AnonymBruker Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli psykedeliker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke? Jeg kunne ha prøvd. Kanskje. Men ikke jeg spesifikt, men tenkte det sikkert finnes de som ikke vil ha. Jeg har vært sånn, kunne tenkt meg å prøve og har prøvd. Det rare er at jeg er faktisk veldig lett å snakke med og jeg har ofte fått høre at jeg er sosialt flink, at jeg er likt etc. Og jeg er stortsett glad i folk selv. Men det å ha en gruppe venner har jeg ikke hatt siden barneskolen nå er jeg i femtiåra, det er faktisk skummelt og jeg er sikker på jeg vil rote det til til slutt. Jeg vet ikke hvordan man nærmer seg vennskap, det hele virker så intimt. Får en rar " dette er for intimt" følelse. I tillegg tilnat det er fare for at jeg skravler for mye om problemer. Hadde dog vært gøy å dra ut på byen, oppleve noe med en vennegjeng. Kankje på quiz, eller dra på spilloteket spille spill. Ser alltid på sånne grupper og ønsker det kunne vært meg. Anonymkode: 57803...a2b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får en rar " dette er for intimt" følelse. Da må du begynne med å ta kontroll over den følelsen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Kan legge til at slike mennesker som sitter i vennegrupper og ler og har det koselig, de virker så annerledes enn jeg. De er penere og mer velstelt. Har ofte tenkt på hvor mye tid de må bruke for å få håret så perfekt. Slanke vakre mennesker, ikke rare som jeg. Jeg er ikke A4 og sier ikke bare A4 ting. Ønsker en uperfekt vennegruppe, som tør være sin ikke A4 selve. Hvor finner jeg sånne? Til og med folk på dps var A4. Lol Anonymkode: 57803...a2b 0 Siter
Everybody Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Ingen behandling eller hjelp for problemene dine i offentlige psykiatri. Bare stabilisering og medisinering. Symptomsjekk med sykepleier hver 14 dag. Du er ikke psykotisk, ikke suicidal, du sover. Da er jobben deres gjort. 0 Siter
Everybody Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli De er ikke interessert i deg som menneske eller din livshistorie eller problemer i offentlig psykiatri. De følger malene sine slavisk og klarer ikke tenke hva som er best for den enkelte pasient. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Everybody skrev (50 minutter siden): De er ikke interessert i deg som menneske eller din livshistorie eller problemer i offentlig psykiatri. De følger malene sine slavisk og klarer ikke tenke hva som er best for den enkelte pasient. Leit at du har denne erfaringen. Fikk du ikke god kjemi med behandler? Jeg fikk god hjelp av psykiater på DPS. Føler meg heldig. Anonymkode: 06120...789 0 Siter
Everybody Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Leit at du har denne erfaringen. Fikk du ikke god kjemi med behandler? Jeg fikk god hjelp av psykiater på DPS. Føler meg heldig. Anonymkode: 06120...789 Samtale med psykiatrisk sykepleier hver 14 dag. Ingen hjelp. Alt de bryr seg om er at man ikke er psykotisk, suicidal og at man sover. Ellers så er man helt på egenhånd. Ingen som hjelper deg med problemer eller er interessert i din livshistorie. 1 Siter
emilie321 Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja syns ikke man skal tenke på at alle bare er late. Det er veldig nange som gjør så godt de kan. Anonymkode: 57803...a2b Det er jeg helt enig i. Det kan dessuten være vanskelig å gjøre jobben alene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Everybody skrev (6 minutter siden): Samtale med psykiatrisk sykepleier hver 14 dag. Ingen hjelp. Alt de bryr seg om er at man ikke er psykotisk, suicidal og at man sover. Ellers så er man helt på egenhånd. Ingen som hjelper deg med problemer eller er interessert i din livshistorie. Kan jeg spørre hva problemstillingen/diagnosen din er? Anonymkode: 06120...789 0 Siter
Everybody Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan jeg spørre hva problemstillingen/diagnosen din er? Anonymkode: 06120...789 Fikk du virkelig god hjelp av psykiater med livsproblemer? Du fikk et bedre liv og kom deg videre med hjelpen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Everybody skrev (31 minutter siden): Fikk du virkelig god hjelp av psykiater med livsproblemer? Du fikk et bedre liv og kom deg videre med hjelpen? Hva mener du med livsproblemer egentlig? Jeg hadde alvorlig depresjon, fikk kognitiv terapi og medisiner. Gikk til vedkommende i ca 3 år. For å være helt ærlig så var jeg ikke så tilgjengelig for terapi, da jeg hadde lite kontakt med følelser. Det var mye suicidalitet som var tema, innleggelser osv. Men ja, jeg var bedre, men ikke frisk da jeg ble skrevet ut. Hva med deg? Anonymkode: 06120...789 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Everybody skrev (14 timer siden): De følger malene sine slavisk og klarer ikke tenke hva som er best for den enkelte pasient. Da følger man manus og spiller den rollen man er tildelt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli psykedeliker skrev (8 minutter siden): Da følger man manus og spiller den rollen man er tildelt. Da har man ikke valg, men begrensninger. Anonymkode: 57803...a2b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da har man ikke valg, men begrensninger. Da har man et annet sett av muligheter, fordi man senere i løpet kan trekke frem at man har oppfylt medvirkningsplikten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.