Havfruen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden nachnoo skrev (1 minutt siden): Det er helt korrekt. Men hvis jeg som behandler mener at medisiner er helt avgjørende, og du ikke vil følge det rådet, tar jeg det som at du ikke stoler på min kompetanse. Da er det like godt at vi skiller lag, og at du finner en behandler du har tillit til. Du tar det rett og slett personlig og ikke som et tegn på alvorlig sykdom? 1 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Havfruen skrev (4 minutter siden): Du tar det rett og slett personlig og ikke som et tegn på alvorlig sykdom? Det er ikke det han skriver. Kompetanse kan være mangelfull mtp. spesifikke behov hos en pasient, og da kan en annen fagperson være en bedre match for akkurat den pasienten. Det tjener alle på. Endret 1 time siden av psykedeliker 1 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Havfruen skrev (1 minutt siden): Du tar det rett og slett personlig og ikke som et tegn på alvorlig sykdom? Nei, jeg tar det ikke personlig. Men det er en logisk konsekvens. Hvorfor skal man søke hjelp hos noen man ikke tror på? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden nachnoo skrev (3 minutter siden): Nei, jeg tar det ikke personlig. Men det er en logisk konsekvens. Hvorfor skal man søke hjelp hos noen man ikke tror på? Man kan ikke velge behandler på dps og sykehus og må ta til takke med den man får, uavhengig kjemi, tillit også videre. Anonymkode: 47ebe...1e9 1 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan ikke velge behandler på dps og sykehus og må ta til takke med den man får, uavhengig kjemi, tillit også videre. Feil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (Akkurat nå): Feil. Nei det er rigtig. Anonymkode: 47ebe...1e9 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er rigtig. Kilde? 0 Siter
Havfruen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden nachnoo skrev (5 minutter siden): Nei, jeg tar det ikke personlig. Men det er en logisk konsekvens. Hvorfor skal man søke hjelp hos noen man ikke tror på? Jeg er kanskje litt for trett😅jeg tenker på at behandleren min ville tilby med ECT for alvorlig depresjon. Jeg sa nei flere ganger fordi jeg var redd, ikke fordi jeg ikke hadde tillit og tvilte på hennes kompetanse. Når man er alvorlig syk så ja, er jo tankene syke og kan villede personen. Tar høyde for at jeg har misforstått deg her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (Akkurat nå): Kilde? Nei, har du? Anonymkode: 47ebe...1e9 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har du? Pasient- og brukerombudet. Man kan riktignok ikke velge hviken behandler man får i utgangspunktet, men man kan kreve bytte av behandler underveis dersom samarbeidet ikke fungerer. 0 Siter
emilie321 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vet ikke om jeg kan kalle det kontrolerende, men likte dårlig at min siste behandler prøvde å overtale meg til å kjøpe hund. Han mente det ville være bra for meg (jeg har hatt hund tidligere) Han holdt på lenge før han ga seg med dette. 0 Siter
Havfruen Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden emilie321 skrev (3 minutter siden): Vet ikke om jeg kan kalle det kontrolerende, men likte dårlig at min siste behandler prøvde å overtale meg til å kjøpe hund. Han mente det ville være bra for meg (jeg har hatt hund tidligere) Han holdt på lenge før han ga seg med dette. Wow. Bare wow. Burde ikke være mulig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden psykedeliker skrev (32 minutter siden): Pasient- og brukerombudet. Man kan riktignok ikke velge hviken behandler man får i utgangspunktet, men man kan kreve bytte av behandler underveis dersom samarbeidet ikke fungerer. Men hvilke behandlere er tilgjengelig er også meget begrenset ofte. Anonymkode: b3f02...06e 0 Siter
emilie321 Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden nachnoo skrev (På 2.7.2026 den 21.35): I de fleste tilfeller er det flere veier som fører til Rom. Men noen ganger er det helt vesentlige ting som må være på plass for å komme videre. I de tilfellene kan jeg være ganske kontrollerende. Når jeg er dårlig så trenger jeg en som er ganske kontrollerende. En som feks sier at jeg skal legges inn eller skal gjøre ett eller annet. Det gir meg en form for trygghet i det utrygge. 0 Siter
emilie321 Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden Havfruen skrev (19 minutter siden): Wow. Bare wow. Burde ikke være mulig. Er egentlig enig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.