Gå til innhold

Hva er dine preferanser på hvor mye behandler deler fra sitt privatliv? Og hvor mye vet du om din(e) behandler(e)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm. Dette høres ikke ok ut. Kan du rett å slett etterspør informasjon om disse tingene? Er det privat eller DPS?

Anonymkode: 730ed...040

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du spurt behandler om hva hen tenker? 

Jeg spør innimellom om det, hvis jeg er usikker på hva han tenker om noe. 

Behandlere er forskjellige og pasienter er forskjellige. Tror det enkleste er å bare spørre dersom du føler at du sitter uten den informasjonen du ønsker deg.

Anonymkode: 8a7e3...ecf

Jeg spør innimellom, men får ikke vite noe. Jeg går privat. 

Anonymkode: 4d29e...db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
FjellOgDalar skrev (10 minutter siden):

Jeg trenger ikke å vite all verden. Samtidig fikser jeg ikke de som har et ideale om å være mest mulig nøytrale heller. Jeg må ha en slags ide om hva slags person jeg snakker med for å føle meg trygg. 

Så er det grader av alt. Samlivsbrudd, detaljert snakk om helse o.l. bør de holde seg unna. 

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spør innimellom, men får ikke vite noe. Jeg går privat. 

Hva mener du med at du ikke får svar? Vil hen ikke svare deg på spørsmålet hvis du spør direkte hva han tenker om f.eks deg og din problemstilling? Det hadde jeg vært mer skeptisk til… Hva gjør hen da? Bare stiller deg spørsmål?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva mener du med at du ikke får svar? Vil hen ikke svare deg på spørsmålet hvis du spør direkte hva han tenker om f.eks deg og din problemstilling? Det hadde jeg vært mer skeptisk til… Hva gjør hen da? Bare stiller deg spørsmål?

Ja, stiller spørsmålene tilbake til meg, som om jeg skal bli noe klokere av det. Jeg må finne svarene ved å studere bevisene, men når det ikke finnes noen bevis er jeg like langt. 

Skrevet
XbellaX skrev (På 11.8.2026 den 15.34):

Hva hvis du helt tilfeldigvis fikk vite noe som egentlig er ganske uskyldig, men som likevel rørte noe ved deg/i deg. Noe du ikke likte, tok avstand fra eller som du merket endret synet ditt på vedkommende?

... Eller som forhindret deg i å fortelle om tema fra kjerneproblematikken, fordi terapeuten nylig hadde fortalt deg noe personlig om seg og sitt.

Om noe er vanskelig/vondt, strevsomt, skamfullt å fortelle, blir en del av oss særlig sensitiv på den som skal tåle å ta imot det som sies. Det skal svært lite til, før kreftene brukes på å beskytte terapeuten.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2026 den 12.33):

Ja, stiller spørsmålene tilbake til meg, som om jeg skal bli noe klokere av det. Jeg må finne svarene ved å studere bevisene, men når det ikke finnes noen bevis er jeg like langt.

Dette er jo helt ubrukelig. Hvorfor har du ikke sluttet hos denne behandleren for lenge siden?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (21 minutter siden):

Dette er jo helt ubrukelig. Hvorfor har du ikke sluttet hos denne behandleren for lenge siden?

Fordi jeg vil så gjerne lære meg å tåle det.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg vil så gjerne lære meg å tåle det.

Lære deg å tåle hva?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (37 minutter siden):

Lære deg å tåle hva?

Tåle at jeg ikke vet hva behandler tenker, mener eller tror. Tåle at det kjennes utrygt og usikkert. Det er jo litt som å være alene ute i skogen om natten. All fornuft sier at det er ufarlig, men kroppen reagerer sterkt likevel. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tåle at jeg ikke vet hva behandler tenker, mener eller tror.

Du er ikke pliktig til å tåle at behandler ikke gjør jobben sin, så hva vil du oppnå med det?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Du er ikke pliktig til å tåle at behandler ikke gjør jobben sin, så hva vil du oppnå med det?

Nei, men jeg ønsker å lære meg det. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men jeg ønsker å lære meg det. 

Jeg er ikke sikker på om behandler ikke gjør jobben sin heller, jeg ser at de fleste ikke vil vite hva behandler mener, så antakelig er det noe feil med meg. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på om behandler ikke gjør jobben sin heller, jeg ser at de fleste ikke vil vite hva behandler mener, så antakelig er det noe feil med meg.

Ok. Men da har du jo svaret, og trenger ingen behandler til å fortelle deg det.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Ok. Men da har du jo svaret, og trenger ingen behandler til å fortelle deg det.

Hva har jeg svaret på? 

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har jeg svaret på?

Ditt eget spørsmål om det er noe feil med deg.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ditt eget spørsmål om det er noe galt med deg.

Jeg kan ikke se at jeg har uttalt meg skråsikkert om det. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke se at jeg har uttalt meg skråsikkert om det. 

Da foreslår jeg at du spør behandler om det.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Da foreslår jeg at du spør behandler om det.

Det har jeg gjort. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg gjort. 

Og svaret var?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Og svaret var?

Mitt eget spørsmål stilt retorisk tilbake til meg. Eller taushet. Aldri klart svar. Jeg har tatt det opp flere ganger på ulike måter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...