn på ett år? 

Anonymkode: 67e3a...49c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit å blåse det ut. En pause i datingen kan også være greit. Jeg tror det finnes noen for alle, men ikke fiks ferdig. Sammen skaper dere hverandre.

Skrevet

Jeg tror jeg skrev noe om dette for et halvt års tid siden ett eller annet sted:

Problemet er skjevheten når du ser på datingapper. Se for deg at 30 menn i måneden blir single. Av disse er fordelingen:

10 anstendige menn

10 søppelmenn / fuckboys som bare sender dickpics og vil ligge med alle.

10 social awkward menn som du neppe er interessert i.

 

Problemet er at du møter ikke like mange av disse gruppene, for de har meget ulik "halveringstid" på Tinder. Anstendige menn går kanskje på 3-4 dater før de finner en kjæreste, si at dette tar 3 måneder. Fuckboys vil bare ligge og henger igjen nærmest til evig tid, si 2 år før noen greier å akseptere dem. Social awkward mennene sveiper du til venstre på.

Hvis vi skal regne litt farmakologi og halveringstider her, så vil det etter ett år være 75 fuckboys og 5 anstendige menn på Tinder. Det vil si at 93% av de du matcher med, er drittmenn. Og etterhvert som årene har gått, blir det bare verre. Anstendige menn henger ikke på Tinder i evigheter, mens forretningsmodellen til Tinder er at de vil at folk skal være der lenge. Så det er kort sagt problemet.

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (25 minutter siden):

Problemet er skjevheten når du ser på datingapper. Se for deg at 30 menn i måneden blir single. Av disse er fordelingen:

10 anstendige menn
10 søppelmenn / fuckboys som bare sender dickpics og vil ligge med alle.
10 social awkward menn som du neppe er interessert i.

Problemet er at du møter ikke like mange av disse gruppene, for de har meget ulik "halveringstid" på Tinder. Anstendige menn går kanskje på 3-4 dater før de finner en kjæreste, si at dette tar 3 måneder. Fuckboys vil bare ligge og henger igjen nærmest til evig tid, si 2 år før noen greier å akseptere dem. Social awkward mennene sveiper du til venstre på.

Nå er du veldig slem med disse mennene. Er dette bare tapere som ingen er interessert i?

Anonymkode: 86433...535

BrukerErHeltAnonym
Skrevet
ISW skrev (På 20.6.2026 den 16.28):

 

10 social awkward menn som du neppe er interessert i.

 

Social awkward mennene sveiper du til venstre på.

 

Nå er du bare nedrig! Og du får til og med likes for dette... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2026 den 1.18):

Finnes de? Jeg blir bare skuffet 100% av tiden. Og nei jeg dater ikke bare hotte menn. Helt vanlig menn har jeg " datet" eller snakket med. 

Veldig mange er bare ute etter sex. Noen sier de absolutt ikke er på sex jakt, men så viser det seg at de er det likevel. 

Mang serverer løgner. Så viser det seg de er i forhold. 

Noen driver rent gjøn med deg. Det er horribelt å være en kvinne som prøver å finne kjærligheten. Når du føler at tonen er god  og du dir dem din messenger eller snap, så begynner de å spørre. 

Liker du kos, er du kosete. Vil du se bilde av kroppen min? Kan jeg få se hele deg? Om ikke lenge begynner de å snakke om at de skal i dusjen. Vært på trening, helt svett. Så får du se bilde av dusjen. Så etterhvert kuken. Dette er et mønster som veldig mange menn på dating markedet har. Dusj- kanskje litt stripping- kuk. Eller kan jeg komme på besøk, kan vi møtes hos meg eller på kontoret mitt ( det er ingen der). 

Kan du fortelle om dine seksuelle fantasier, send meg bilder av hva du liker. Send meg bilde av trusen din. Jeg liker deg, skal vi dra på en reise sammen? 

Jeg er ikke bare ute etter sex, jeg lover det, jeg liker deg. 

