AnonymBruker Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni Det var da veldig til utspørring.... Anonymkode: 00682...5fb 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du med å komme i gang? Som at de ikke snakker den første timen, eller det første halvåret? Og hvordan arter det seg, snakket de litt, bare ikke om viktige ting, eller et det full blokkering i snakketøyet? Anonymkode: 6f370...7ca Ikke meg du spør. Men jeg har vært den stille pasienten i den andre stolen. Jeg snakket kun når hun spurte meg, og svarte da kort, veldig kort. Snakket aldri fritt. Mitt første møte med psykiatrien som meget innesluttet/undertrykket/privat person (alvorlig dep.) Anonymkode: aa147...36d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke meg du spør. Men jeg har vært den stille pasienten i den andre stolen. Jeg snakket kun når hun spurte meg, og svarte da kort, veldig kort. Snakket aldri fritt. Mitt første møte med psykiatrien som meget innesluttet/undertrykket/privat person (alvorlig dep.) Anonymkode: aa147...36d Hvor lang tid tok det før du klarte å snakke? Anonymkode: 6f370...7ca 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor lang tid tok det før du klarte å snakke? Anonymkode: 6f370...7ca Jeg har gått i 3 terapiløp. 1. Ekstremt krevende. 2. Krevende 3. Vanskelig. Jeg har så mange indre konflikter med meg; feks" det kjennes litt godt å sette ord på disse følelsene" versus " dette burde du kunne klare deg uten! Kvinn deg opp og skjerp deg. Etter å ha lagt til Lamictal til Litium sitter ordene litt løsere. Anonymkode: aa147...36d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. juni Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ikke meg du spør men borderline og ruslidelser. Anonymkode: aa147...36d Deg igjen ja. Dette er DIN mening. Det er INGEN annen diagnose enn borderline som det er lagd så mange forskjellige behandlingsformer for så ikke kom å si at dere ikke får hjelp. Du får kanskje bare ikke akkurat den hjelpen du selv vil ha. Anonymkode: ab06d...da8 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vil si at behandlingen på en måte er konstruert? Dere bruker ord og fraser lært på studiet og noen ganger later til at dere bryr dere en god del? Ved at dere tar i bruk tårer for å oppnå tilliten hos pasienten? Anonymkode: aa147...36d At vi tilpasser behandling til pasienten betyr ikke det du insinuerer. Behandlingen er ikke konstruert. Man lærer ingen ord og fraser på studiet, og ingen pasient har noen gang sett en tåre hos meg. Det er en grunn til at personer søker slike yrker, og man trenger ikke late som om man bryr seg. Det eneste jeg lærte på studiet om samtaler med pasienter er dette: Prøv å stille åpne spørsmål. Husk bekreftende kommunikasjon. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni nachnoo skrev (På 28.6.2026 den 9.53): Heldigvis har også behandlere ulike interesser og preferanser. Det er smart av arbeidsgiver å la dem drive med det de liker best. Derfor er det meget sannsynlig at den behandleren som behandler din lidelse har nettopp denne som en av sine favoritter. Det var ikke svar på spørsmålet. Anonymkode: 01e9e...27c 0 Siter
nachnoo Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det var ikke svar på spørsmålet. Anonymkode: 01e9e...27c Jo, det var det. Fordi hvilken status en lidelse/diagnose har er individuelt. For noen er pf noe de ikke vil behandle (lav status), for andre er pf det mest interessante (høy status). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.