Gå til innhold

Hva er dine preferanser på hvor mye behandler deler fra sitt privatliv? Og hvor mye vet du om din(e) behandler(e)?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt eget spørsmål stilt retorisk tilbake til meg.

Da svarer du at hadde du visst svaret på det spørsmålet, hadde du ikke gått til behandling. Og så sier du at du vil nekte å betale for timen dersom du ikke får svar på spørsmålene du har.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Da svarer du at hadde du visst svaret på det spørsmålet, hadde du ikke gått til behandling. Og så sier du at du vil nekte å betale for timen dersom du ikke får svar på spørsmålene du har.

Men da lærer jeg meg ikke å tåle det. 

Anonymkode: 4d29e...db2

psykedeliker
Skrevet

Men da lærer jeg meg ikke å tåle det.

Å bli behandlet som dritt kan du da lære andre steder, helt gratis til og med! Kan anbefale hip-hop miljøet.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Å bli behandlet som dritt kan du da lære andre steder, helt gratis til og med! Kan anbefale hip-hop miljøet.

Nei takk til hip-hop miljøet, ellers takk for tips. Ellers vet jeg ikke om jeg er urettferdig mot han, om jeg tar alt jeg bør med i betraktning. Jeg kan ikke ditche folk fordi de ikke gir meg det jeg vil ha. Det et kanskje ikke det jeg trenger. 

psykedeliker
Skrevet

Nei takk til hip-hop miljøet, ellers takk for tips. Ellers vet jeg ikke om jeg er urettferdig mot han, om jeg tar alt jeg bør med i betraktning. Jeg kan ikke ditche folk fordi de ikke gir meg det jeg vil ha. Det et kanskje ikke det jeg trenger.

I et liberalt demokrati er det lov å gjøre ukloke valg, så hvis du vil sløse bort pengene dine er det helt greit for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mitt eget spørsmål stilt retorisk tilbake til meg. Eller taushet. Aldri klart svar. Jeg har tatt det opp flere ganger på ulike måter. 

Bytt behandler!!!!

Anonymkode: 730ed...040

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bytt behandler!!!!

Jeg synes det er rart at dette plutselig skal være løsningen nå, når alle her på forumet alltid sier at man må lære seg å stå i ubehag og at det er best å vite minst mulig om behandler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er rart at dette plutselig skal være løsningen nå, når alle her på forumet alltid sier at man må lære seg å stå i ubehag og at det er best å vite minst mulig om behandler. 

Behandlingen terapeuten din tilbyr høres jo helt elendig ut. Og det vil du betale for?

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det du beskriver handler om noe helt annet enn å vite minst mulig om behandlers privatliv. Det har heller ingenting med å "stå i ubehag" å gjøre.

Endret av psykedeliker
Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tåle at jeg ikke vet hva behandler tenker, mener eller tror. Tåle at det kjennes utrygt og usikkert.

Hvorfor tenker du at dette er noe du skal holde ut? Hvorfor tenker du at terapi er en prøvelse i å skulle tåle? Motgang i utrygge miljøer bryter ned. Det bygger ikke opp.

Har du fortalt terapeuten din om hva du tenker på under vedr. terapien? Det tror jeg kan være nyttig.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

jeg ser at de fleste ikke vil vite hva behandler mener, så antakelig er det noe feil med meg. 

De som mener dette, føler seg komfortable med lite informasjon om behandler. Det er ingen feil med deg at du ikke gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (16 minutter siden):

Hvorfor tenker du at dette er noe du skal holde ut? Hvorfor tenker du at terapi er en prøvelse i å skulle tåle? Motgang i utrygge miljøer bryter ned. Det bygger ikke opp.

Har du fortalt terapeuten din om hva du tenker på under vedr. terapien? Det tror jeg kan være nyttig.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker det. Jeg var en gang i et forhold der jeg var en selvutslettende dørmatte. Jeg prøvde å holde ut og utvikle meg for å tåle det som var vondt, fordi jeg visste at enten tålte jeg det, eller så var det over og ut. Jeg trodde jeg elsket han, og ville ikke miste han. Jeg trodde forholdet kunne bli bra og jeg bli lykkelig bare jeg lærte meg å bli fortrolig med det han ønsket av meg. Han var svært lukket selv, og delte ikke mye av seg selv. Bare når jeg var i ferd med å forlate han, eller han ville ha meg tilbake etter at jeg hadde gått. Han forlangte alltid full åpenhet fra meg, så det var veldig skjevt. Litt som i terapirelasjonen. Alt dette kjenner terapeuten til. 

