Gå til innhold

En bra mann der ute?? En " rant"

Anbefalte innlegg

Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Et generelt råd som datingcoachene gir er å oppsøke (fysiske) arenaer der man finner mennesker med de samme verdiene og interessene som seg selv. Da vil en del uaktuelle kandidater allerede være silt ut. Men det begrenser samtidig utvalget en del, derfor bør man ha en klar forestilling om både hvem man selv er og hvem man ser etter, slik at strategien kan legges opp deretter.

Ikke uenig i det, men blir jo mer begrenset utvalg som du sier og særlig om man er i «andre runde». Veldig mange av de aktiviteter/arenaer som kan være interessante er det enten nesten bare kvinner, eller par. 

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2026 den 16.54):

Nå er du veldig slem med disse mennene. Er dette bare tapere som ingen er interessert i?

Anonymkode: 86433...535

BrukerErHeltAnonym skrev (På 23.6.2026 den 0.06):

Nå er du bare nedrig! Og du får til og med likes for dette... 

Det er sant. Kan dere slutte å se alt med rosa briller? det skaper svake mennesker.

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (34 minutter siden):

Kan dere slutte å se alt med rosa briller? det skaper svake mennesker.

For en gangs skyld er vi faktisk helt enige! Det er ikke godt for samfunnet i lengden at ekstremistene skal få eierskap til konseptet resiliens (psykisk robusthet), fordi føledameklubben og deres "myke menn" ikke vil anerkjenne det som legitimt.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (15 timer siden):

Det inntrykket har ikke jeg, men vi kan jo ha ulike erfaringer.

Det kan du si, mange går rett inn på datingapper, og tror det er en snarvei, når det i praksis oftere er en omvei. Folk burde skjønne dette, skulle jeg kanskje ha sagt.

Anonymkode: 89a1b...b58

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, UtakknemligDiva said:

Det er sant. Kan dere slutte å se alt med rosa briller? det skaper svake mennesker.

Det er sant ja.

Dette er vi flere som har skrevet her i flere år, kvinner velger oppover, og visse typer menn blir aldri valgt. 

Kan vi ikke bare være enige i det?

Anonymkode: 97c8a...287

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er vi flere som har skrevet her i flere år, kvinner velger oppover, og visse typer menn blir aldri valgt. 

Nei, for dette utsagnet er så generaliserende at det ikke tilfører noe i debatten. Mennesker er individer som gjør individuelle valg. Noen kvinner velger oppover, og noen menn blir aldri valgt. Men kan ikke vite årsakene i hvert enkelt tiilfelle.

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er sant ja.

Mens menn velger nedover? Jeg er såpass passiv i datinglivet at jeg ikke har fått opplevd så mye. 
Med rosa briller mente jeg kommentarene til brukerne som mente ISW er nedrig mot disse mennene. Poenget mitt var at det er sant at sosialt awkward menn blir valgt bort, men dette mente de var nedrig. Ja vel, men det er sant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er sant ja.

Jeg har datet mange helt vanlige mennesker. Korte, tykke, tynne, skallene, veldig fattige, de med mellom økonomi, en rik ish, Har datet alt mulig, sikkert snakket med 200. Truffet over 50. 

De er like skit over hele spekteret. 

Anonymkode: 67e3a...49c

AnonymBruker
Skrevet
11 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Mens menn velger nedover?

Siden kvinner velger oppover (status, penger, osv) blir det slik. 

11 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Jeg er såpass passiv i datinglivet at jeg ikke har fått opplevd så mye. 
Med rosa briller mente jeg kommentarene til brukerne som mente ISW er nedrig mot disse mennene. Poenget mitt var at det er sant at sosialt awkward menn blir valgt bort, men dette mente de var nedrig. Ja vel, men det er sant. 

Å påpeke at sosialt utilpasse menn har dårlige odds på datingmarkedet stemmer. Det som blir problematisk, er når noen later som om denne gruppen fortjener å bli valgt bort, og sier direkte at disse taperne skal bare ignores (sveipe til venstre). Da går man fra å beskrive virkeligheten til å rettferdiggjøre den.

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Siden kvinner velger oppover (status, penger, osv) blir det slik. 

Å påpeke at sosialt utilpasse menn har dårlige odds på datingmarkedet stemmer. Det som blir problematisk, er når noen later som om denne gruppen fortjener å bli valgt bort, og sier direkte at disse taperne skal bare ignores (sveipe til venstre). Da går man fra å beskrive virkeligheten til å rettferdiggjøre den.

Han skrev ikke at de fortjener å velges bort. Han skrev hva ts sannsynligvis gjør.

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, UtakknemligDiva said:

Han skrev ikke at de fortjener å velges bort. Han skrev hva ts sannsynligvis gjør.

Det står: «Social awkward-mennene sveiper du til venstre på.» Det er en ganske klar oppfordring til å avvise dem.

Jeg forstår det godt. De færreste er vel interessert i bleke, nerdete, sosialt keitete menn som ingen ikke finner tiltrekkende. Jeg ville gjort det samme selv.

