Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kognitiv svikt når det gjelder hukommelse. Kommer det av sykdom eller medisiner? Er det irreversibelt? Det er uttalt hvor mye jeg glemmer. Hemmende rett og slett. 

@nachnoo

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kognitiv svikt av depresjon. Har blitt gradvis bedre over 3-4-5 år med jevnlig "tung" hjernetrening, og nå er det nesten ikke uttalt lenger. Bruker AP og AD fast. 

Finn deg noe å trene hjernen med, den trenger også å holde seg i form. 

Anonymkode: d5e89...5a1

Havfruen
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk kognitiv svikt av depresjon. Har blitt gradvis bedre over 3-4-5 år med jevnlig "tung" hjernetrening, og nå er det nesten ikke uttalt lenger. Bruker AP og AD fast. 

Jeg fikk det også etter alvorlig depresjon og ECT. Det har blitt noe til endel bedre med å komme tilbake til jobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du fortelle hvordan du trente?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje jeg kan prøve å få mamma til å lære meg sudoko. Men jeg er amøbe på tall. Har bare IQ på 98, så er ikke den smarteste. Spesielt ikke med tall. 

munchin skrev (1 time siden):

Jeg fikk det også etter alvorlig depresjon og ECT. Det har blitt noe til endel bedre med å komme tilbake til jobb.

Okei. Godt å høre. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Kanskje jeg kan prøve å få mamma til å lære meg sudoko. Men jeg er amøbe på tall. Har bare IQ på 98, så er ikke den smarteste. Spesielt ikke med tall. 

Okei. Godt å høre. 

Hvorfor har du målt iq-en din?

Anonymkode: 5ceef...fd5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har du målt iq-en din?

Ble utredet av nevropsykolog og fikk Asperger syndrom som diagnose, med mistanke om ADD. Men den ble tatt vekk etter 3 mnd på psykosepost. Har i dag shizoaffektiv og rusavhengighet av multiple stoffer. Men vært edru fra narkotika i ett år og tre måneder. Hukommelsen er verre enn da jeg ruset meg. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg har kognitiv svikt når det gjelder hukommelse. Kommer det av sykdom eller medisiner? Er det irreversibelt? Det er uttalt hvor mye jeg glemmer. Hemmende rett og slett. 

Medikamentbivirkninger kan påvirke hjernen - NHI.no

Du kan be om å få dette vurdert. 

Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

@nachnoo

Det kan komme av både medisin og sykdom. Om det er irreversibelt får en svar på først når du har vært frisk i et års tid.

Skrevet (endret)
frosken skrev (10 minutter siden):

Medikamentbivirkninger kan påvirke hjernen - NHI.no

Du kan be om å få dette vurdert. 

Takk for link. Allerede nå sliter jeg med å huske et viktig poeng jeg ville ta opp. Men jeg tror dette har med medisiner å gjøre. Men jeg blir jo tvunget til å ta medisiner, og jeg er realistisk. Så lenge jeg nekter å ta medisiner så vil de mener jeg ikke har innsikt i egen sykdom og at tvang derfor er nødvendig. De sier det oppveier for bakdelene. Jeg vil ikke bli dement av medisiner. 

nachnoo skrev (9 minutter siden):

Det kan komme av både medisin og sykdom. Om det er irreversibelt får en svar på først når du har vært frisk i et års tid.

Ok. Men hva er definisjonen av frisk? Medisinering og ifølge helsevesenet fri for symptomer? Det kommer ikke til å skje for jeg vet den virkelige virkeligheten. Det bare har blitt fjernt for meg av AP. Så jeg tenker mindre på det. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke psykosen din som tar knekken på hukommelsen?

Skrevet

Er det ikke psykosen din som tar knekken på hukommelsen?

Ikke ifølge behandler 

Worrisome_plenty
Skrevet

Jeg bruker www.matteoppgaver.com det er enkel og grei og gratis hjernetrim.

Worrisome_plenty
Skrevet

@nachnookam man trene opp det kognitive om man har schizofrenien og har gått på zyprexa i mange år?

Vil en lavere dose kunne hjelpe? Evt hva annet hjelper?

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (6 timer siden):

@nachnoo

Jeg synes det virker som du husker mye, jeg? 

Anonymkode: 8d58e...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det virker som du husker mye, jeg? 

Nei, jeg glemmer hele tiden. Husker til langt tilbake ja, men ikke her og nå. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det MÅ være ECT?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det MÅ være ECT?

Behandler mener det ikke er det. Hukommelsen var dårlig før det også. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (12 minutter siden):

Så hva har du tenkt til å gjøre med det?

Skrevet (endret)

Så hva har du tenkt til å gjøre med det?

Vet ikke hva jeg kan gjøre? De på sykehuset sier ingenting. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...