AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:03 Skrevet tirsdag kl 18:03 Eller klarer du deg fint uten? Anonymkode: c3da2...04f 0 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 18:19 Skrevet tirsdag kl 18:19 Jeg har begynt hos privat psykolog. Vært der ca 10 ganger. Kjenner meg ikke akkurat avhengig, men opplever at jeg har behov for samtale-terapi, ja. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 18:52 Skrevet tirsdag kl 18:52 (endret) Jeg har ikke en avhengighet til psykiatrien nei. Men jeg klarer meg heller ikke «fint uten» som du skriver. I mine øyne er det to ytterpunkter. Eksempel: Jeg har til nå overlevd sommerferiene. Jeg har ikke klart meg fint, men som sagt overlevd. Når jeg ikke får mine ukentlige møter med psykiatri får jeg mer angst, blir mer urolig, mer irritert, mer sint, får mer voldsbehov/tanker, er mer aktiv her inne, er vesentlig mer aktiv irl (til et sykelig nivå), har vanskeligere for å kjempe mot de intense depressive tankene, forsvinner letter inn i min egen verden, blir raskere paranoid. Osv, listen blir lang. Og nei, det hjelper ikke å treffe «folk» generelt sett, det har jeg prøvd. Jeg trenger å få møtene med psykiatrien og å få pratet om det som opptar meg der og da for å ta toppen av alt slik at jeg holder meg gående til neste avtale. Men om psykiatrien nå sa at fra og med nå får du ikke mer tilbud fra oss så hadde jeg antakelig pustet en stund til, livet hadde bare vært enda mer bedrøvelig. Edit: Jeg har oppfølging av kommunen minst to ganger i uken. Mer ved behov. Endret tirsdag kl 18:54 av Ikkeanonymnok 0 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 19:05 Skrevet tirsdag kl 19:05 Ikkeanonymnok skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke en avhengighet til psykiatrien nei. Men jeg klarer meg heller ikke «fint uten» som du skriver. I mine øyne er det to ytterpunkter. Eksempel: Jeg har til nå overlevd sommerferiene. Jeg har ikke klart meg fint, men som sagt overlevd. Når jeg ikke får mine ukentlige møter med psykiatri får jeg mer angst, blir mer urolig, mer irritert, mer sint, får mer voldsbehov/tanker, er mer aktiv her inne, er vesentlig mer aktiv irl (til et sykelig nivå), har vanskeligere for å kjempe mot de intense depressive tankene, forsvinner letter inn i min egen verden, blir raskere paranoid. Osv, listen blir lang. Og nei, det hjelper ikke å treffe «folk» generelt sett, det har jeg prøvd. Jeg trenger å få møtene med psykiatrien og å få pratet om det som opptar meg der og da for å ta toppen av alt slik at jeg holder meg gående til neste avtale. Men om psykiatrien nå sa at fra og med nå får du ikke mer tilbud fra oss så hadde jeg antakelig pustet en stund til, livet hadde bare vært enda mer bedrøvelig. Kan jeg spørre hvilken lidelse du har? Bp og unnvikende pf her. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 19:42 Skrevet tirsdag kl 19:42 Havfruen skrev (32 minutter siden): Kan jeg spørre hvilken lidelse du har? Bp og unnvikende pf her. Autisme, Cptsd, (angst, behandlingsresistent depresjon og engstelig unnvikende pf før jeg fikk de to), kronisk suicidal, mistenkt både adhd og bipolar men dps nektet å utrede meg, pluss en hel haug fysiske greier. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 Skrevet tirsdag kl 19:56 Ikkeanonymnok skrev (14 minutter siden): Autisme, Cptsd, (angst, behandlingsresistent depresjon og engstelig unnvikende pf før jeg fikk de to), kronisk suicidal, mistenkt både adhd og bipolar men dps nektet å utrede meg, pluss en hel haug fysiske greier. Nesten vært gjennom hele spekteret av psykiske diagnoser du da. Anonymkode: 214b8...f33 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:58 Skrevet tirsdag kl 19:58 Ikkeanonymnok skrev (14 minutter siden): Autisme, Cptsd, (angst, behandlingsresistent depresjon og engstelig unnvikende pf før jeg fikk de to), kronisk suicidal, mistenkt både adhd og bipolar men dps nektet å utrede meg, pluss en hel haug fysiske greier. Hvorfor nektet DPS å utrede deg? Det er jo helt utrolig dårlig. Anonymkode: 33e58...6b5 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 19:58 Skrevet tirsdag kl 19:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nesten vært gjennom hele spekteret av psykiske diagnoser du da. Anonymkode: 214b8...f33 Har alltid likt å samle på ting så hvorfor ikke diagnoser også. 1 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 19:59 Skrevet tirsdag kl 19:59 Ikkeanonymnok skrev (15 minutter siden): Autisme, Cptsd, (angst, behandlingsresistent depresjon og engstelig unnvikende pf før jeg fikk de to), kronisk suicidal, mistenkt både adhd og bipolar men dps nektet å utrede meg, pluss en hel haug fysiske greier. Det er vondt å høre at du har mye lidelse. Behandlingsresistent depresjon ; har du prøvd ECT? Hvilken begrunnelse har DPS for å ikke utrede deg? 