Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ColaZero
Skrevet
Lady HM skrev (8 timer siden):

Grunnen til at jeg finner den informasjonen relevant, er jo fordi det forklarer hvorfor sønnen din reagerer så negativt til at du fortalte faren hans det - og det er jo åpenbart en grunn til at han reagerer, siden han kan regne med å få bank? 

Det hadde vært en helt annen situasjon hvis du og faren hadde et harmonisk ekteskap! Da bør en voksen sønn forstå at foreldrene kommuniserer om slike ting.

Og jeg har ikke skyldt på deg for noe av volden!

Han står ikke i noen fare for å bli utsatt for vold av faren i dag. Det er mange år siden det skjedde nå.

Men det er klart at det kan sitte en frykt igjen i sønnen min som gjør at han reagerte slik han gjorde. 

Videoannonse
Annonse
ColaZero
Skrevet
Musikk skrev (6 timer siden):

Ja, dette kan skje med oss alle håper din sønn forstår det🙂ordner seg nok alt. 

Han tenker ikke at dette kan skje andre. Han føler seg som en idiot, at han burde skjønt hva dette dreide seg om og sjekket summen før han betalte.

Jeg har snakket med han om akkurat dette, sagt til ham at han er et tilfeldig offer. Hvis han ikke hadde vært i baren den kvelden ville det skjedd med en annen person. Og han var heller sikkert ikke den eneste som ble lurt.

Det har gått utover selvtilliten hans. Han sier at han har følt seg som et ganske oppegående menneske med hodet på rett plass. Nå er det liksom ikke noe igjen av den staute karen. Det kommer forhåpentligvis til å bli bedre. Det er enda ferskt.

psykedeliker
Skrevet
ColaZero skrev (7 timer siden):

Han betalte med en gang for den første. De andre ble samlet opp og betalt slik jeg har beskrevet

Du vrir deg unna spørsmålet. Hvorfor betalte han ikke resten på samme måte?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en del nyanser som er borte her. 

Du beskrive et voldelig forhold, som du forlot da sønnen din var 8mnd gammel. Men så skriver du at volden da eskalerte. Hvordan kan den eskalere hvis du forlot forholdet? Fortsatte dere å holde kontakt? Ingen politianmeldelse? Hadde han fremdeles kontakt med sønnen din selv om han var voldelig? Opplevde sønnen din noe av dette?

Og hvorfor vil du i så fall bruke denne voldelige mannen som samtalepartner om din nå voksne sønns problemer? 

Jeg har full forståelse for at sønnen din reagerer slik han gjør på at du har fortalt det videre, basert på de sparsomme opplysningene som fremkommer her. Traumer kan sitte i kropp og sjel gjennom et livsløp dersom de ikke bearbeides. 

Anonymkode: 18f77...14d

ColaZero
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tror det er en del nyanser som er borte her. 

Du beskrive et voldelig forhold, som du forlot da sønnen din var 8mnd gammel. Men så skriver du at volden da eskalerte. Hvordan kan den eskalere hvis du forlot forholdet? Fortsatte dere å holde kontakt? Ingen politianmeldelse? Hadde han fremdeles kontakt med sønnen din selv om han var voldelig? Opplevde sønnen din noe av dette?

Og hvorfor vil du i så fall bruke denne voldelige mannen som samtalepartner om din nå voksne sønns problemer? 

Jeg har full forståelse for at sønnen din reagerer slik han gjør på at du har fortalt det videre, basert på de sparsomme opplysningene som fremkommer her. Traumer kan sitte i kropp og sjel gjennom et livsløp dersom de ikke bearbeides. 

Anonymkode: 18f77...14d

Det er ikke uvanlig at vold eskalerer når man kutter forholdet. Eller rømmer som jeg gjorde. Det er farlig å være i et voldelig forhold. Det er enda farligere når man tør å dra/avslutte. Da blir han du forlot desperat og enda farligere.

Politianmeldelser? Utallige.

Han fikk ha kontakt med min (vår) sønn. Det ble ilagt besøksforbud og jeg fikk voldsalarm. Men det gjaldt meg. Faren fikk ikke besøksforbud når det gjaldt sønnen vår. 
Barnevernet hjalp meg mye og det ble opprettet en midlertidig forføyning til etter rettssaken. Faren fikk ikke treffe sønnen vår.

Etter rettssaken: far fikk ha noe samvær med sønnen. Sakkyndig mente at han var «en god nok» far.

Barnevernet og BUP var noe fortvilet. De sa til meg at vi alle måtte jobbe for at sønnen min skulle bli sterk nok til å tåle samvær med far. 
Alt dette er svært lenge siden.

Min sønn har selv bestemt hvor mye han har villet ha kontakt med faren sin. Faren er rehabilitert. Det har vært uendelig mye terapi, samtaler, møter etc. etc. Faren har pratet med meg, med min sønn og alle tre sammen med hjelp fra fagpersoner. Alle har fått sagt sitt. 
Men som sagt, det er lenge siden. Og ja, når det gjelder spesielle og mer eller mindre alvorlige saker med sønnen vår så snakker faren og jeg sammen. Tro det eller ei, men faren er en av personene som kjenner og forstår det meste av ting som oppstår og foregår. Fordi han vet jo hva hans egen rolle har vært i galskapen. 
Da har du fått svar på det du lurte på. 
Jeg startet ikke tråden for å få svar på hvorfor sønnen min reagerte slik han gjorde. Jeg spurte om noen kunne gi meg råd om hva jeg kunne gjøre nå. Og det begynte bra med gode svar. 
Nå håper jeg vi kan legge denne voldshistorien vekk. 

