Gå til innhold

Edderkopper


Gjest Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Nja, skulle vært mer ute å kjørt (blir bare korte turer)... Mesteparten av tiden går med til andre ting for tiden.. Mye er skjedd i det siste vettu, og mye å ta tak i..

Speedometervaieren min er forresten gåen, men det er ingen unnskyldning for ikke å kjøre.. Får bare håpe at "onkel politi" ikke er i nærheten...*s*

Men skal kjøre Mjøsa Rundt 1 mai da, om det ikke regner/snør osv...*s* Der er det så mye sykler lell, så det funker nok uten speedometervaier.....trur eg...;-)

Så kjører vi rundt Mjøsa

på et gammalt skrap

og glor på alle fjøsa

og kuene og gjøssa

(hmm, skulle egentlig vært gjessa da, men det rima ikke)

;-)

*synger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Female

    15

  • naiv

    7

  • BettyBlue

    4

  • Lionn

    3

Mest aktive i denne tråden

Så kjører vi rundt Mjøsa

på et gammalt skrap

og glor på alle fjøsa

og kuene og gjøssa

(hmm, skulle egentlig vært gjessa da, men det rima ikke)

;-)

*synger*

Skrap???!!!!!...nå får'u gi'rei.....'n ække skrap, ikke er'n gammal hell...*sutre*...

Og det at speedometervaieren ikke funker, kan jo være "litt" positivt også da....en får ikke sååå mye kjørelengde på'n...*s*

Men nå skal jeg ut å se på kjøkkeninredning...(nei, det er ikke til meg sjøl)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Skrap???!!!!!...nå får'u gi'rei.....'n ække skrap, ikke er'n gammal hell...*sutre*...

Og det at speedometervaieren ikke funker, kan jo være "litt" positivt også da....en får ikke sååå mye kjørelengde på'n...*s*

Men nå skal jeg ut å se på kjøkkeninredning...(nei, det er ikke til meg sjøl)

:-)

Alle kjøkkeninnredningene

alle kjøkkeninnredningene

heisan, hoppsan

fallerallera

de fløy omkring mellom trææærne.

Fin????

*er i syngemodus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrap???!!!!!...nå får'u gi'rei.....'n ække skrap, ikke er'n gammal hell...*sutre*...

Og det at speedometervaieren ikke funker, kan jo være "litt" positivt også da....en får ikke sååå mye kjørelengde på'n...*s*

Men nå skal jeg ut å se på kjøkkeninredning...(nei, det er ikke til meg sjøl)

:-)

Du må kjøre på litt så speedometervajern får litt trim, den ruster ved tuskekjøring:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrap???!!!!!...nå får'u gi'rei.....'n ække skrap, ikke er'n gammal hell...*sutre*...

Og det at speedometervaieren ikke funker, kan jo være "litt" positivt også da....en får ikke sååå mye kjørelengde på'n...*s*

Men nå skal jeg ut å se på kjøkkeninredning...(nei, det er ikke til meg sjøl)

:-)

Du må kjøre på litt så speedometervajern får litt trim, den ruster ved tuskekjøring:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, skulle vært mer ute å kjørt (blir bare korte turer)... Mesteparten av tiden går med til andre ting for tiden.. Mye er skjedd i det siste vettu, og mye å ta tak i..

Speedometervaieren min er forresten gåen, men det er ingen unnskyldning for ikke å kjøre.. Får bare håpe at "onkel politi" ikke er i nærheten...*s*

Men skal kjøre Mjøsa Rundt 1 mai da, om det ikke regner/snør osv...*s* Der er det så mye sykler lell, så det funker nok uten speedometervaier.....trur eg...;-)

Jeg skal vinke hvis jeg ser en jente med ei lang flette utenfor hjelmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Jeg skal vinke hvis jeg ser en jente med ei lang flette utenfor hjelmen.

Har du sett Aracnophobia? Husker du i tilfelle den scenen hvor et av disse krekene hadde lurt seg inni en rugby-hjelm?

Da husker du sikkert hvordan det gikk med eieren av hjelmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Aracnophobia? Husker du i tilfelle den scenen hvor et av disse krekene hadde lurt seg inni en rugby-hjelm?

Da husker du sikkert hvordan det gikk med eieren av hjelmen.

Nei, jeg har ikke sett den filmen, men resultatet var sikkert verre enn om det hadde vært disse små norske edderkoppene som var med.

Har ikke du sansen for slanger og andre krypdyr? Mulig jeg er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Nei, jeg har ikke sett den filmen, men resultatet var sikkert verre enn om det hadde vært disse små norske edderkoppene som var med.

Har ikke du sansen for slanger og andre krypdyr? Mulig jeg er helt på jordet.

Jeg har stor sans for de reptiltassene, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor sans for de reptiltassene, ja.

Jeg kunne hatt hodeputa full av norske edderkopper, men krypdyr er ikke akkurat min greie. Muligens ved beskuelse i glassbur, men der går grensen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg kunne hatt hodeputa full av norske edderkopper, men krypdyr er ikke akkurat min greie. Muligens ved beskuelse i glassbur, men der går grensen :-)

Kunne tenkt meg noen øgler, jeg.

Et par sånne:

http://www.rampbbs.com/public/GRAPHICS/iguana.gif

Og noen gekkoer:

http://www.calacademy.org/research/herpetology/myanmar/images/Gekko%20gecko.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg kunne hatt hodeputa full av norske edderkopper, men krypdyr er ikke akkurat min greie. Muligens ved beskuelse i glassbur, men der går grensen :-)

Kunne tenkt meg noen øgler, jeg.

Et par sånne:

http://www.rampbbs.com/public/GRAPHICS/iguana.gif

Og noen gekkoer:

http://www.calacademy.org/research/herpetology/myanmar/images/Gekko%20gecko.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er fascinerende dyr - utseendemessig - men jeg ville vært betenkt med å ta i dem. Frosker har jeg selvsagt samlet på, men de gir vel ikke helt den samme følelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det skjedd noe med meg. Jeg skulle sjekke dette bildet som retvizan ville vise alle og enhver, og var forberedt på noe jævlig.

Istedet går jeg hen og blir sjarmert!!! Jeg syns den frodige teddybjørnaktige edderkoppen var SØT!!???!!!

Kanskje jeg skal printe ut bildet, og henge det på veggen, som terapi. Jeg har virkelig heavy arachnofobi, og hyler kjerringaktig og forflytter meg panisk langt vekk, evt ringer på hos naboen for å få slikt fjernet.

Men i høst tok jeg faktisk vare på en liten edderkopp-gunnar, den var ganske ung, og jeg syns det var litt hyggelig at den kunne bo oppe i taket mitt. Jeg fulgte med den; en morgen hadde den overnatta i ett hjørne, neste morgen i et annet. Jeg greide å lissom bli litt gla i den. Kosesnakka litt med den, vi hadde hver vår rolle i terapien.

Finnes det ikke verre bilder enn det der?

Sabla tøff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lager de bare unger inni støvsuger'n. FØR du rekker å kaste posen. Plutselig myldrer det av småtasser rundt i huset.

Jepp.

Tror du???? Jeg har brukt støvsugern mye. Tror vi ikke at dem dauer inni der da?

Jeg har alltid valgt å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøre på litt så speedometervajern får litt trim, den ruster ved tuskekjøring:-)))

Tuskekjøring??....hva er det'a?...hmmm...

Enten så kjører jeg, eller så kjører jeg...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nå har det skjedd noe med meg. Jeg skulle sjekke dette bildet som retvizan ville vise alle og enhver, og var forberedt på noe jævlig.

Istedet går jeg hen og blir sjarmert!!! Jeg syns den frodige teddybjørnaktige edderkoppen var SØT!!???!!!

Kanskje jeg skal printe ut bildet, og henge det på veggen, som terapi. Jeg har virkelig heavy arachnofobi, og hyler kjerringaktig og forflytter meg panisk langt vekk, evt ringer på hos naboen for å få slikt fjernet.

Men i høst tok jeg faktisk vare på en liten edderkopp-gunnar, den var ganske ung, og jeg syns det var litt hyggelig at den kunne bo oppe i taket mitt. Jeg fulgte med den; en morgen hadde den overnatta i ett hjørne, neste morgen i et annet. Jeg greide å lissom bli litt gla i den. Kosesnakka litt med den, vi hadde hver vår rolle i terapien.

Finnes det ikke verre bilder enn det der?

Sabla tøff:

Finn f eks en maur og putt i nettet dens, snækks. Rart å se dem rulle inn byttet i silke. Mye edderkopper der jeg bodde før. Ikke rør store korsedderkopper, de biter og det er omtrent som et mildt vepsestikk, ikke farlig men sviende vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kjøkkeninnredningene

alle kjøkkeninnredningene

heisan, hoppsan

fallerallera

de fløy omkring mellom trææærne.

Fin????

*er i syngemodus*

Ja, du kjæm deg...*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...