Gå til innhold

Hjelp! bør jeg legge på meg?

Gjest egyptia

Anbefalte innlegg

Gjest egyptia

Hei. Jeg er ei jente på 19 år, jeg er 167 høy og veier vel sånn ca 47-48 kg. Får hele tiden kommentarer fra folk om at jeg ser så tynn ut, er så bleik, og hvis jeg takker nei til mat så blir de helt hysteriske. Det folk rundt meg ikke skjønner er at jeg faktisk spiser normalt! Men allt dette oppstyret gjør at jeg faktisk får komplekser for meg selv, er liv redd for at jeg ser helt jævlig ut.... skjønner? Sukk. Dette vil vel kanskje for mange fremstå som et luksus problem, men det er faktisk ganske vondt. Hva bør jeg gjøre? Bør jeg legge på meg? I så fall hvordan skal jeg klare det, noen som har tips?

Håper noen gidder svare.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du spiser normalt og har et normalt forhold til mat så syns jeg ikke du skal bry deg, man kan heller ikke si at når man er så lang så må man veie så mye!

Noen er mer aktiv enn andre, noen forbrenner mer, noen mindre, jeg syns du skal ta det helt med ro! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnien

Hvis du spiser normalt og har et normalt forhold til mat så syns jeg ikke du skal bry deg, man kan heller ikke si at når man er så lang så må man veie så mye!

Noen er mer aktiv enn andre, noen forbrenner mer, noen mindre, jeg syns du skal ta det helt med ro! :-)

Ja, jeg synes du skal prøve å legge på deg.

Du vil nok føle deg mye bedre og opplagt hvis du har mer kjøtt på bena.

Spis mer til hvert måltid, har du problemer med å spise nok, så spis mer kaloriholdig mat, det MÅ ikke være fet og direkte usunn mat, men du kan nok spise en del av det også.

Men uansett hvilken måte du gjør det på synes jeg du høres veldig tynn og og jeg synes ikke det er rart at folk rundt deg reagerer.

Snakk med en lege eller noen andre som kan hjelpe deg med dette, så slipper du kommentarer fra resten av verden hele tiden!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du skal prøve å legge på deg.

Du vil nok føle deg mye bedre og opplagt hvis du har mer kjøtt på bena.

Spis mer til hvert måltid, har du problemer med å spise nok, så spis mer kaloriholdig mat, det MÅ ikke være fet og direkte usunn mat, men du kan nok spise en del av det også.

Men uansett hvilken måte du gjør det på synes jeg du høres veldig tynn og og jeg synes ikke det er rart at folk rundt deg reagerer.

Snakk med en lege eller noen andre som kan hjelpe deg med dette, så slipper du kommentarer fra resten av verden hele tiden!

Lykke til!!

Så lenge du har et sunt og godt kosthold, og ikke hiver innpå med alskens usunne greier som legger igjen avfallsstoffer på innsida av årene, så skal du ta det helt med ro. Iallefall så lenge du er frisk, har normal menstruasjon og føler deg i god form.

Å begynne å klusse med vekta si enten den ene eller den andre veien, det fører ABSOLUTT ikke noe godt med seg. Du risikerer å ødelegge stoffskiftet ditt, og det er det IKKE verdt! Dessuten forandrer kroppen seg etter graviditet. Noen forblir like slanke som de alltid har vært, noen blir slankere, og noen legger litt på seg.

Var jeg deg, ville jeg heller begynt å trene styrketrening isteden for å putte i meg masse proteiner og sånt for å øke vekta på en unaturlig måte. Du er bare 19 år, og enda er ikke kroppen ferdig med å forandre seg. Det er den ikke før etter du har født barn, om du nå en gang kommer til å gjøre det.

Bare et forsiktig råd. Ta vare på deg selv, drit i hva andre sier til deg (vet det er vanskelig, for jeg har vært der selv!), og heller fremstå som et godt eksempel på sunn ungdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil bare si at jeg alltid har hatt det som deg. Man blir svært lei av disse "du er så tynn og blek", og "spiser du ikke kommentarene". Allikevel mener folk det er et luksusproblem, og hvis jeg klager, og sier at det er ikke så hyggelig å få høre at jeg ser syk ut hele tiden, er det jo "bare å legge på seg litt". Jeg har ofte prøvd å legge på meg, men aldri klart det. Leger, helsesøstre osv. sier bare at så lenge jeg er frisk som en fisk (og det er jeg), spiser normalt og sunt, er det ikke noe problem. Nå har jeg ikke noe råd til deg, annet enn at så lenge du selv spiser vanlig, må du overhøre alle kommentarer.

Du er sikkert helt fin som du er, det passer sikkert til deg, du kler å være så tynn, du! ( dette er kommentarer alle venninnene mine alltid sier til hverandres ulike kroppsfasonger, det er bare jeg som får høre"ja, du kunne med fordel legge på deg)

Trøsten er at det ER mye bra klær å få kjøpt i din størrelse!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egyptia

Så lenge du har et sunt og godt kosthold, og ikke hiver innpå med alskens usunne greier som legger igjen avfallsstoffer på innsida av årene, så skal du ta det helt med ro. Iallefall så lenge du er frisk, har normal menstruasjon og føler deg i god form.

Å begynne å klusse med vekta si enten den ene eller den andre veien, det fører ABSOLUTT ikke noe godt med seg. Du risikerer å ødelegge stoffskiftet ditt, og det er det IKKE verdt! Dessuten forandrer kroppen seg etter graviditet. Noen forblir like slanke som de alltid har vært, noen blir slankere, og noen legger litt på seg.

Var jeg deg, ville jeg heller begynt å trene styrketrening isteden for å putte i meg masse proteiner og sånt for å øke vekta på en unaturlig måte. Du er bare 19 år, og enda er ikke kroppen ferdig med å forandre seg. Det er den ikke før etter du har født barn, om du nå en gang kommer til å gjøre det.

Bare et forsiktig råd. Ta vare på deg selv, drit i hva andre sier til deg (vet det er vanskelig, for jeg har vært der selv!), og heller fremstå som et godt eksempel på sunn ungdom!

Vil bare si tusen takk for alle de fine svarene!!!!! Tenkte over det med å begynne å trene litt, for min egen del liksom.... ;) Og kanskje prøve å legge inn litt flere små måltider m sunn og vanlig mat. For jeg orker ikke stappe i meg masse feit mat og godterier. For jeg vil jo gjerne spise vanlig og sundt.... Men det hjalp mye på selvtilitten å få så mange fine svar. Tusen tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...