Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (8 timer siden):

Nei, det er ikke det samme. Matchvinner-begrepet brukes vanligvis om den som står for det avgjørende målet, så en spiller som byttes inn på uavgjort stilling etter 90 minutter, kan score i overtiden og bli matchvinner. Man blir selvsagt ikke banens beste i slike tilfeller. 

Når det sies at Nyland var matchvinner, brukes ordet litt mer generelt/utvidet - om den spilleren som var avgjørende for kampen. Det kan selvfølgelig en målvakt være. Men det er jo vanskelig å rangere redninger og mål (eller forsvarsspillere og spisser), det gis ikke individuelle poeng i fotball. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slik tenker jeg også. Men, det kan være flere matchvinnere i en kamp, men veldig sjelden mer enn en banens beste. Matchvinner kan også brukes om handlinger, en matchvinnende redning, takling. Jeg synes beskrivelsen at vi hadde en matchvinner i hver ende av banen er god. Nyland reddet Ajer fra konsekvensene av to enorme tabber, og Haaland scoret to mål ingen andre på det norske laget ville vært i stand til å gjøre, i praksis. En matchvinner er en person eller en handling som vinner kampen for et lag. En elendig spiller kan også være matchvinner, om han feks redder et skudd på målstreken som eneste fornuftige handling i løpet av en kamp. Da hadde han en elendig kamp, men ble matchvinner ved å redde et mål som kunne vært avgjørende.

Anonymkode: b853f...1ac

Takk for oppklarende info. Nå skjønner jeg litt mer :)

Anonymkode: 89309...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter og ser på direktesendingen og kjenner jeg blir ordentlig rørt. Det står folk med flagg og fotballdrakter langs veien der bussen kjører inn mot Oslo. Oppå broer, vifter med flagg... til og med noen brannbiler sto med blålys som hilsen.

Jeg er så lettrørt på sånne ting, treffer meg rett i hjerterota.

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (59 minutter siden):

Sitter og ser på direktesendingen og kjenner jeg blir ordentlig rørt. Det står folk med flagg og fotballdrakter langs veien der bussen kjører inn mot Oslo. Oppå broer, vifter med flagg... til og med noen brannbiler sto med blålys som hilsen.

Jeg er så lettrørt på sånne ting, treffer meg rett i hjerterota.

Jeg også ❤️

Og nå rodde 100.000 mennesker mens kronprinsen slo på trommer ❤️

Endret av påskelilje
Skrevet
påskelilje skrev (5 minutter siden):

Jeg også ❤️

Og nå rodde 100.000 mennesker mens kronprinsen slo på trommer ❤️

Helt fantastisk. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Men Haaland gadd ikke stille. Skjerpings.

Anonymkode: 5958b...b93

AnonymBruker
Skrevet

Gutta i hvite t-skjorter, men hvem er de i sorte? Og hvem er hun dama med langt, brunt hår som alltid sitter på VIP-tribunen? Hun var og hilste på kongen i sta også, så jeg. 

Anonymkode: e2028...c60

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Haaland var med helt til de skulle ro. Han og en til måtte videre, mest sannsynlig rekke et fly. Hadde vel ikke noe med å gidde og gjøre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du tror ruteflyet han skulle videre med, og de andre passasjerene, hadde tid til å vente på at han skulle noe mer? Det er du som må skjerpe deg, dette hadde absolutt ingenting med at Haaland ikke gadd å gjøre!

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (40 minutter siden):

Du tror ruteflyet han skulle videre med, og de andre passasjerene, hadde tid til å vente på at han skulle noe mer? Det er du som må skjerpe deg, dette hadde absolutt ingenting med at Haaland ikke gadd å gjøre!

Haaland er den som trengte ferie aller mest, han har hatt enorm oppmerksomhet rundt seg. God ferie til Haaland! Takk for all underholdning du ga oss!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Haaland er den som trengte ferie aller mest, han har hatt enorm oppmerksomhet rundt seg. God ferie til Haaland! Takk for all underholdning du ga oss!

Og de var nok helt utslitte med jetlag og full pakke.

Skrevet

Gutta i hvite t-skjorter, men hvem er de i sorte?

De aller nærmeste i støtteapparatet, som bor sammen med laget og er med på "alt": Fysioterapeut, hjelpetrenere...

Og hvem er hun dama med langt, brunt hår som alltid sitter på VIP-tribunen?

Lise Klaveness, president i Norges Forballforbund. Søk på navnet hennes, så får du opp mye interessant.

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Du tror ruteflyet han skulle videre med, og de andre passasjerene, hadde tid til å vente på at han skulle noe mer?

Du tror han skulle reise med et rutefly:)

Men også privatfly har tidsplaner de må holde, ellers mister de landingstillatelser o.l. 

Skrevet
laban skrev (1 minutt siden):

Du tror han skulle reise med et rutefly:)

Men også privatfly har tidsplaner de må holde, ellers mister de landingstillatelser o.l. 

Ikke vet jeg, men du har jo helt rett i at fly uansett har strenge tider å forholde seg til. 😀 De var to spillere som måtte skyndexseg videre, ergo tenkte jeg ikke på at det kunne være privatfly.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gutta i hvite t-skjorter, men hvem er de i sorte? Og hvem er hun dama med langt, brunt hår som alltid sitter på VIP-tribunen? Hun var og hilste på kongen i sta også, så jeg. 

Anonymkode: e2028...c60

Det er nok den norske fotballpresidenten Lise Klaveness. Hun satt ved siden av Infantino på VIP tribunen.

AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (4 timer siden):

De aller nærmeste i støtteapparatet, som bor sammen med laget og er med på "alt": Fysioterapeut, hjelpetrenere...

Lise Klaveness, president i Norges Forballforbund. Søk på navnet hennes, så får du opp mye interessant.

Ikke mye interessant nei, bare det forventede, at det ikke er fotballfaglige eller administrative vurderinger som først og fremst kvalifiserer til ansettelser i NFF. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke mye interessant nei, bare det forventede, at det ikke er fotballfaglige eller administrative vurderinger som først og fremst kvalifiserer til ansettelser i NFF. 

Hæ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så en som var proffspiller i 14 år og hadde 73 kamper for det norske kvinnelandslaget i fotball er ikke fotballfaglig god nok?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han skulle ikke på ferie. Han skulle på "jobb".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han skulle ikke på ferie. Han skulle på "jobb".

Han ditcha den viktigste jobben i går. Og hadde Norge gått videre hadde neppe tatt en tur til Milano. Så, det handler om prioritering.Og jeg liker egentlig Haaland veldig godt, det virker som om han bryr seg genuint om andre, jeg synes bare at akkurat dette valget var feil. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...