Gå til innhold

Hvem er DOL-klanen?

Anbefalte innlegg

Worrisome_plenty
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, "høyklasse" har vært en vanlig begrep på DOL i lang tid (bare søk). Tror det betyr at man har mye penger og lever godt.

Anonymkode: dde81...65c

Jeg vet dette er noe som går igjen. Bare skjønner ikke at å ha ting på stell er høyklasse. Det er jo vanlig. Tviler på at de er veldig privilegerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ekstra skrev (13 timer siden):

Høyklassefruene er de som har det meste på stell, og har, men ikke trenger, kredittkort 🤣

Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

I tillegg dilter de etter mannen sin. Mener å huske hvem som startet uttrykket :)

Var det ikke Overklassefruene da? Kan ikke huske Høyklassefruene, men det er meget mulig jeg tar feil altså. 🙈

Skrevet
Lillemus skrev (50 minutter siden):

Var det ikke Overklassefruene da? Kan ikke huske Høyklassefruene, men det er meget mulig jeg tar feil altså. 🙈

Jeg tror det vanligste begrepet var "DOL-fruene" rett og slett. Det henger tett sammen med "fullverdig liv" som er mye diskutert.

Nå må vi huske at @påskelilje siktet tol alle på DOL med "DOL-klanen", så det er et annet begrep.

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (12 timer siden):

Du vil alltid være utenfor når du skriver som anonym. Det er hele poenget med funksjonen.

Hvis man skriver 9 av 10 innlegg med nick, og dette ene som anonym, så må det være innafor å kunne føle seg utenfor. 

Anonymkode: 901c3...9a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis man skriver 9 av 10 innlegg med nick, og dette ene som anonym, så må det være innafor å kunne føle seg utenfor. 

Anonymkode: 901c3...9a3

Det er litt trist og litt komisk på en gang at det skal være så stas å være DOL-frue (med all respekt for dem) 

Jeg tror det handler om å skrive om hverdagslige ting. Det kommuniserer indirekte at man har litt overskudd og ting på stell. Jeg tror ikke det handler om utestenging eller at noen føler seg bedre enn andre.

Skrevet (endret)
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg tror det vanligste begrepet var "DOL-fruene" rett og slett. Det henger tett sammen med "fullverdig liv" som er mye diskutert.

Man må søke uten bindestrek for å få den elendige søkefunksjonen til å gi fornuftige svar, men da er den eldste bruken av begrepet fra 2005:

Men den absolutt største utbredelsen av uttrykket er i diskusjoner om kredittkort, slik @Ekstra nevner. Her er en tråd der jeg selv blir utpekt som en av skurkene i stykket:

Det gjør ikke meg noe at det slenges litt med leppa til gruppen som er godt voksen, lønnet av andre enn NAV og ikke i konstant økonomisk krise. Det jeg synes er leit, er når det kommer innlegg om at det er et hierarki her, hvor de med lang "ansiennitet" klubber ned brukere som er nye eller som har dårlig selvfølelse. Jeg føler meg ikke på toppen av noe som helst. 

Endret av laban
Skrevet
laban skrev (17 minutter siden):

Man må søke uten bindestrek for å få den elendige søkefunksjonen til å gi fornuftige svar, men da er den eldste bruken av begrepet fra 2005:

Men den absolutt største utbredelsen av uttrykket er i diskusjoner om kredittkort, slik @Ekstra nevner. Her er en tråd der jeg selv blir utpekt som en av skurkene i stykket:

Det gjør ikke meg noe at det slenges litt med leppa til gruppen som er godt voksen, lønnet av andre enn NAV og ikke i konstant økonomisk krise. Det jeg synes er leit, er når det kommer innlegg om at det er et hierarki her, hvor de med lang "ansiennitet" klubber ned brukere som er nye eller som har dårlig selvfølelse. Jeg føler meg ikke på toppen av noe som helst. 

Himla til kverulering i den tråden fra 2017 😅 

Må presisere igjen til TS, slik @Grendel skrev over her, at jeg med DOL-klanen mente alle brukere av DOL.

AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (44 minutter siden):

Den kredittkort-tråden er legendarisk. Burde bli tatt vare på av Nasjonalarkivet.

Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (5 timer siden):

Ja, begge deler pluss vestkantfrue :)

AnonymBruker
Skrevet

Admin (DOL-Kanalen) 

Anonymkode: 911de...97b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Admin (DOL-Kanalen) 

Klanen 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er spennende med dette, noe så dølt som eldre damer med for mye fritid, som diskuterer matoppskrifter og vaskeråd. Dere må jo bare få holde på, men ha en metadebatt om "emnet"?