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 20:02 Skrevet tirsdag kl 20:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor nektet DPS å utrede deg? Det er jo helt utrolig dårlig. Anonymkode: 33e58...6b5 Fordi de mente at alt kunne forklare med de diagnosene jeg har. 0 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 20:03 Skrevet tirsdag kl 20:03 Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå): Fordi de mente at alt kunne forklare med de diagnosene jeg har. Får du nok og riktig hjelp ? 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 20:04 Skrevet tirsdag kl 20:04 Havfruen skrev (3 minutter siden): Det er vondt å høre at du har mye lidelse. Behandlingsresistent depresjon ; har du prøvd ECT? Hvilken begrunnelse har DPS for å ikke utrede deg? Nei. I følge DPS vil ikke ECT virke på min type depresjon - hva enn det betyr. Til det andre, se svar over. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 20:06 Skrevet tirsdag kl 20:06 Havfruen skrev (Akkurat nå): Får du nok og riktig hjelp ? Jeg får de timene i uken med kommunen. Har fysioterapi ukentlig og fastlege månedlig pluss ekstra ved behov. Kan ikke klage på oppfølgingen jeg får sånn sett. Mange andre får mindre enn meg. 0 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 20:08 Skrevet tirsdag kl 20:08 Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Jeg får de timene i uken med kommunen. Har fysioterapi ukentlig og fastlege månedlig pluss ekstra ved behov. Kan ikke klage på oppfølgingen jeg får sånn sett. Mange andre får mindre enn meg. Godt! Hvor lenge gikk du på DPS? 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 20:15 Skrevet tirsdag kl 20:15 Havfruen skrev (2 minutter siden): Godt! Hvor lenge gikk du på DPS? 5 år var det vel. Men 3 forskjellige behandlere hvorav den første (de første to årene) var et nek av en sykepleier jeg fortsatt har lyst til å fôre til grisene. Nr 2 var den beste men ble sykemeldt og forsvant etter kort tid og nr 3 varte til sist. I mellom disse har det vært noen leger som har hatt ansvaret. Poenget er at jeg bruker veldig lang tid på å åpne meg og når det både blir dårlig kjemi og mye utskiftning så blir det ikke akkurat effektivt. Har mye mer utbytte av kommunen. Bare synd de ikke kan utrede. 0 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 20:19 Skrevet tirsdag kl 20:19 Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå): 5 år var det vel. Men 3 forskjellige behandlere hvorav den første (de første to årene) var et nek av en sykepleier jeg fortsatt har lyst til å fôre til grisene. Nr 2 var den beste men ble sykemeldt og forsvant etter kort tid og nr 3 varte til sist. I mellom disse har det vært noen leger som har hatt ansvaret. Poenget er at jeg bruker veldig lang tid på å åpne meg og når det både blir dårlig kjemi og mye utskiftning så blir det ikke akkurat effektivt. Har mye mer utbytte av kommunen. Bare synd de ikke kan utrede. Kan relatere til det å ta lang tid å åpne seg. Leit med sykemelding/bytter. Det virker som om det er litt "typisk" for DPS. Jeg hadde også 3 behandlere der. Jeg begynte i privat terapi etter DPS. Bra, men dyrt; 1500 kr timen! Fint at det fungerer med kommunen. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 20:22 Skrevet tirsdag kl 20:22 Havfruen skrev (1 minutt siden): Kan relatere til det å ta lang tid å åpne seg. Leit med sykemelding/bytter. Det virker som om det er litt "typisk" for DPS. Jeg hadde også 3 behandlere der. Jeg begynte i privat terapi etter DPS. Bra, men dyrt; 1500 kr timen! Fint at det fungerer med kommunen. Det er dritt. Hadde vært praktisk å kunne prate om det innerste mørke med én gang. 1500kr er mye penger men verdt det om det funker for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:23 Skrevet tirsdag kl 20:23 Jeg er veldig avhengig av pykiatrien. Jeg hadde ikke klart meg uten dem. Jeg bor også i omsorgsbolig. Jeg har borderline personlighetsforstyrelse. Anonymkode: ce4e3...ce4 0 Siter
Havfruen Skrevet tirsdag kl 20:28 Skrevet tirsdag kl 20:28 Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden): Det er dritt. Hadde vært praktisk å kunne prate om det innerste mørke med én gang. 1500kr er mye penger men verdt det om det funker for deg. Ja, jeg har råd til time annenhver uke. Skulle ideelt hatt et par timer i uka. Hvordan har du det akkurat i dag? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.