Gå til innhold

Finnes det psykiske lidelser som har lav og høy status hos psykiatere/psykologer?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva legger du i en umotivert pasient?

Anonymkode: c9c07...368

Er man umotivert under alvorlig depresjon med suicidalitet? Eller tenker du på moderat depresjon?

Anonymkode: aa147...36d

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    27

  • nachnoo

    13

  • UtakknemligDiva

    3

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Forskjellen på å ha lyst til og det å være motivert:

Mange kan ha lyst til å gå Birkebeinerrennet og klare merket.

De motiverte er villige til å legge med den innsatsen som er nødvendig for å klare å nå målet.

Skjønner godt at du liker de pasientene best. Umotiverte pasienter blir vel uansett avsluttet på DPS etter noe tid uten fremgang. 

Anonymkode: aa147...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er man umotivert under alvorlig depresjon med suicidalitet? Eller tenker du på moderat depresjon?

Anonymkode: aa147...36d

Jeg har sikkert truffet er firesifret antall av disse. Jeg har ikke møtt en enste som ikke har hatt et klart ønske om å komme ut av depresjonen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner godt at du liker de pasientene best. Umotiverte pasienter blir vel uansett avsluttet på DPS etter noe tid uten fremgang. 

Anonymkode: aa147...36d

Hvorfor skal man søke behandling dersom man ikke er motivert for å få til en endring?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal man søke behandling dersom man ikke er motivert for å få til en endring?

Kanskje man ikke forstår hva behandling går ut på og tror at behandleren skal fikse en? 

Anonymkode: c9c07...368

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje man ikke forstår hva behandling går ut på og tror at behandleren skal fikse en? 

Anonymkode: c9c07...368

Hvorfor driver du å fisker etter å få nachoo til å si at din lidelse er lav status?

Anonymkode: 2f4d4...f14

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje man ikke forstår hva behandling går ut på og tror at behandleren skal fikse en? 

Anonymkode: c9c07...368

Den misforståelsen oppklarer man allerede i første time. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutes ago, nachnoo said:

Umotiverte pasienter.

Hva med de som er veldig fåmælte?

Anonymkode: e1679...8bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor driver du å fisker etter å få nachoo til å si at din lidelse er lav status?

Anonymkode: 2f4d4...f14

Hehe, her tar du feil, jeg engasjerer meg i diskusjonen og har ingen lidelse selv :)  

Anonymkode: c9c07...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med de som er veldig fåmælte?

Anonymkode: e1679...8bb

Da har man en utfordring med å få dem til å snakke. Tar bare litt mer tid. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skal man søke behandling dersom man ikke er motivert for å få til en endring?

Godt spørsmål. Det jeg kanskje mente er at man som alvorlig syk trenger mye støtte og kunnskap til å forstå at det i det hele tatt mulig å bli bedre. Da ens verden er malt i sort. La oss be om at vedkommende møter en kompetent og ikke arrogant behandler!

Anonymkode: aa147...36d

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Da har man en utfordring med å få dem til å snakke. Tar bare litt mer tid. 

Hvilken "taktikk" bruker du her?

Anonymkode: aa147...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken "taktikk" bruker du her?

Anonymkode: aa147...36d

Det må tilpasses pasienten. 

Skrevet
nachnoo skrev (23 minutter siden):

Da har man en utfordring med å få dem til å snakke. Tar bare litt mer tid. 

Er det mange som har vanskeligheter med å snakke? 

Anonymkode: 6f370...7ca

Skrevet
nachnoo skrev (12 minutter siden):

Det må tilpasses pasienten. 

Vil si at behandlingen på en måte er konstruert? Dere bruker ord og fraser lært på studiet og noen ganger later til at dere bryr dere en god del? Ved at dere tar i bruk tårer for å oppnå tilliten hos pasienten?

Anonymkode: aa147...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det mange som har vanskeligheter med å snakke? 

Anonymkode: 6f370...7ca

Det vil jeg tro!

Anonymkode: aa147...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mange som har vanskeligheter med å snakke? 

Anonymkode: 6f370...7ca

Ja, det er noen som har vanskelig med å komme i gang. 

Skrevet

Hvilke lidelser har lav status? 

Anonymkode: c9c07...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvilke lidelser har lav status? 

Anonymkode: c9c07...368

Ikke meg du spør men borderline og ruslidelser. 

Anonymkode: aa147...36d

Skrevet
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Ja, det er noen som har vanskelig med å komme i gang. 

Hva mener du med å komme i gang? Som at de ikke snakker den første timen, eller det første halvåret? 

Og hvordan arter det seg, snakket de litt, bare ikke om viktige ting, eller et det full blokkering i snakketøyet? 

Anonymkode: 6f370...7ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...