Anonymkode: 2a383...ce9

Skrevet

Sånn her ser jeg det:

1. De som er helt friske, men som henger her likevel og har det hyggelig:  Grendel, Ekstra, Lillemus, Påskelilje, Morsan, Nickløsheletida, Laban

2. De som plages av noe, men som likevel mest er her av sosiale grunner og også for å svare på ting (litt overlapp med 1.): Emilie123, Vhanja, Glitter, Vendi, Diamanten, Cilie, Sokk (delvis overlapp med neste), Havfruen, Sjø, Musikk, Stjernestøv

3. De som mest svarer på spørsmål: Nachnoo, Frosken, Psykedeliker, meg, Sokk (delvis overlapp med forrige)

Det er vel de fleste av de gamle kjente her inne :)

Skrevet
ISW skrev (9 minutter siden):

Sånn her ser jeg det:

1. De som er helt friske, men som henger her likevel og har det hyggelig:  Grendel, Ekstra, Lillemus, Påskelilje, Morsan, Nickløsheletida, Laban

2. De som plages av noe, men som likevel mest er her av sosiale grunner og også for å svare på ting (litt overlapp med 1.): Emilie123, Vhanja, Glitter, Vendi, Diamanten, Cilie, Sokk (delvis overlapp med neste), Havfruen, Sjø, Musikk, Stjernestøv

3. De som mest svarer på spørsmål: Nachnoo, Frosken, Psykedeliker, meg, Sokk (delvis overlapp med forrige)

Grei oppsummering, men tror Stjernestøv hører inn under 1.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Ja, begge deler pluss vestkantfrue :)

DOL-fruene og vestkantfrue kan umulig ha hatt samme referanse. Sistnevnte forutsetter vel at man bor i Oslo?

Du ble antakelig kalt dette, kan det også ha vært et nick? Jeg assosierer det i tillegg med en tidligere aktiv bruker med nick på M, med mange barn og mann med  høy inntekt.  Hun var en fargerik personlighet. Ikke at hun selv kalte seg vestkantfrue, men så vidt jeg husker fikk hun en del pepper for å ha råd til mye uten egen jobb/inntekt.

Hvem som selv regner seg som DOL-frue skal jeg ikke spekulere i, men det knytter seg vel til dere som ble kjent med hverandre på småbarnsforumet for 20-30 år siden og har hengt her siden den gang. Jeg vanket av naturlige årsaker ikke der, like bedre å prate tull med mrxx og diverse med dyrenick. Og krangle med ei til tider uspiselig berte som kalte seg Maiken76.  

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
Babette skrev (1 time siden):

DOL-fruene og vestkantfrue kan umulig ha hatt samme referanse. Sistnevnte forutsetter vel at man bor i Oslo?

Du ble antakelig kalt dette, kan det også ha vært et nick? Jeg assosierer det i tillegg med en tidligere aktiv bruker med nick på M, med mange barn og mann med  høy inntekt.  Hun var en fargerik personlighet. Ikke at hun selv kalte seg vestkantfrue, men så vidt jeg husker fikk hun en del pepper for å ha råd til mye uten egen jobb/inntekt.

Hvem som selv regner seg som DOL-frue skal jeg ikke spekulere i, men det knytter seg vel til dere som ble kjent med hverandre på småbarnsforumet for 20-30 år siden og har hengt her siden den gang. Jeg vanket av naturlige årsaker ikke der, like bedre å prate tull med mrxx og diverse med dyrenick. Og krangle med ei til tider uspiselig berte som kalte seg Maiken76.  

Jeg skjønner ikke så mye av hva du prøver å få frem her, men jeg tror du snakket om ei med asperger. Hun var jo bare søt.

Jeg tenkte på en annen. Vedkommende hadde kun 2 døtre, var skilt og illsint 😃 Ikke mange barn og ingen mann med høy inntekt.

Jeg synes jeg var litt gøy når hun ble illsint, så jeg pleide å fyre henne opp litt. 

Endret av Nicklusheletida
Skrevet
Nicklusheletida skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner ikke så mye av hva du prøver å få frem her, men jeg tror du snakket om ei med asperger. Hun var jo bare søt.

Jeg tenkte på en annen. Vedkommende hadde kun 2 døtre, var skilt og illsint 😃 Ikke mange barn og ingen mann med høy inntekt.

Jeg synes jeg var litt gøy når hun ble illsint, så jeg pleide å fyre henne opp litt. 

Javisst var M bare søt og snill, jeg håper jeg ikke har gitt inntrykk av noe annet? Men hun fikk tidvis noen stikkere fra andre brukere, fordi det var frue-statusen som sørget for hennes materielle velstand. Dvs. mannen.  

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (2 timer siden):

Sånn her ser jeg det:

Du glemte trollene og filurene.

Skrevet
Babette skrev (52 minutter siden):

Javisst var M bare søt og snill, jeg håper jeg ikke har gitt inntrykk av noe annet? Men hun fikk tidvis noen stikkere fra andre brukere, fordi det var frue-statusen som sørget for hennes materielle velstand. Dvs. mannen.  

Han var ikke helt god viste det seg, de ble vel skilt og hun ble sammen med en kvinne?

Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Han var ikke helt god viste det seg, de ble vel skilt og hun ble sammen med en kvinne?

Ja, det har du rett i, nå husker jeg. Men hun forsvant vel dessverre herfra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...