Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ColaZero
Skrevet
Havfruen skrev (1 time siden):

Enig. Familieterapi må til.

Jeg refererer til det Frosken svarte. Det gis nok ikke familieterapi når barnet er 32 år gammelt.

Videoannonse
Annonse
frosken
Skrevet
ColaZero skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg gadd ikke rette det opp. Jeg skjønte hva vedkommende mente.

Jeg er enig i det siste du skriver, men jeg strever virkelig med å møte han med sunn fornuft. Har strevd med det siden han var liten. Jeg vet ikke hva jeg er redd for. Eller hvorfor jeg ikke klarer det. Vi fikk mye hjelp av «systemet» opp igjennom barndommen hans. Samme problemstilling da som nå. 
Nei, jeg får nok prøve å ikke gjøre dette til enda en «katastrofe».

Kanskje vi ikke burde dra på slike turer som den vi er på nå.

Jeg tror kanskje du har mest å hente på å endre på dine egne handlinger/reaksjoner på hans oppførsel. Han virker å ha litt for stor makt over deg gjennom sine emosjonelle vansker/utbrudd. Når noen har blitt såpass voksne, så tror jeg man som foreldre må huske at man kun kan endre seg selv, ikke andre (i noen særlig grad).

ColaZero
Skrevet
frosken skrev (8 minutter siden):

Jeg tror kanskje du har mest å hente på å endre på dine egne handlinger/reaksjoner på hans oppførsel. Han virker å ha litt for stor makt over deg gjennom sine emosjonelle vansker/utbrudd. Når noen har blitt såpass voksne, så tror jeg man som foreldre må huske at man kun kan endre seg selv, ikke andre (i noen særlig grad).

Jeg er helt enig. Faren hans var svært voldelig mot oss. Jeg var livredd for å si noe galt fordi jeg visste hva konsekvensene ble. Dessverre synes jeg sønnen min noen ganger ligner på fare sin. Kanskje ikke så mye som person, men dette med at det blir konsekvenser hvis jeg gjør noe galt. Mulig jeg surrer for mye med alt dette nå, men jeg kjenner igjen redselen fra den gang.

Nei, vet ikke jeg altså. Hvis jeg reagerer slik jeg gjør pga grums fra fortiden er jo min egen greie. 
Jeg blir sliten av meg selv.

Skrevet
ColaZero skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener når du skriver: han bor ikke i Norge. Vi bor i Norge alle sammen.

Er dere på ferie i utlandet? forstod det slik han bodde i utlandet mulig i Australia eller USA. Tok feil jeg da.  

ColaZero
Skrevet
Musikk skrev (34 minutter siden):

Er dere på ferie i utlandet? forstod det slik han bodde i utlandet mulig i Australia eller USA. Tok feil jeg da.  

Neida, vi er på ferie i 2 uker. 1 uke til vi reiser hjem. 
Det gjør ikke noe å ta feil 🙂

Skrevet (endret)
ColaZero skrev (16 minutter siden):

Neida, vi er på ferie i 2 uker. 1 uke til vi reiser hjem. 
Det gjør ikke noe å ta feil 🙂

Ok. Jeg synes synt på din sønn som mistet pengene sine😔

Endret av Musikk
ColaZero
Skrevet
Musikk skrev (4 minutter siden):

Ok. Jeg synes synt på din sønn som mistet pengene sine😔

Ja, 10 000 er mye for en som er ufør. Han har spart veldig, veldig lenge for å kunne dra på drømmeferien sin. Vi har snakket med banken. Det kan hende at banken betaler pengene «tilbake» til ham. Vi skal starte den prosessen når vi kommer hjem.

Lady HM
Skrevet
ColaZero skrev (15 timer siden):

Jeg er helt enig. Faren hans var svært voldelig mot oss. Jeg var livredd for å si noe galt fordi jeg visste hva konsekvensene ble. Dessverre synes jeg sønnen min noen ganger ligner på fare sin. Kanskje ikke så mye som person, men dette med at det blir konsekvenser hvis jeg gjør noe galt. Mulig jeg surrer for mye med alt dette nå, men jeg kjenner igjen redselen fra den gang.

Nei, vet ikke jeg altså. Hvis jeg reagerer slik jeg gjør pga grums fra fortiden er jo min egen greie. 
Jeg blir sliten av meg selv.

Aaaaah, mer info langt ut i tråden (som vanlig)

Her har du vel egentlig svaret på hvorfor sønnen din reagerer så sterkt!

Hva mener du med "var voldelig"? Har du gått fra ham?

ColaZero
Skrevet
Lady HM skrev (48 minutter siden):

Aaaaah, mer info langt ut i tråden (som vanlig)

Her har du vel egentlig svaret på hvorfor sønnen din reagerer så sterkt!

Hva mener du med "var voldelig"? Har du gått fra ham?

Den første setningen i svaret oppfatter jeg som lite hyggelig.

Jeg tok med meg sønnen min og dro da han var 8 mnd gammel. Volden fortsatte, den ble faktisk verre. Besøksforbud/voldsalarm etc.

