Gå til innhold

Hvorfor har jeg inntrykk av at det eneste psykiatrien er opptatt av er at du ikke skal være suicidal?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (24 minutter siden):

Det er mange begrensninger, men også mange muligheter og ting man ikke trenger å ta ansvar for selv. Når folk likevel velger å gjøre det, stiller de seg utenfor det balanserte systemet, og gjør dermed sitt eget liv vanskeligere. Derfor er det problematisk å ukritisk følge livsfilosofier fra andre verdensdeler og land som har et annet samfunnssystem enn vårt.

Ja det er ikke lett å vite hva en skal tro om ting, man kan bli forvirret av mindre. Jeg prøver å finne frem til sjelen min og leve etter dens prinsipp...altså kjærlighet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (45 minutter siden):

Føler det er mange begrensninger men det er vel bare meg. 

Jeg føler også det er mange begrensninger. Det er ikke bare deg ☺️

Anonymkode: 57803...a2b

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg føler også det er mange begrensninger. Det er ikke bare deg ☺️

Takk, godt å vite :) Føler meg alene og skulle gjerne ha snakket med noen som har peiling. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at på dette forumet er det mye sutring og klaging over helsevesenet og få som faktisk forstår at de må ta jobben selv. 

Anonymkode: 20fb8...cdf

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Takk, godt å vite :) Føler meg alene og skulle gjerne ha snakket med noen som har peiling. 

Vi er jo avhengig av andre mennesker rundt oss. Sikkert ofte grunn til at enkelte holder seg tilbaketrukket fra andre mennesker. Jeg syns det er mye kaos og ubalanse der ute. Jeg blir lett påvirket av andres ubalanse. Har ikke helt forstått meg på menneskeheten ennå, hvorfor vi vil hverandre så mye vondt. Jeg for eksempel hadde ikke noe kontroll over å bli mobbet og utestengt i ungdomsårene. Prøvde å bli som de andre, men det hjalp ikke. Kunne ikke være meg selv heller. Gikk til foreldre Prøvde å fikse, snakket med skolepersonale. Uten hell, ingen gjorde noe. Ingenting hjalp. Jeg utviklet kronisk angst for en skole der jeg var pliktig til å gå. Sitte i angst hele dagen.Det ble så ille at jeg tenkte på å ta mitt liv. Der er eksempel hvor jeg ikke kunne skape mitt eget lykke. Jeg skapte en form for fred ved å sitte i gangen alene, prøve å holde meg unna andre. Som konsekvens fikk sosial angst, og vanskeligheter med å skape nære relasjoner. Vanskeligheter med mye annet. Disse vanskeligheter kunne jeg ha levd foruten. Vi er jo en konsekvens av egne valg, og man kan velge å skape positive ting. Noe jeg har gjort i årevis. Men vi er også en konsekvens av andres handlinger,,eller mangel på handling. Er vi ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg føler at på dette forumet er det mye sutring og klaging over helsevesenet og få som faktisk forstår at de må ta jobben selv. 

Innlegget mitt handler ikke om helsevesenet. Men psykiatrien. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi er jo avhengig av andre mennesker rundt oss. Sikkert ofte grunn til at enkelte holder seg tilbaketrukket fra andre mennesker. Jeg syns det er mye kaos og ubalanse der ute. Jeg blir lett påvirket av andres ubalanse. Har ikke helt forstått meg på menneskeheten ennå, hvorfor vi vil hverandre så mye vondt. Jeg for eksempel hadde ikke noe kontroll over å bli mobbet og utestengt i ungdomsårene. Prøvde å bli som de andre, men det hjalp ikke. Kunne ikke være meg selv heller. Gikk til foreldre Prøvde å fikse, snakket med skolepersonale. Uten hell, ingen gjorde noe. Ingenting hjalp. Jeg utviklet kronisk angst for en skole der jeg var pliktig til å gå. Sitte i angst hele dagen.Det ble så ille at jeg tenkte på å ta mitt liv. Der er eksempel hvor jeg ikke kunne skape mitt eget lykke. Jeg skapte en form for fred ved å sitte i gangen alene, prøve å holde meg unna andre. Som konsekvens fikk sosial angst, og vanskeligheter med å skape nære relasjoner. Vanskeligheter med mye annet. Disse vanskeligheter kunne jeg ha levd foruten. Vi er jo en konsekvens av egne valg, og man kan velge å skape positive ting. Noe jeg har gjort i årevis. Men vi er også en konsekvens av andres handlinger,,eller mangel på handling. Er vi ikke? 

