AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august psykedeliker skrev (9 minutter siden): Det er akkurat så vanskelig som du velger å gjøre det til. Ja, jeg kan bli og kanskje vokse og ja det bra. Eller gi opp, erkjenne nederlaget, og leve med å kjenne meg alene og utrygg de neste 30 årene også. Gjøre det beste ut av det. Hva er de pengene verdt da liksom? Anonymkode: 4d29e...db2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, jeg kan bli og kanskje vokse og ja det bra. Eller gi opp, erkjenne nederlaget, og leve med å kjenne meg alene og utrygg de neste 30 årene også. Gjøre det beste ut av det. Hva er de pengene verdt da liksom? Anonymkode: 4d29e...db2 Jeg leser ikke hele tråden nå, men fikk ikke med meg hvorfor du ikke bytter terapeut? Anonymkode: 730ed...040 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, jeg kan bli og kanskje vokse og ja det bra. Eller gi opp, erkjenne nederlaget, og leve med å kjenne meg alene og utrygg de neste 30 årene også. Gjøre det beste ut av det. Hva er de pengene verdt da liksom? Du har flere alternativer enn dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg leser ikke hele tråden nå, men fikk ikke med meg hvorfor du ikke bytter terapeut? Anonymkode: 730ed...040 Jeg har hatt flere terapeuter før. Jeg er alltid redd dem. Denne har jeg kommet mye lenger med enn noen annen, for ja, jeg har utviklet meg også med denne. Men av en eller annen grunn, så innbiller jeg meg at hvis jeg klarer å løse ordentlig opp i denne floken, så vil det meste annet løse seg opp av seg selv. Dette virker liksom å være kjernen, og noe jeg hele tiden kommer tilbake til, selv om jeg har forbedret meg på andre områder. Anonymkode: 4d29e...db2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august psykedeliker skrev (14 minutter siden): Du har flere alternativer enn dette. De andre alternativene har krympet kraftig inn etter hvert som livet har skjedd. Anonymkode: 4d29e...db2 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De andre alternativene har krympet kraftig inn etter hvert som livet har skjedd. Hvordan da? Hva hindrer deg i å bytte behandler, eller stille krav til den du har allerede? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august psykedeliker skrev (34 minutter siden): Hvordan da? Hva hindrer deg i å bytte behandler, eller stille krav til den du har allerede? Jeg skrev om det litt lenger opp. Jeg har har vært gjennom noen behandlere, og orker ikke tanken på å begynne på nytt med enda en. Dette har vært den beste og den jeg har kommet lengst med, tross alt. Anonymkode: 4d29e...db2 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15. august Skrevet 15. august (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skrev om det litt lenger opp. Jeg har har vært gjennom noen behandlere, og orker ikke tanken på å begynne på nytt med enda en. Dette har vært den beste og den jeg har kommet lengst med, tross alt. Det betyr ikke at andre kan være bedre, eller at du kan stille høyere krav til den du har. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men av en eller annen grunn, så innbiller jeg meg at hvis jeg klarer å løse ordentlig opp i denne floken, så vil det meste annet løse seg opp av seg selv. Det er verken "en eller annen grunn" eller noe du "innbiller" deg. Det er anvendt kritisk tenkning som tilsier at konfliktskyhet virker å være ditt hovedproblem. Men det er et personlighetstrekk, ikke en sykdom. Endret 15. august av psykedeliker 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august psykedeliker skrev (11 minutter siden): Det betyr ikke at andre kan være bedre, eller at du kan stille høyere krav til den du har. Det er verken "en eller annen grunn" eller noe du "innbiller" deg. Det er anvendt kritisk tenkning som tilsier at konfliktskyhet virker å være ditt hovedproblem. Men det er et personlighetstrekk, ikke en sykdom. Det kan være andre er bedre, men jeg orker som sagt ikke prøve flere. Jeg vet ikke hva den ytre konflikten her er i så fall. Jeg har tatt det opp flere ganger, og vet at enten godtar jeg det, eller så slutter jeg. Det er opp til meg. At jeg har en pågående indre konflikt rundt dette bør ikke komme som noe sjokk på noen som har lest denne tråden. Og jeg klarer ikke å ta en beslutning. Så beslutningsvegring altså. Det er også et personlighetstrekk. Anonymkode: 4d29e...db2 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15. august Skrevet 15. august (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er også et personlighetstrekk. Ja, og uhensiktsmessige personlighetstrekk kan man jobbe for å forandre. Behandler skal lære deg hvordan. Endret 15. august av psykedeliker 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hatt flere terapeuter før. Jeg er alltid redd dem. Denne har jeg kommet mye lenger med enn noen annen, for ja, jeg har utviklet meg også med denne. Men av en eller annen grunn, så innbiller jeg meg at hvis jeg klarer å løse ordentlig opp i denne floken, så vil det meste annet løse seg opp av seg selv. Dette virker liksom å være kjernen, og noe jeg hele tiden kommer tilbake til, selv om jeg har forbedret meg på andre områder. Anonymkode: 4d29e...db2 Interessant at du også alltid er redd terapeutene dine. Det er jeg også. Jeg er redd for at de skal "klikke" og bli veldig sinte på meg. Hva med deg? Anonymkode: 730ed...040 0 Siter
psykedeliker Skrevet 15. august Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er redd for at de skal "klikke" og bli veldig sinte på meg. Hva er den rasjonelle begrunnelsen for dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. august Skrevet 15. august psykedeliker skrev (1 time siden): Hva er den rasjonelle begrunnelsen for dette? Jeg vet ikke helt, muligens noe tilknytningsmønster pluss unnvikende pf. Anonymkode: 730ed...040 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.