Gjest Nagu Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Heisann. Gutt på 20 år som er 1.86 høy og usle 67 kilo.. Dette er noe jeg ikke trives med. Vil gjerne opp i vekt, men greier det ikke! Noen som har råd? Trente en god del før, men har nå sluttet helt, men fremdeles like tynn.. hva skjer ? hilsen *Lei seg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hege Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 hei Nagu! Jeg har samme problemet som deg, pga. amming gikk jeg ned i vekt så jeg var tynnere enn jeg noen gang hadde vært, jeg var nede på 48,5 kilo og 165 cm høy. Jeg fikk tips om å kjøpe Afi-Nutrin hos apoteket, det er et enerings produkt som gir deg ekstra kalori intak, så jeg begynte med 4 glass pr dag det ble ca 820 ekstra kalorier pr dag og etter en mnd. så begynte jeg å legge på meg, jeg tar dette fortsatt 4 glass til alle måltider og når jeg føler meg tørst tar jeg et ekstra glass =) håper det kan hjelpe deg også hilsen hege 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei Nagu, For å gå opp i vekt, må du ha et høyere inntak av kalorier enn det kroppen bruker daglig. Dersom du ikke klarer å gå oppe i vekt ved å bare øke mengden av maten du spiser, bør du satse på mer fett. Fett er det næringsstoffet man får mest kalorier av. Nå hører vi mye om faren ved et høyt inntak av fett. Men det er viktig å merke seg at det er ikke nødvendigvis mengden av fett i maten som er farlig, men typen av fett. Den berømte Middelhavsdietten er temmelig høy i fett, men mesteparten av fettet kommer fra enumettede fettsyrer. Enumettede fettsyrer finner du mye av i olivenolje, rapsolje, peanutolje, peanøtter, og cashewnøtter. Flerumettede fettsyrer finnes bl.a i solsikkeolje, maisolje, og fet fisk. Vær mer raus med oljen når middagen lages, ta deg en håndfull nøtter til dessert og snacks, dryss solsikkefrø over salaten eller frokostblandingen, etc. Jeg vil derimot anbefale å være forsiktig med et høyere inntak av mettet fett (som det finnes mye av i melk, melkeprodukter og kjøtt). Dette fettet er en stor risikofaktor i utvikling av mange livsstilssykdommer. Du kan også øke kalori-inntaket ditt ved f.eks å blande div. ernæringspulver i mat og drikke. På apoteket vet jeg de har bl.a Afi-Nutrin, Fortimel og Semper (spør evt om andre typer også). Du kan f.eks blande det i melken din til hvert måltid. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.