Gå til innhold

Jeg har kognitiv svikt


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hva jeg kan gjøre? De på sykehuset sier ingenting. 

Spør! Jeg tenker at det blir bedre med tiden. Ro og balanse.

Anonymkode: 5ceef...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spør! Jeg tenker at det blir bedre med tiden. Ro og balanse.

Anonymkode: 5ceef...fd5

Håper det. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (5 timer siden):

Vil du fortelle hvordan du trente?

Jeg har ikke vært systematisk, men begynte med å ikke "jukse" i de situasjonene problemene naturlig oppsto, der det var mulig. F.eks. øve på å huske verifiseringkoder, lenge nok til at jeg fikk tastet de inn. Det tok tid før jeg klarte alle seks sifferene uten å måtte se en gang til. En annen ting var hvis jeg skulle gjenfortelle noe jeg hadde hørt, jeg ga meg ikke før jeg fikk fortalt historien fra start til slutt, selv om det ble nye rot og hull og ha lite mening. Jeg hadde heldigvis et tålmodig publikum å øve med. Men dette var ikke nok så klart, jeg har holdt på med alt fra kryssord til matteoppgaver, ganging var fint å terpe på, jeg har ofte ikke gitt meg før jeg har fått hodepine av anstrengelse, derfor skrev jeg tung. Jeg "avsluttet" med å ta et emne på universitetet i fjor høst, for å teste meg litt skikkelig. 

Anonymkode: d5e89...5a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vært systematisk, men begynte med å ikke "jukse" i de situasjonene problemene naturlig oppsto, der det var mulig. F.eks. øve på å huske verifiseringkoder, lenge nok til at jeg fikk tastet de inn. Det tok tid før jeg klarte alle seks sifferene uten å måtte se en gang til. En annen ting var hvis jeg skulle gjenfortelle noe jeg hadde hørt, jeg ga meg ikke før jeg fikk fortalt historien fra start til slutt, selv om det ble nye rot og hull og ha lite mening. Jeg hadde heldigvis et tålmodig publikum å øve med. Men dette var ikke nok så klart, jeg har holdt på med alt fra kryssord til matteoppgaver, ganging var fint å terpe på, jeg har ofte ikke gitt meg før jeg har fått hodepine av anstrengelse, derfor skrev jeg tung. Jeg "avsluttet" med å ta et emne på universitetet i fjor høst, for å teste meg litt skikkelig. 

Anonymkode: d5e89...5a1

Og å lese bøker har hjulpet mye for konsentrasjonen, noen få avsnitt av gangen i begynnelsen. 

Anonymkode: d5e89...5a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og å lese bøker har hjulpet mye for konsentrasjonen, noen få avsnitt av gangen i begynnelsen. 

Anonymkode: d5e89...5a1

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke vært systematisk, men begynte med å ikke "jukse" i de situasjonene problemene naturlig oppsto, der det var mulig. F.eks. øve på å huske verifiseringkoder, lenge nok til at jeg fikk tastet de inn. Det tok tid før jeg klarte alle seks sifferene uten å måtte se en gang til. En annen ting var hvis jeg skulle gjenfortelle noe jeg hadde hørt, jeg ga meg ikke før jeg fikk fortalt historien fra start til slutt, selv om det ble nye rot og hull og ha lite mening. Jeg hadde heldigvis et tålmodig publikum å øve med. Men dette var ikke nok så klart, jeg har holdt på med alt fra kryssord til matteoppgaver, ganging var fint å terpe på, jeg har ofte ikke gitt meg før jeg har fått hodepine av anstrengelse, derfor skrev jeg tung. Jeg "avsluttet" med å ta et emne på universitetet i fjor høst, for å teste meg litt skikkelig. 

Anonymkode: d5e89...5a1

Og i terapi har jeg faktisk øvd en del på det samme i senere tid, ved å prøve å koble og feste sammenhenger og holde ubehagelige ting i bevisstheten, som jeg tidligere ikke har klart å forholde meg til. 

Anonymkode: d5e89...5a1

Skrevet
Glitter skrev (4 timer siden):

Ok. Men hva er definisjonen av frisk? Medisinering og ifølge helsevesenet fri for symptomer? 

Du har rett. Det var ikke særlig smart skrevet av meg. Det er vanskelig å være presis, men noe slikt som at du er utskrevet, bor hjemme og i hovedsak klarer dagliglivets oppgaver som å stelle deg selv, lage deg mat, handle osv.

Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Du har rett. Det var ikke særlig smart skrevet av meg. Det er vanskelig å være presis, men noe slikt som at du er utskrevet, bor hjemme og i hovedsak klarer dagliglivets oppgaver som å stelle deg selv, lage deg mat, handle osv.

Ok. Takk for definisjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...