Skrevet

Herrejemini så lei jeg er den evinnelige kritikken av at kvinner har ønsker eller krav til en partner. Kvinner er «kravstore», så neimen ikke rart de forblir single, istedenfor å være mer åpne for flere typer menn. Mens hvis menn forblir single er også det kvinnenes feil. 🙄 

Kvinner trykker nok JA på færre menn enn motsatt, men det er ikke det samme som at de lykkes mer. Iallfall ikke dersom hun er ute etter å finne en som vil ha et seriøst forhold, og ikke bare et uforpliktende ligg.

Jeg leste om en undersøkelse om blind dates fra USA, hvor kvinners største frykt var at han skulle være en seriemorder. Mennenes største frykt derimot var at hun skulle være overvektig. Det sier noe om perspektivene. 

Mange kvinner velges bort fordi de er «for høye», «for tykke», har for høy utdannelse. Eller er «for gammel»; veldig mange menn over den første ungdom vil ikke date jevnaldrede kvinner, kanskje heller ikke en som «bare» er 5-8 år yngre. 

Skrevet
morsan skrev (36 minutter siden):

Jeg leste om en undersøkelse om blind dates fra USA, hvor kvinners største frykt var at han skulle være en seriemorder. Mennenes største frykt derimot var at hun skulle være overvektig. Det sier noe om perspektivene. 

Sånne facts får meg til å tenke at noen ser for mye "True crime" på TV og får feil bilde av hvor farlig verden er. Samme fenomen som får noen til å hamstre våpen og gjøre huset til et fort.

Selv i USA tenker jeg risikoen for å bli drept på en date er forsvinnende liten. Spesielt av en seriemorder.

Har det skjedd i Norge? Noensinne? 

Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Sånne facts får meg til å tenke at noen ser for mye "True crime" på TV og får feil bilde av hvor farlig verden er. Samme fenomen som får noen til å hamstre våpen og gjøre huset til et fort.

Selv i USA tenker jeg risikoen for å bli drept på en date er forsvinnende liten. Spesielt av en seriemorder.

Har det skjedd i Norge? Noensinne? 

Jeg er enig i at dette neppe representerer noe som er særlig sannsynlig, heller ikke i USA. Men det sier noe om forskjellene på hva hvert kjønn tenker om hva de frykter i en slik setting. Å bli utsatt for en seksuell krenkelse er mer sannsynlig, og fortsatt atskillig verre enn om hun hadde fryktet at han var under 180 cm eller at han var skallet. 

Skrevet

Bare for å oppklare litt.

Poenget mitt i denne tråden var at det er fuckboysene som henger igjen på Tinder og andre datingapper i lengre tid. Om noe er det dem jeg kritiserer her, men jeg ser at min karakteristikk av socially awkward menn kan ha framstått noe negativ. Jeg er vel gjerne en slik mann selv tenker jeg, og jeg mente ikke noe vondt med det. Men jeg kunne ha formulert meg litt mindre støtende.

Skrevet

Jeg er lei datingapper og gjennom jobb møter jeg stort sett bare damer. Så nå har jeg startet ny strategi: gå på fotballpub! Og hahahaha gjett om jeg får oppmerksomhet som dame da! Det er jo stor overvekt av menn der, og mange er veldig hyggelig også. Det er jo alle slag der også - gifte, rare, creepy, hyggelige, osv, men greia er at det er jammen lenge siden jeg har vært et sted med så mang ehyggelig menn og så stort utvalg.  Og så mange som er interessert i å snakke! 

Skrevet
morsan skrev (12 timer siden):

Jeg er enig i at dette neppe representerer noe som er særlig sannsynlig, heller ikke i USA. Men det sier noe om forskjellene på hva hvert kjønn tenker om hva de frykter i en slik setting. Å bli utsatt for en seksuell krenkelse er mer sannsynlig, og fortsatt atskillig verre enn om hun hadde fryktet at han var under 180 cm eller at han var skallet. 

Jo, det er sant. Jeg tenker den undersøkelsen viser at menn overhodet ikke tenker på sikkerhet i forbindelse med date.

Jeg vet ikke om det sier så mye om krav når alt kommer til alt.

Skrevet
knas skrev (3 timer siden):

Jeg er lei datingapper og gjennom jobb møter jeg stort sett bare damer. Så nå har jeg startet ny strategi: gå på fotballpub! Og hahahaha gjett om jeg får oppmerksomhet som dame da! Det er jo stor overvekt av menn der, og mange er veldig hyggelig også. Det er jo alle slag der også - gifte, rare, creepy, hyggelige, osv, men greia er at det er jammen lenge siden jeg har vært et sted med så mang ehyggelig menn og så stort utvalg.  Og så mange som er interessert i å snakke! 

Har også hørt tipset om å dra på byen samme dag som det har vært en større løpekonkurranse, som Sentrumsløpet og Holmenkollstafetten. Dette gjaldt da naturlig nok Oslo, men gjelder trolig generelt. 

Skrevet (endret)
morsan skrev (20 minutter siden):

Har også hørt tipset om å dra på byen samme dag som det har vært en større løpekonkurranse, som Sentrumsløpet og Holmenkollstafetten. Dette gjaldt da naturlig nok Oslo, men gjelder trolig generelt. 

Ja, det høres ut som en bra plan. Man kan jo bare overføre det til andre lignede arrangementer. 

Endret av knas

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...