Gå til innhold

Finnes det psykiske lidelser som har lav og høy status hos psykiatere/psykologer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På den måten at terapeut helst vil jobbe med den og den lidelsen og ikke med en annen?

Anonymkode: aa147...36d

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet

DET vet jeg ikke. Men de har kanskje enkelte de liker bedre å ha som pasient enn andre. Noen er sikkert gørr kjedelige å høre på, andre har interessante fortellinger. 

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (2 minutter siden):

DET vet jeg ikke. Men de har kanskje enkelte de liker bedre å ha som pasient enn andre. Noen er sikkert gørr kjedelige å høre på, andre har interessante fortellinger. 

Ja, det har de helt garantert! Jeg har alltid mye angst for å være den de liker minst!

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det har de helt garantert! Jeg har alltid mye angst for å være den de liker minst!

dette er bare katastrofetenking, og selvopptatthet. «Tenk om JEG er den verste» «tenk om JEG…» Noen må vel være minstefavoritt. Men hele tiden jeg har tenkt at jeg må være den minst hva-som-helst så har jeg alltid blitt overrasket når jeg har hørt andre snakke og det er faktisk andre som er mindre likt. Men nå er ikke jeg der at jeg blir så misslikt

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (4 minutter siden):

dette er bare katastrofetenking, og selvopptatthet. «Tenk om JEG er den verste» «tenk om JEG…» Noen må vel være minstefavoritt. Men hele tiden jeg har tenkt at jeg må være den minst hva-som-helst så har jeg alltid blitt overrasket når jeg har hørt andre snakke og det er faktisk andre som er mindre likt. Men nå er ikke jeg der at jeg blir så misslikt

Men hvordan vet du med sikkerhet at du ikke blir mislikt?

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvordan vet du med sikkerhet at du ikke blir mislikt?

Vet ikke, men hvorfor skal jeg tro at jeg blir det? tror jeg hadde merket det om mange mislikte meg. Er nok noen som misliker meg, noen av dem av og til, noen liker meg nok ikke generelt men jeg vet hvorfor og de liker ikke meg heller. Et eksempel er sånne som tror de kan kommentere og bare si meningene sine hele tiden. De skal kritisere alle andre, men skal ikke ta noe selv. Når de ender opp med å bli uvenn med alle så er det faktisk de det er noe med

Skrevet

Heldigvis har også behandlere ulike interesser og preferanser. Det er smart av arbeidsgiver å la dem drive med det de liker best. Derfor er det meget sannsynlig at den behandleren som behandler din lidelse har nettopp denne som en av sine favoritter.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (17 minutter siden):

Heldigvis har også behandlere ulike interesser og preferanser. Det er smart av arbeidsgiver å la dem drive med det de liker best. Derfor er det meget sannsynlig at den behandleren som behandler din lidelse har nettopp denne som en av sine favoritter.

Akkurat. Er depresjon noe de fleste ikke helst vil jobbe med? Det er tuuuuunge samtaler 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Akkurat. Er depresjon noe de fleste ikke helst vil jobbe med? Det er tuuuuunge samtaler 

Mange vil jobbe med det. Det er en av mine favoritter.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Fordi du smått kan se bedring etter medisinering?

Skrevet

Fordi kombinasjonen medisiner og psykoterapi sgs alltid resulterer i relativt rask bedring og bedre livskvalitet for pasienten. Hvilket alltid er målet med behandling.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Fordi kombinasjonen medisiner og psykoterapi sgs alltid resulterer i relativt rask bedring og bedre livskvalitet for pasienten. Hvilket alltid er målet med behandling.

Hmmm. Hva med de behandlingsresistente depresjonene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmmm. Hva med de behandlingsresistente depresjonene?

Dem må man jobbe litt ekstra for å få til 🙂

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Dem må man jobbe litt ekstra for å få til 🙂

Og det er mindre motiverende for dere? Kan iallefall vitne om sykelig svart/hvitt tenkning fra denne kanten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er mindre motiverende for dere? Kan iallefall vitne om sykelig svart/hvitt tenkning fra denne kanten.

Hvor får du disse tankene fra?

Oppgaven er vanskeligere, og da er det enda mer motiverende.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Hvor får du disse tankene fra?

Oppgaven er vanskeligere, og da er det enda mer motiverende.

Det er fint å høre! Jeg tenker jeg har gitt mer enn en behandler sine første eller andre grå hår. Tankene? Livredd for å være den minst likte pasienten som behandler gruer seg til kommer på time. (Redd for å gjøre feil-synes terapi er utrolig vanskelig å forstå seg på).

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (11 timer siden):

Hva er det du liker minst å jobbe med? 

Anonymkode: c9c07...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det du liker minst å jobbe med? 

Umotiverte pasienter.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Umotiverte pasienter.

Hva legger du i en umotivert pasient?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva legger du i en umotivert pasient?

Forskjellen på å ha lyst til og det å være motivert:

Mange kan ha lyst til å gå Birkebeinerrennet og klare merket.

De motiverte er villige til å legge ned den innsatsen som er nødvendig for å klare å nå målet.

Endret av nachnoo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...