Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hvorfor. 

Du trenger ikke å skjønne det heller. 

Anonymkode: 9acd0...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er psykoedukasjon vanlig ved psykose? Jeg får det nå, men tolker det som en test på om jeg tror det jeg tror er reelt eller om jeg gir etter og aksepterer det som sykdom. 

Hva mener du om det @nachnoo

Skrevet
Glitter skrev (28 minutter siden):

Er psykoedukasjon vanlig ved psykose? Jeg får det nå, men tolker det som en test på om jeg tror det jeg tror er reelt eller om jeg gir etter og aksepterer det som sykdom. 

Hva mener du om det @nachnoo ? 

Ja, psykoedukasjon er vanlig ved psykose. 

Skrevet
frosken skrev (10 timer siden):

Ja, psykoedukasjon er vanlig ved psykose. 

Okei. 

Skrevet

Har vekt noe å si på hvor høyt eller lavt speilet på medisin er? Vil jeg som hat 34 i BMI trenge høyere dose? 

@nachnoo eller andre. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Har vekt noe å si på hvor høyt eller lavt speilet på medisin er? Vil jeg som hat 34 i BMI trenge høyere dose? 

@nachnoo eller andre. 

Det er klart at det har en viss betydning, men ikke mht. BMI, men total vekt.

Imidlertid er det utrolig mye som påvirker mer. Hovedsaklig legemiddelmetabolismen gjennom leverenzymer og/eller utskillelse gjennom nyrene, og opptaket av medisinen i tarmen.

Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

Det er klart at det har en viss betydning, men ikke mht. BMI, men total vekt.

Imidlertid er det utrolig mye som påvirker mer. Hovedsaklig legemiddelmetabolismen gjennom leverenzymer og/eller utskillelse gjennom nyrene, og opptaket av medisinen i tarmen.

Ok. Min erfaring generelt er at jeg trenger litt høye doser for å komme i rett dose. For eksempel brukte jeg 125 x 125 da jeg gikk på Litium. Har jo sett at mange på forumet her bruker mye mindre dose. Da jeg gikk på Quetiapine så sa psykiater ut fra blodprøve at "du tåler jo hestedoser". 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Ok. Min erfaring generelt er at jeg trenger litt høye doser for å komme i rett dose. For eksempel brukte jeg 125 x 125 da jeg gikk på Litium. Har jo sett at mange på forumet her bruker mye mindre dose. Da jeg gikk på Quetiapine så sa psykiater ut fra blodprøve at "du tåler jo hestedoser". 

Litium metaboliseres ikke (det er jo et grunnstoff som ikke kan brytes ned til noe) - så der vil utskillelsen og fordelingen i kroppen være mest relevant.

Når det gjelder kvetiapin, så vil man med tiden venne seg til den sederende effekten. For å få antipsykotisk eller antimanisk effekt trengs ofte ganske store doser (større enn de som brukes ved depresjon eller angst eller for søvn).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...