Dette er 31 år siden. Jeg synes ikke det er så rart at infoen om dette kommer langt ut i tråden (som vanlig) som du poengterer. Jeg drodler rundt saken mens det er et kaos i hodet mitt. Jeg trenger noen å snakke med om saken. Det dukker opp ting underveis når man begynner å grave. Jeg har ikke unnlatt å opplyse om dette med vilje. Jeg skammer meg IKKE for at jeg ble utsatt for vold. Det er ikke min feil at det skjedde.

Skrevet
ColaZero skrev (13 timer siden):

Det kan hende at banken betaler pengene «tilbake» til ham

Sannsynligvis. Jeg jobber med dette.

Egenandelen er som regel 450 kroner. 

ColaZero
Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

ISW skrev (5 minutter siden):

Åhh! Nå ble jeg glad og forhåpningsfull! Det hadde vært en lettelse, spesielt for sønnen min. Vil bareieren som stod bak alt dette få noen konsekvenser?

ColaZero
Skrevet
ColaZero skrev (Akkurat nå):

Åhh! Nå ble jeg glad og forhåpningsfull! Det hadde vært en lettelse, spesielt for sønnen min. Vil bareieren som stod bak alt dette få noen konsekvenser?

Husker ikke om jeg har nevnt det i tråden, men det som skjedde var at sønnen min var på baren et par timer og drakk et par drinker og en øl. Da han skulle betale kom bareieren for å ta betalt, ikke servitøren. Han fikk ikke kvittering.

Han skal få i seg astronomisk antall drinker og øl for å drikke for ti tusen kroner. Vi er i Japan.

Skrevet
ColaZero skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner ikke detaljene i denne saken, så litt vanskelig å uttale meg helt bastant. Generelt skal det grov uaktsomhet eller forsettelighet til for at banken ikke erstatter (foruten egenandelen). Jeg har sett noen saker i Finansklagenemnda hvor banken er gitt medhold, men det er relativt få.

Hvis du vil kan du sende meg en PM med hendelsesforløpet, så kan jeg se på det.

ColaZero
Skrevet
ISW skrev (8 minutter siden):

Jeg kjenner ikke detaljene i denne saken, så litt vanskelig å uttale meg helt bastant. Generelt skal det grov uaktsomhet eller forsettelighet til for at banken ikke erstatter (foruten egenandelen). Jeg har sett noen saker i Finansklagenemnda hvor banken er gitt medhold, men det er relativt få.

Hvis du vil kan du sende meg en PM med hendelsesforløpet, så kan jeg se på det.

Ja, det gjør jeg svært gjerne. Hvordan sender jeg den en PM?

ColaZero
Skrevet
ColaZero skrev (1 minutt siden):

Ja, det gjør jeg svært gjerne. Hvordan sender jeg den en PM?

Hvordan sender jeg deg en PM mente jeg.

Skrevet
ColaZero skrev (1 minutt siden):

Hvordan sender jeg deg en PM mente jeg.

Har sendt deg en melding nå, bare å svare på den 😊

Lady HM
Skrevet
ColaZero skrev (2 timer siden):

Den første setningen i svaret oppfatter jeg som lite hyggelig.

Jeg tok med meg sønnen min og dro da han var 8 mnd gammel. Volden fortsatte, den ble faktisk verre. Besøksforbud/voldsalarm etc.

Dette er 31 år siden. Jeg synes ikke det er så rart at infoen om dette kommer langt ut i tråden (som vanlig) som du poengterer. Jeg drodler rundt saken mens det er et kaos i hodet mitt. Jeg trenger noen å snakke med om saken. Det dukker opp ting underveis når man begynner å grave. Jeg har ikke unnlatt å opplyse om dette med vilje. Jeg skammer meg IKKE for at jeg ble utsatt for vold. Det er ikke min feil at det skjedde.

Grunnen til at jeg finner den informasjonen relevant, er jo fordi det forklarer hvorfor sønnen din reagerer så negativt til at du fortalte faren hans det - og det er jo åpenbart en grunn til at han reagerer, siden han kan regne med å få bank? 

Det hadde vært en helt annen situasjon hvis du og faren hadde et harmonisk ekteskap! Da bør en voksen sønn forstå at foreldrene kommuniserer om slike ting.

Og jeg har ikke skyldt på deg for noe av volden!

Skrevet
ColaZero skrev (17 timer siden):

Ja, 10 000 er mye for en som er ufør. Han har spart veldig, veldig lenge for å kunne dra på drømmeferien sin. Vi har snakket med banken. Det kan hende at banken betaler pengene «tilbake» til ham. Vi skal starte den prosessen når vi kommer hjem.

Ja, dette kan skje med oss alle håper din sønn forstår det🙂ordner seg nok alt. 

psykedeliker
Skrevet
ColaZero skrev (6 timer siden):

Husker ikke om jeg har nevnt det i tråden, men det som skjedde var at sønnen min var på baren et par timer og drakk et par drinker og en øl. Da han skulle betale kom bareieren for å ta betalt, ikke servitøren. Han fikk ikke kvittering.

Dette kan bli en påstand mot påstand - situasjon. Hvorfor betalte han ikke for drinkene én etter én, istedenfor å drikke på kreditt og betale etterpå?

ColaZero
Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Dette kan bli en påstand mot påstand - situasjon. Hvorfor betalte han ikke for drinkene én etter én, istedenfor å drikke på kreditt og betale etterpå?

Han betalte med en gang for den første. De andre ble samlet opp og betalt slik jeg har beskrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...