Gå til innhold

Er det grenseoverskridende å gi et kompliment eller en positiv tilbakemelding til terapeut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som gjerne uttrykker mine positive følelser i form av ord. Jeg kom med et spontant kompliment for første og siste gang(som passet til settingen) til terapeuten, da "gav hun det tilbake" med en gang type; "det er du også!". 

Derfor lurer jeg på om jeg tråkket over en grense i relasjonen? Før var jeg enda mer usikker på meg selv enn det jeg er nå, og da pleide jeg å gjøre det samme når andre gav meg komplimenter. Men ganske sikker på at det ikke dreide seg om usikkerhet nå.

Anonymkode: 5c0fa...358

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvorfor skulle dette være grenseoverskridende?

Skrevet

Det er klart innenfor å gi tilbakemelding

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Det er klart innenfor å gi tilbakemelding

Jeg oppfattet svarer ditt som at tilbakemelding er ok. Men helst ikke kompliment?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle dette være grenseoverskridende?

Jeg ble usikker på om terapeut synes jeg "kom for nær"? Iom at en terapirelasjon ikke er en "vanlig" relasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg oppfattet svarer ditt som at tilbakemelding er ok. Men helst ikke kompliment?

Kompliment er en tilbakemelding. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ble usikker på om terapeut synes jeg "kom for nær"? Iom at en terapirelasjon ikke er en "vanlig" relasjon.

Hvorfor spør du ikke bare direkte om hvor grensene går?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Kompliment er en tilbakemelding. 

Slik ja, riktig. Gir du noen gang kompliment til dine pasienter? Jeg har fått noen "feks at jeg har jobbet veldig bra" til at jeg har pene klær og fin sminke.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du ikke bare direkte om hvor grensene går?

Rett og slett fordi jeg hadde ikke så veldig lyst til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...