Jeg tror jeg hater menn nå. Ikke fordi jeg ikke liker sex, men fordi de lyver så mye!  Nå ser jeg ikke menn lenger jeg ser bare peniser, peiser overalt. Utro sådanne Ingen som kan eller vil være forelsket lenger? Nyte hverandres selskap, gjøre ting sammen?  

Jeg tror nå at jeg venter med sex til jeg er gift og om ingen vil gifte seg med meg så blir jeg alene. 

Er kvinner som er på dating apper automatisk horer for menn? Som vil pule 100 menn på ett år? 

Anonymkode: 67e3a...49c

Jeg har aldri vært på slike dating apper dette høres ut som mye kåte damer og menn der ja. 

Skrevet

Er da mange flotte menn her inne.

Anonymkode: cd6ac...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er da mange flotte menn her inne.

Anonymkode: cd6ac...b0b

Høre fint ut men jeg er kresen😄

Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Høres fint ut men jeg er kresen😄

 

Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (7 timer siden):

Nå er du bare nedrig! Og du får til og med likes for dette... 

Merkelig at det er det dere henger dere opp i.

Kvinner som sveiper til høyre på fuckboys sveiper nok til venstre på disse mennene. Jeg sier ikke at det er noe galt i å være en sånn mann. Det er fuckboysene jeg kaller søppelmenn

Skrevet

Tror datingapper gir et litt skjevt bilde av folk generelt. De mest normale menneskene jeg kjenner er enten i forhold, har slettet appene, eller bruker dem så lite at de nesten aldri dukker opp.

Ikke dermed sagt at det ikke finnes mange tullinger der inne altså 😂 Men hvis man får 20 dårlige opplevelser på rad er det fort gjort å begynne å tro at "alle" er sånn. Har sett både menn og kvinner havne i den tankegangen.

Personlig tror jeg mange av de som faktisk er ute etter et forhold forsvinner ganske fort fra appene når de finner noen, mens de som bare er ute etter oppmerksomhet eller tilfeldig moro blir værende mye lenger.

Skrevet
AnneLise78 skrev (2 timer siden):

Tror datingapper gir et litt skjevt bilde av folk generelt. De mest normale menneskene jeg kjenner er enten i forhold, har slettet appene, eller bruker dem så lite at de nesten aldri dukker opp.

Ikke dermed sagt at det ikke finnes mange tullinger der inne altså 😂 Men hvis man får 20 dårlige opplevelser på rad er det fort gjort å begynne å tro at "alle" er sånn. Har sett både menn og kvinner havne i den tankegangen.

Personlig tror jeg mange av de som faktisk er ute etter et forhold forsvinner ganske fort fra appene når de finner noen, mens de som bare er ute etter oppmerksomhet eller tilfeldig moro blir værende mye lenger.

Veldig skjevt. De som er virkelig aktive er menn som bare vil ha sex. Det krever lite, og de blir fort ferdige for så å komme tilbake. Ikke merkelig at de dominerer. De som vil ha forhold, finner det de leter etter og blir borte. Da blir det mange høye prosenter på mindre attraktive menn, altså menn som er mindre attraktive om du søker noe seriøst.

Anonymkode: 89a1b...b58

BrukerErHeltAnonym
Skrevet
ISW skrev (10 timer siden):

Merkelig at det er det dere henger dere opp i.

 

Det vil jeg ikke si. Du fremstiller disse som verdiløse menn kvinner bør unngå. Ikke rart det er mange ulykkelige skjebner der ute som er dømt til et ensomt liv dersom dette er vanlig tankegods.

Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (2 timer siden):

Ikke rart det er mange ulykkelige skjebner der ute som er dømt til et ensomt liv dersom dette er vanlig tankegods.

Er det noe som tyder på at det er "vanlig tankegods", eller følte du deg truffet av beskrivelsen?

Worrisome_plenty
Skrevet

Det finnes da social awkward kvinner også? Jeg har vært borti noen. For lange siden da jeg datet.

Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (3 timer siden):

Det vil jeg ikke si. Du fremstiller disse som verdiløse menn kvinner bør unngå. Ikke rart det er mange ulykkelige skjebner der ute som er dømt til et ensomt liv dersom dette er vanlig tankegods.