Trist å lese at du opplevde sånne ting, ja livet er ikke bare bare. Jeg har lest at det finnes ikke godt og ondt eller rett eller galt og blir litt forvirret av det, livet er jo urettferdig for mange men vi kan ikke se på oss selv som et offer og skylde på andre. Tror vi må tilgi for å komme videre for vår egen del og mene det, det er ikke alltid lett. Det er ikke lett å forstå livet men vi trenger jo ikke det heller, vi bør jo prøve å ta dag for dag og leve i nuet. Det er alltid noe å glede seg over i hverdagen selv om det er små ting, kanskje de egentlig er store de små tingene. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tror de fleste har skjønt det nå at de må gjøre jobben selv. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Hadde ønsket du hadde rett i det ❤️ Jeg føler døden nærmer seg nå for min sjel er sikkert lei av dette her. 

Du høres deprimert ut. Pass på deg selv, husk at vi er her og husk å informere fact/den som følger deg opp at du føler det slik. 

(Det er litt som baren Cheers dette her... etter mange herrens år over 20 i hvert fall ....så er vi her fortsatt).

Skrevet
stjernestøv skrev (38 minutter siden):

Tror de fleste har skjønt det nå at de må gjøre jobben selv. 

Ja syns ikke man skal tenke på at alle bare er late. Det er veldig nange som gjør så godt de kan. 

Skrevet
XbellaX skrev (2 minutter siden):

Du høres deprimert ut. Pass på deg selv, husk at vi er her og husk å informere fact/den som følger deg opp at du føler det slik. 

(Det er litt som baren Cheers dette her... etter mange herrens år over 20 i hvert fall ....så er vi her fortsatt).

Ja kanskje jeg er deprimer for i går gråt jeg da jeg fant et bilde av meg om min mor på fb, har ikke grått siden dagen hun døde. Kjenner jeg savner den hun var før hun ble dement men jeg klemte jo henne og sa jeg var glad i henne da og. Savner å klemme henne men vet hun er med meg for det viser hun jo til meg, hun vil bare jeg skal ha det bra og leve et sunt liv. Jeg gjør ikke som hun ønsker,er vel neste uke jeg skal til psykiater. Kan spørre han om ting som meningen med livet. 

Ja jeg tror hver natt jeg skal dø, men det må jo være en fin måte å dø når man sover. Men hvordan kan man da vite at man er død, min mor sov og døde og trodde ikke først hun var død. Hun våknet så var hun død. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja syns ikke man skal tenke på at alle bare er late. Det er veldig nange som gjør så godt de kan. 

Jeg tenker ikke at alle er late og tror folk gjør så godt de kan med sine forutsetninger, jeg dømmer ingen. 

Skrevet
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Ja kanskje jeg er deprimer for i går gråt jeg da jeg fant et bilde av meg om min mor på fb, har ikke grått siden dagen hun døde. Kjenner jeg savner den hun var før hun ble dement men jeg klemte jo henne og sa jeg var glad i henne da og. Savner å klemme henne men vet hun er med meg for det viser hun jo til meg, hun vil bare jeg skal ha det bra og leve et sunt liv. Jeg gjør ikke som hun ønsker,er vel neste uke jeg skal til psykiater. Kan spørre han om ting som meningen med livet. 

Ja jeg tror hver natt jeg skal dø, men det må jo være en fin måte å dø når man sover. Men hvordan kan man da vite at man er død, min mor sov og døde og trodde ikke først hun var død. Hun våknet så var hun død. 

Du gjør så godt du kan, ikke pisk deg selv for hardt på dette. Snakk med ham om du begynner å bli deprimert, det er vel ikke helt uvanlig at du har en dal etter å ha vært ganske hektisk/kaotisk/fryktelig mye tanker slik du hadde for kort tid siden + alle påkjenningene du har stått i denne våren. 

Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Du gjør så godt du kan, ikke pisk deg selv for hardt på dette. Snakk med ham om du begynner å bli deprimert, det er vel ikke helt uvanlig at du har en dal etter å ha vært ganske hektisk/kaotisk/fryktelig mye tanker slik du hadde for kort tid siden + alle påkjenningene du har stått i denne våren. 

Skal prøve, vet ikke om det er depresjon eller bare meg. Ja men påkjenninger har det vært hele veien, de to årene jeg var frisk hadde jeg det bra og taklet alt bedre. Glad jeg fikk den gaven men livet er jo en gave, må verdsette det. Bare tror ikke på det sikkert og da blir livet deretter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok bare en følelse, har du snakket med terapeuten din om det? 😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...