Forskjellen her er sånn jeg ser det, at i forholdet med eksen kunne jeg aldri kommer nærmere målet om å bli trygg, for hvert skritt jeg tok, hver ting jeg godtok, hver gang jeg trodde at nå, nå hadde vi avklart noe og jeg var lettet og glad, la han til noe nytt vondt og vanskelig.  

Jeg ønsker at jeg ikke skal ende opp med en liknende erfaring med terapien. Jeg ønsker å lære å bli trygg og takle det, selv om jeg ikke får det jeg tror jeg trenger. Jeg ønsker at det skal være frigjørende. 

De som mener dette, føler seg komfortable med lite informasjon om behandler. Det er ingen feil med deg at du ikke gjør det.

Dette er jeg ikke sikker på om stemmer. Nesten alle her inne sier bestandig at det er feil å være opptatt av hva behandler tenker.  de sier ikke det bare på egne vegne, men som det er en sannhet. Min terapeut sier også det, og jeg prøver å forholde meg til det. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nesten alle her inne sier bestandig at det er feil å være opptatt av hva behandler tenker.

Det du refererer til her er noe annet enn det du beskriver. Forstår du ikke det, er det ingen som kan hjelpe deg.

Noe virker alvorlig galt i terapisituasjonen din. Men det er ditt eget valg å gjøre noe med.

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er jeg ikke sikker på om stemmer. Nesten alle her inne sier bestandig at det er feil å være opptatt av hva behandler tenker.  de sier ikke det bare på egne vegne, men som det er en sannhet.

Ja, å være opptatt av hva terapeuten tenker i ulike situasjoner om at så i fall... Det ville jeg tenke at faller inn under grubling.

I denne tråden var temaet hvor mye/lite en føler det er greit at terapeuten deler med pasienten. Det er to ulike problemstillinger.

psykedeliker
Skrevet

Ja, å være opptatt av hva terapeuten tenker i ulike situasjoner om at så i fall... Det ville jeg tenke at faller inn under grubling.

Bak enhver faglig vurdering må det nødvendigvis ligge en tankeprosess basert på kunnskap om saksforholdet som skal vurderes. Som pasient skal man forholde seg til de rådene behandler gir ut fra denne tankeprosessen, ikke til tankeprosessen i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (51 minutter siden):

I denne tråden var temaet hvor mye/lite en føler det er greit at terapeuten deler med pasienten. Det er to ulike problemstillinger.

Tenker/tror/mener/deler. Semantikk er ikke temaet for tråden i alle fall. Jeg tror jeg har gjort meg forstått i mine innlegg om hva jeg savner. 

Hva du vil med dette innlegget og hva som er ulike problemstillinger er derfor forvirrende. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (43 minutter siden):

Bak enhver faglig vurdering må det nødvendigvis ligge en tankeprosess basert på kunnskap om saksforholdet som skal vurderes. Som pasient skal man forholde seg til de rådene behandler gir ut fra denne tankeprosessen, ikke til tankeprosessen i seg selv.

Takk. 

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (12 timer siden):

Jeg er opptatt av hva det er han ikke deler. Jeg vet ikke hvordan han vurderer min situasjon, om det fremgang, om jeg tar opp relevante tema, om jeg er på rett spor osv. Og jeg får vage svar når jeg spør. Jeg synes det f.eks. er vanskelig å ta en beslutning om videre terapi når jeg ikke vet om målet ligger 10 eller 50 timer frem i løypa. Om jeg er på vei til å bli bedre. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan han vurderer min situasjon, om det fremgang, om jeg tar opp relevante tema, om jeg er på rett spor osv.

Du er en betalende kunde, og velger selv hva du vil betale for.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Du er en betalende kunde, og velger selv hva du vil betale for.

Ja, det vet jeg, og jeg tror jeg også har belyst godt hvorfor det er vanskelig å gi det opp. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det vet jeg, og jeg tror jeg også har belyst godt hvorfor det er vanskelig å gi det opp.

Det er akkurat så vanskelig som du velger å gjøre det til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...