ColaZero
Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Du vrir deg unna spørsmålet. Hvorfor betalte han ikke resten på samme måte?

Jeg vet ikke hvorfor han betalte første drink og tok resten på krita. Jeg har ikke spurt han om det direkte. Men hvis jeg kan gjette vilt så tipper jeg at han kanskje ble «oppfordret» til det av jenta bak baren. Wild guess.

Grendel
Skrevet (endret)
ColaZero skrev (55 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor han betalte første drink og tok resten på krita. Jeg har ikke spurt han om det direkte. Men hvis jeg kan gjette vilt så tipper jeg at han kanskje ble «oppfordret» til det av jenta bak baren. Wild guess.

Det er ikke noe unormalt i det han gjorde. Det er ganske vanlig å gjøre opp regningen til slutt. Detaljene her kan godt bli mellom deg og ISW for min delm

ColaZero skrev (59 minutter siden):

Det er ikke uvanlig at vold eskalerer når man kutter forholdet. Eller rømmer som jeg gjorde. Det er farlig å være i et voldelig forhold. Det er enda farligere når man tør å dra/avslutte. Da blir han du forlot desperat og enda farligere.

Politianmeldelser? Utallige.

Han fikk ha kontakt med min (vår) sønn. Det ble ilagt besøksforbud og jeg fikk voldsalarm. Men det gjaldt meg. Faren fikk ikke besøksforbud når det gjaldt sønnen vår. 
Barnevernet hjalp meg mye og det ble opprettet en midlertidig forføyning til etter rettssaken. Faren fikk ikke treffe sønnen vår.

Etter rettssaken: far fikk ha noe samvær med sønnen. Sakkyndig mente at han var «en god nok» far.

Barnevernet og BUP var noe fortvilet. De sa til meg at vi alle måtte jobbe for at sønnen min skulle bli sterk nok til å tåle samvær med far. 
Alt dette er svært lenge siden.

Min sønn har selv bestemt hvor mye han har villet ha kontakt med faren sin. Faren er rehabilitert. Det har vært uendelig mye terapi, samtaler, møter etc. etc. Faren har pratet med meg, med min sønn og alle tre sammen med hjelp fra fagpersoner. Alle har fått sagt sitt. 
Men som sagt, det er lenge siden. Og ja, når det gjelder spesielle og mer eller mindre alvorlige saker med sønnen vår så snakker faren og jeg sammen. Tro det eller ei, men faren er en av personene som kjenner og forstår det meste av ting som oppstår og foregår. Fordi han vet jo hva hans egen rolle har vært i galskapen. 
Da har du fått svar på det du lurte på. 
Jeg startet ikke tråden for å få svar på hvorfor sønnen min reagerte slik han gjorde. Jeg spurte om noen kunne gi meg råd om hva jeg kunne gjøre nå. Og det begynte bra med gode svar. 
Nå håper jeg vi kan legge denne voldshistorien vekk. 

Jeg synes det var bra svar. Du må få velge selv hvor mye du vil dele. Ingen her har krav på vite alt. Det eneste er at svarene blir mer treffsikre desto mer relevant informasjon du tar med.

Endret av Grendel
ColaZero
Skrevet
Grendel skrev (59 minutter siden):

Det er ikke noe unormalt i det han gjorde. Det er ganske vanlig å gjøre opp regningen til slutt. Detaljene her kan godt bli mellom deg og ISW for min delm

Jeg synes det var bra svar. Du må få velge selv hvor mye du vil dele. Ingen her har krav på vite alt. Det eneste er at svarene blir mer treffsikre desto mer relevant informasjon du tar 

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg synes det var bra svar. Du må få velge selv hvor mye du vil dele. Ingen her har krav på vite alt. Det eneste er at svarene blir mer treffsikre desto mer relevant informasjon du tar med.

Takk skal du ha 🙂

Jeg valgte å gå litt i dybden når det gjaldt spørsmålene til Anonym bruker fordi jeg naturlig nok er opptatt av å opplyse om hvordan en slik relasjon gjerne arter seg. Det er ofte spørsmål som: hvorfor drar hun (han) ikke? Det er jo bare å dra! Og også: herregud! Snakker du med han??? Hvordan kan du gjøre det???

Jeg var ikke nødt til å fortelle så mye, men jeg tror at det kanskje kan hjelpe noen til å forstå mer. Kanskje.

Jaja, her er det tid for senga. Jeg har snakket masse med sønnen min og alt er bra. Nå skal vi bruke resten av dagene til å shoppe! Elsker Japan!

psykedeliker
Skrevet
ColaZero skrev (9 timer siden):

Men hvis jeg kan gjette vilt så tipper jeg at han kanskje ble «oppfordret» til det av jenta bak baren.

I så fall vet han bedre neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...