TS opplever å kun treffe menn som er ute etter sex og ikke forhold.

Det handler nok om at de som ønsker noe seriøst og som får mange matcher forsvinner ut.

Det er nok også mange helt OK menn som ikke får noen match, men det er ikke de TS møter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2026 den 1.18):

Finnes de? Jeg blir bare skuffet 100% av tiden. Og nei jeg dater ikke bare hotte menn. Helt vanlig menn har jeg " datet" eller snakket med. 

Veldig mange er bare ute etter sex. Noen sier de absolutt ikke er på sex jakt, men så viser det seg at de er det likevel. 

Mang serverer løgner. Så viser det seg de er i forhold. 

Noen driver rent gjøn med deg. Det er horribelt å være en kvinne som prøver å finne kjærligheten. Når du føler at tonen er god  og du dir dem din messenger eller snap, så begynner de å spørre. 

Liker du kos, er du kosete. Vil du se bilde av kroppen min? Kan jeg få se hele deg? Om ikke lenge begynner de å snakke om at de skal i dusjen. Vært på trening, helt svett. Så får du se bilde av dusjen. Så etterhvert kuken. Dette er et mønster som veldig mange menn på dating markedet har. Dusj- kanskje litt stripping- kuk. Eller kan jeg komme på besøk, kan vi møtes hos meg eller på kontoret mitt ( det er ingen der). 

Kan du fortelle om dine seksuelle fantasier, send meg bilder av hva du liker. Send meg bilde av trusen din. Jeg liker deg, skal vi dra på en reise sammen? 

Jeg er ikke bare ute etter sex, jeg lover det, jeg liker deg. 

Anonymkode: 67e3a...49c

Nå er det godt og vel et tiår siden jeg var single og prøvde meg på dating-apper, og det du beskriver her er VELDIG gjenkjennelig. Det er lett å bli demotivert! Men det er bra og sunt å ta seg pauser fra appene innimellom. 

Men tro meg: Det ER noen bra menn der ute! Men de henger neppe rundt der så lenge, før noen finner dem. Jeg synes analysen til @ISW var interessant og sannsynlig. Det skal nok en del flaks og tilfeldigheter for å treffe på en bra mann som passer akkurat for deg, men hvis du holder deg helt borte fra appene, treffer du han kanskje aldri. 

Jeg er i dag svært lykkelig gift med en jeg traff på en app (ikke Tinder, men vet om folk som har vært tilsvarende heldige der.) Han var temmelig nyregistrert i appen da jeg tok kontakt med han, og resten er historie. Vår historie understreker det ISW skrev om omløpshastighet.

Skrevet
morsan skrev (På 23.6.2026 den 23.42):

Det skal nok en del flaks og tilfeldigheter for å treffe på en bra mann som passer akkurat for deg, men hvis du holder deg helt borte fra appene, treffer du han kanskje aldri. 

Ikke nødvendigvis. Et generelt råd som datingcoachene gir er å oppsøke (fysiske) arenaer der man finner mennesker med de samme verdiene og interessene som seg selv. Da vil en del uaktuelle kandidater allerede være silt ut. Men det begrenser samtidig utvalget en del, derfor bør man ha en klar forestilling om både hvem man selv er og hvem man ser etter, slik at strategien kan legges opp deretter.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis. Et generelt råd som datingcoachene gir er å oppsøke (fysiske) arenaer der man finner mennesker med de samme verdiene og interessene som seg selv. Da vil en del uaktuelle kandidater allerede være silt ut. Men det begrenser samtidig utvalget en del, derfor bør man ha en klar forestilling om både hvem man selv er og hvem man ser etter, slik at strategien kan legges opp deretter.

Dette er det beste rådet synes jeg, opplagt og naturlig for de fleste👍

Anonymkode: 89a1b...b58

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er det beste rådet synes jeg, opplagt og naturlig for de fleste👍

Det inntrykket har ikke jeg, men vi kan jo ha ulike erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...