Gå til innhold

Er dette å anbefale??

Gjest kanskje150

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje150

Vurderer å begynne med vekttrening, men kunne tenke meg noen råd. Jeg er kvinne og 40. Trente mye før, og har derfor god muskulatur. Men i min alder får man noe underhudsfett, som jeg nå vil prøve å få bort. (Spesielt på overarmer, mage og innside lår). Jeg tenkte å kun spise frukt og grønsaker ofte utover dagen for ikke å bli sulten. Drikker melk, lettbrus og vann. Er proteinkilder nødvendig? Tenker da kjøtt, fisk etc.? Jeg vil gjerne bygge opp musklene "i en fart" slik at underhudsfettet blir mindre synlig. Vet også at større muskler gir økt forbrenning. Hva mener andre? Erfaring? Hvor ofte bør man forresten trene? 2 - 3 ganger i uken? Hva anbefales: tunge (så vidt man klarer løftet) og få rep. eller omvendt? Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He burde kanskje ikke jeg svare, for jeg er VELDIG nybegynner på trening.

Men jeg har gått igjennom treningsprogram med en instruktør, og han sverget at repitisjoner av gradvis høyere vekter forbrenner best.

Eksempel:

Beinpress, begynn med 30 kilo 12 løft

deretter 40 kg 10 løft

50 kilo 8 løft

60 kilo 6

til slutt 50 kilo 12 løft

Det samme opplegget på andre øvelser også.

Vet ikke om dette stemmer. Utrolig mange forskjellige meninger fra instruktører tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du bør absolutt spise mer protein!! Protein er nødvendig for å bygge muskler, dessuten vil proteinrike måltider øke forbrenningen. Frukt inneholder mye sukker, jeg vil ikke anbefale noe mer enn to om dagen.

Når det gjelder treningen, så finnes det utallige teorier om hva som er best.

Hvor ofte du skal trene, hvor mange sett og repetisjoner du skal utføre avhenger av hvor hardt du presser deg hver gang.

Du kan lære utrolig mye om både kosthold og trening på nettet.

To norske sider: Trim.no og Iform.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He burde kanskje ikke jeg svare, for jeg er VELDIG nybegynner på trening.

Men jeg har gått igjennom treningsprogram med en instruktør, og han sverget at repitisjoner av gradvis høyere vekter forbrenner best.

Eksempel:

Beinpress, begynn med 30 kilo 12 løft

deretter 40 kg 10 løft

50 kilo 8 løft

60 kilo 6

til slutt 50 kilo 12 løft

Det samme opplegget på andre øvelser også.

Vet ikke om dette stemmer. Utrolig mange forskjellige meninger fra instruktører tror jeg.

Ja, det finnes utallige forslag til hvordan man bør trene.

Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal tenke fettforbrenning når man driver med styrkeøvelser. Jeg ville nok heller valgt å trene styrke for å bli sterkere og tatt fettforbrenningen ved en annen anledning. Jeg mener å huske at de undersøkelsene jeg har sett viser at styrkeøvelser uansett er lite velegnet til å forbrenne fett, og med det opplegget du beskriver må du da slite deg ut på de lette vektene slik at heller ikke styrketreningen blir optimal?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes utallige forslag til hvordan man bør trene.

Nå skjønner jeg ikke helt hvorfor man skal tenke fettforbrenning når man driver med styrkeøvelser. Jeg ville nok heller valgt å trene styrke for å bli sterkere og tatt fettforbrenningen ved en annen anledning. Jeg mener å huske at de undersøkelsene jeg har sett viser at styrkeøvelser uansett er lite velegnet til å forbrenne fett, og med det opplegget du beskriver må du da slite deg ut på de lette vektene slik at heller ikke styrketreningen blir optimal?

Med vennlig hilsen

http://www.bodyforlife.com/

Som jeg sa, jeg er nok ingen ekspert. Men dette er et program fra Body for life.

Kikk på disse sidene. Før og etter bildene ser fantastiske ut. Treningsinstruktøren på gymmen der jeg går, har også egne bilder å vise.

Ante ikke noe om programmet før uker etter at jeg begynte på det. Så det er IKKE pga bildene her jeg begynte på dette programmet..:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bodyforlife.com/

Som jeg sa, jeg er nok ingen ekspert. Men dette er et program fra Body for life.

Kikk på disse sidene. Før og etter bildene ser fantastiske ut. Treningsinstruktøren på gymmen der jeg går, har også egne bilder å vise.

Ante ikke noe om programmet før uker etter at jeg begynte på det. Så det er IKKE pga bildene her jeg begynte på dette programmet..:0)

Hei hei!

Det beste er nok å følge "oppskriften" så nøye som mulig og bedømme resultatene selv. :-)

Du får ha lykke til og si gjerne ifra om du får de resultatene du forventer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...