Gå til innhold

Er dette å anbefale??

Gjest kanskje150

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje150

Vurderer å begynne med vekttrening, men kunne tenke meg noen råd. Jeg er kvinne og 40. Trente mye før, og har derfor god muskulatur. Men i min alder får man noe underhudsfett, som jeg nå vil prøve å få bort. (Spesielt på overarmer, mage og innside lår). Jeg tenkte å kun spise frukt og grønsaker ofte utover dagen for ikke å bli sulten. Drikker melk, lettbrus og vann. Er proteinkilder nødvendig? Tenker da kjøtt, fisk etc.? Jeg vil gjerne bygge opp musklene "i en fart" slik at underhudsfettet blir mindre synlig. Vet også at større muskler gir økt forbrenning. Hva mener andre? Erfaring? Hvor ofte bør man forresten trene? 2 - 3 ganger i uken? Hva anbefales: tunge (så vidt man klarer løftet) og få rep. eller omvendt? Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He burde kanskje ikke jeg svare, for jeg er VELDIG nybegynner på trening.

Men jeg har gått igjennom treningsprogram med en instruktør, og han sverget at repitisjoner av gradvis høyere vekter forbrenner best.

Eksempel:

Beinpress, begynn med 30 kilo 12 løft

deretter 40 kg 10 løft

50 kilo 8 løft

60 kilo 6

til slutt 50 kilo 12 løft

Det samme opplegget på andre øvelser også.

Vet ikke om dette stemmer. Utrolig mange forskjellige meninger fra instruktører tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Du bør absolutt spise mer protein!! Protein er nødvendig for å bygge muskler, dessuten vil proteinrike måltider øke forbrenningen. Frukt inneholder mye sukker, jeg vil ikke anbefale noe mer enn to om dagen.

Når det gjelder treningen, så finnes det utallige teorier om hva som er best.

Hvor ofte du skal trene, hvor mange sett og repetisjoner du skal utføre avhenger av hvor hardt du presser deg hver gang.

Du kan lære utrolig mye om både kosthold og trening på nettet.

To norske sider: Trim.no og Iform.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider