Gå til innhold

Lukka avdeling - dansk dok serie på NRK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (På 30.7.2026 den 18.16):

Jeg kjente meg litt igjen i henne i den grad at jeg kan snakke normalt og være normal. Selv om de sier jeg har psykose. Ikke alle er skikkelig treg og uorganisert. Ikke at jeg har psykose, men det er hva de/noen tenker. Nå har ikke jeg vært voldelig slik som henne, men hun bare virket så normal. Og det gjør jeg også. Ahmed var mer fjern og bar preg av tung medisinering. Eller var det sykdommen? 

Ahmed funnet på litt han og kan man trykt si. 

påskelilje
Skrevet

Jeg så de to første episodene i kveld. Dette var ille. Var ikke klar over at det i noen tilfeller er nødvendig med såpass strenge sikkerhetstiltak.... Trist...

Tenker på hun som var aktiv her på DOL for ti år siden, som vel etter hvert havnet på sikkerhetsavdeling. Lurer på hvordan det går med henne nå?

Skrevet
påskelilje skrev (6 minutter siden):

Jeg så de to første episodene i kveld. Dette var ille. Var ikke klar over at det i noen tilfeller er nødvendig med såpass strenge sikkerhetstiltak.... Trist...

Tenker på hun som var aktiv her på DOL for ti år siden, som vel etter hvert havnet på sikkerhetsavdeling. Lurer på hvordan det går med henne nå?

Der ser du mye galne folk her😰

emilie321
Skrevet
påskelilje skrev (6 minutter siden):

Det har jeg innimellom også lurt på. Håper hun har det bedre nå.

Skrevet
emilie321 skrev (4 minutter siden):

Sa hun selv hun var der? så bra hun er åpen og dette🙂

påskelilje
Skrevet
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Hun var jo her i lang tid før "det" skjedde, og var aktiv i media. Etter lang tid kom hun hit igjen med nytt nick og fortalte fra fengselet/sykehuset, og hunfortalte jo om hyppige utfall mot personalet, med påfølgende restriksjoner. Plutselig var hun helt borte, regner med at hun ikke lenger hadde tilgang til internett.

Ja, håper inderlig hun har det bedre. Hun er like gammel som et av mine barn, og det gikk veldig inn på meg å få innblikk i hennes hverdag og utfordringer 😥

Skrevet
påskelilje skrev (12 minutter siden):

Det går visst veldig dårlig med henne. Hun er nå tiltalt for mange tilfeller av vold mot ansatte i både sykehus og fengsel, og påtalemyndigheten krever forvaring. Drapsdømt kvinne tiltalt for å ha angrepet 36 ansatte

Det er lenge siden jeg har tenkt på henne, men jeg klarer ikke helt fri meg fra tanken om at det skulle være mulig for henne å leve et ok liv, såfremt hun klarer å slutte med utageringen. Men hun virker hekta på utagering, og hvis det er tilfellet, så kan hun klare å ødelegge sin egen fremtid totalt. 

Skrevet
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Hun var jo her i lang tid før "det" skjedde, og var aktiv i media. Etter lang tid kom hun hit igjen med nytt nick og fortalte fra fengselet/sykehuset, og hunfortalte jo om hyppige utfall mot personalet, med påfølgende restriksjoner. Plutselig var hun helt borte, regner med at hun ikke lenger hadde tilgang til internett.

Ja, håper inderlig hun har det bedre. Hun er like gammel som et av mine barn, og det gikk veldig inn på meg å få innblikk i hennes hverdag og utfordringer 😥

Jeg var også opptatt av hennes liv og hvordan vi ble vitner til at det gikk dårligere og dårligere. Omtrent samme tidsperiode, ble jeg også veldig engasjert i historien om Glassjenta i Stavanger tidende, hennes erfaringer i barnevernet hadde mange likhetspunkter med hun fra Sørlandssenteret. Med Glassjenta har det heldigvis gått bra., se Glassjenta 10 år etter: – Jeg var helt alene mot verden  (betalingsmur dessverre).  

emilie321
Skrevet
påskelilje skrev (20 minutter siden):

Ja, det er en veldig trist historie. Unner ingen å ha det sånn😥

Everybody
Skrevet
påskelilje skrev (3 timer siden):

Grunnen til at hun plutselig forsvant var fordi hun ble overført fra sykehus til fengsel. Ingen internett i fengselet.

Worrisome_plenty
Skrevet
Everybody skrev (3 timer siden):

Grunnen til at hun plutselig forsvant var fordi hun ble overført fra sykehus til fengsel. Ingen internett i fengselet.

Det var det hun hørte hjemme også.

Skrevet
Worrisome_plenty skrev (34 minutter siden):

Det var det hun hørte hjemme også.

Er det lenge siden hun var her? 

påskelilje
Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Er det lenge siden hun var her? 

Jeg tror drapet og drapsforsøket skjedde i 2016. Hun var her frem til da under ett nick, og så kom hun tilbake en tid seinere (kanskje ett par år seinere) under et annet nick en kort periode. 

Skrevet
påskelilje skrev (38 minutter siden):

Jeg tror drapet og drapsforsøket skjedde i 2016. Hun var her frem til da under ett nick, og så kom hun tilbake en tid seinere (kanskje ett par år seinere) under et annet nick en kort periode. 

Du og andre har hatt gode samtaler med henne🙂mulig noen diskusjoner av og til. Uten og hvite hvem hun egenlig er😳

Skrevet
Musikk skrev (Akkurat nå):

Du og andre har hatt gode samtaler med henne🙂mulig noen diskusjoner av og til. Uten og hvite hvem hun egenlig er😳

Hvordan klarte dere og avsløre henne? 

Skrevet
Musikk skrev (12 minutter siden):

Hun gjorde ikke noe forsøk på å holde det hemmelig. Det var en spesiell saken som var stor i media, og hun refererte til hendelsen. 

Les lenken frosken la ut ovenfor om "Drapsdømt kvinne" hvis du vil vite mer. 

påskelilje
Skrevet
Musikk skrev (19 minutter siden):

I tiden før drapet, utagerte hun hyppig i det offentlige rom,  med bl.a. å ville hoppe fra broer (hun gjennomførte også), og andre ting som resulterte i innleggelse i akuttpsykiatrien. Dette fortalte hun om her, i media og også i privat chat med bl.a. meg her på DOL. Så da drapet skjedde, var hun den første jeg tenkte på, og magefølelsen stemte. 

Skrevet
laban skrev (4 minutter siden):

Hun gjorde ikke noe forsøk på å holde det hemmelig. Det var en spesiell saken som var stor i media, og hun refererte til hendelsen. 

Les lenken frosken la ut ovenfor om "Drapsdømt kvinne" hvis du vil vite mer. 

Kjære venne satt hun her og brettet ut om seg selv😳må lese om dette kvinnemenneske. 

Skrevet
påskelilje skrev (1 minutt siden):

I tiden før drapet, utagerte hun hyppig i det offentlige rom,  med bl.a. å ville hoppe fra broer (hun gjennomførte også), og andre ting som resulterte i innleggelse i akuttpsykiatrien. Dette fortalte hun om her, i media og også i privat chat med bl.a. meg her på DOL. Så da drapet skjedde, var hun den første jeg tenkte på, og magefølelsen stemte. 

Huff a megen😳du prøvde og hjelpe henne det hadde nok jeg og prøvd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...