Gå til innhold

lurer litt..

Gjest luddien

Anbefalte innlegg

Gjest luddien

Hvis man spiser normalt hele dagen, men spiser et større måltid/småspiser snop om kvelden rett før man legger seg og derfor får større kaloriinntak enn det man egentlig trenger, la oss si 5-600 kcal extra, legger man på seg fett da? Hvis dette skjer 2-3 ganger i uka, blir man fort fet da?

Dette skjer nemlig med meg som beskrevet ovenfor. Jeg er en aktiv idrettsutøver, trener fotball 4 ganger i uka og litt styrketrening innimellom. Er ikke sånn superaktiv, men litt blir det jo. Er normalvektig, (1.68m og 58 kg ca) men har litt fett her og der, særlig på magen som jeg skulle hatt vekk før sommeren. Spiser helt normalt, 4 fullverdige måltider om dagen + mellommåltid med frukt og knekkebrød, men likevel "sprekker" jeg litt om kvelden, særlig de gangene jeg tenker at jeg ikke må spise noe ekstra unødvendig rett før jeg legger meg. Tenker jeg for mye på det kanskje? Har egentlig ikke sånn veldig lyst på det jeg spiser, og er iallefall ikke sulten sånn rett etter kveldsen! Så jeg vet ikke helt hva det er....noe som hjelper mot det? Noen råd..?

Vil jo ikke akkurat legge på meg mer fett nå rett før sommeren, skal jo egentlig ta av, men det blir vel det som skjer nå som jeg holder på sånn!!

Har funnet ut at jeg i gj.snitt forbruker rundt 2200 kcal om dagen, men ofte ender jeg opp med å spise rundt 2800 for dagen....

håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du regner med at du spiser ca 600 kcal mer enn du forbrenner 2-3 dager i uka. En kilo tilsvarer ca 7000 kcal, så da kan du jo regne ut selv hvor mye du vil legge på deg hvis du følger dette mønsteret..

Du kan med hell kutte ut snopen og større måltider på kvelden. Du skriver at du egentlig ikke har lyst på, men at det blir som en slags "tvangstanke". Skjønner hvordan det er! Men jeg kuttet ut snopet og erstattet det med tørket frukt og rosiner. Det er høyt sukkerinnhold i dette også, men bedre enn å spise snop!

Det er også viktig å spise jevnt utover hele dagen, slik at du ikke får dette behovet for å spise på kvelden. Men først bør du slutte å tenke på alt du ikke skal spise, slik at du blir kvitt "tvangsspisinga"...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er aktiv med trenig fire ganger på uke, forbrenner du helt sikkert mye mer enn 2200 kalorier pr dag. bare med å ligge på sofaen hele dagen, og sove hele natten forbrenner du omtrent 2200...så hvis du sier 4000 pr dag er du nok mer på riktig sted...kanskje mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...