Gå til innhold

Egoet mitt har tatt over.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du virker sint?

Anonymkode: bb3ad...bc6

Nei ikke akkurat sint heller, mer forvirret over at folk skal mene noe om alt så stemmer det ikke. De har jo ikke bevis på at det jeg tror på ikke er sant heller, de tror jo selv på sine ting og jeg sier ikke at det er feil så de må bare tro det. Men et livssyn er ikke sykt og de jeg forteller om var ikke syke heller, de hadde mye visdom som jeg tror på. Det hele begynte med at legen min fortalte at min far hadde kort tid igjen å leve, da begynte egoet å spinne og freden forsvant. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

En som er seriøs i sin åndelighet vet svaret på det spørsmålet, og kan argumentere for åndelighetens plass i det liberale demokratiet, inkludert hvor den grenser opp mot psykiatrien. Men da må man ta intellektet i bruk, ikke bare følelsene slik du har en tendens til å gjøre.

Å jo jeg bruker nok det mentale mye og holder på med mange samtaler ang min far, må jeg virkelig forsvare meg? Det er jo de som misforstår meg, hadde de lest litt om det hadde de forstått men de fleste folk lever bare etter egoets ønsker. Egoet elsker å dømme andre og sette diagnoser. 

Skrevet
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Nei ikke akkurat sint heller, mer forvirret over at folk skal mene noe om alt så stemmer det ikke. De har jo ikke bevis på at det jeg tror på ikke er sant heller, de tror jo selv på sine ting og jeg sier ikke at det er feil så de må bare tro det. Men et livssyn er ikke sykt og de jeg forteller om var ikke syke heller, de hadde mye visdom som jeg tror på. Det hele begynte med at legen min fortalte at min far hadde kort tid igjen å leve, da begynte egoet å spinne og freden forsvant. 

Men nå er jeg oppriktig nysgjerrig. 

Tidligere i tråden her så skrev du til Glitter noe sånt som at du følte hun var helt på viddene med mtp alt hun skriver. 
I Glitters verden er hennes verden virkelig. Men for deg virker den helt på viddene som du sa. Altså, du mente noe om en annen persons oppfatning av virkeligheten.

Men samtidig reagerer du på at helsevesenet rundt det mener noe om din virkelighet. Ser du dobbelmoralen her?

Hvorfor er det greit for deg å ha en mening om en annen persons tro/virkelighetsoppfatning, men det er ikke greit for helsevesenet rundt deg å ha en mening om din tro/virkelighetsoppfatning?

Jeg spør av nysgjerrighet, ikke for å være slem. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Men nå er jeg oppriktig nysgjerrig. 

Tidligere i tråden her så skrev du til Glitter noe sånt som at du følte hun var helt på viddene med mtp alt hun skriver. 
I Glitters verden er hennes verden virkelig. Men for deg virker den helt på viddene som du sa. Altså, du mente noe om en annen persons oppfatning av virkeligheten.

Men samtidig reagerer du på at helsevesenet rundt det mener noe om din virkelighet. Ser du dobbelmoralen her?

Hvorfor er det greit for deg å ha en mening om en annen persons tro/virkelighetsoppfatning, men det er ikke greit for helsevesenet rundt deg å ha en mening om din tro/virkelighetsoppfatning?

Jeg spør av nysgjerrighet, ikke for å være slem. 

Jo jeg ser den og det er jo det jeg mener med at egoet mitt styrer nå, jeg var ikke sånn for en uke siden. Selvfølgelig har Glitter rett til å tro på det hun tror på og alle har sin sannhet, men når man hører stemmer som vil at man skal skade seg selv og andre mener jeg det er destruktivt. Da er det best å medisinere det bort for det er ikke en god ting å leve med. 

Jeg har klart lenge nå å leve i tillit, kjærlighet og tilgivelse og det må jeg finne tilbake til, det er inni meg. Jeg respekterer absolutt andre sine liv og at alle har sin vei, men om jeg snakker med en buddhist vil jo han si at det jeg tror på er sant for det tror jo han. Tror ikke det har noe for seg å prøve å overbevise fact og det syns jeg er trist. 

Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Jo jeg ser den og det er jo det jeg mener med at egoet mitt styrer nå, jeg var ikke sånn for en uke siden. Selvfølgelig har Glitter rett til å tro på det hun tror på og alle har sin sannhet, men når man hører stemmer som vil at man skal skade seg selv og andre mener jeg det er destruktivt. Da er det best å medisinere det bort for det er ikke en god ting å leve med. 

Jeg har klart lenge nå å leve i tillit, kjærlighet og tilgivelse og det må jeg finne tilbake til, det er inni meg. Jeg respekterer absolutt andre sine liv og at alle har sin vei, men om jeg snakker med en buddhist vil jo han si at det jeg tror på er sant for det tror jo han. Tror ikke det har noe for seg å prøve å overbevise fact og det syns jeg er trist. 

Husker du da du var redd og gikk rundt i huset med lommelykt? Var ikke det også destruktivt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker du da du var redd og gikk rundt i huset med lommelykt? Var ikke det også destruktivt?

Jo jeg har vært redd for mye og hatt destruktiv oppførsel og det innrømmer jeg gjerne, men jeg har forandret meg nå og er ikke den jeg var i fortiden. Jeg vil leve her og nå og ikke fokusere på det som har vært, er klar over at jeg lot frykt ta over livet mitt før. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Jo jeg har vært redd for mye og hatt destruktiv oppførsel og det innrømmer jeg gjerne, men jeg har forandret meg nå og er ikke den jeg var i fortiden. Jeg vil leve her og nå og ikke fokusere på det som har vært, er klar over at jeg lot frykt ta over livet mitt før. 

Du tror ikke at det kommer til å skje på nytt?

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Betyr dette at du mener at så lenge det ikke er snakk om destruktive tanker/stemmer/psykoser/kall-det-hva-du-vil så trenger det ikke å medisineres bort? 

Altså at det er kun negativt ladede tanker som trenger medisiner? Hvis en person mener han er Jesus og kan fly så er det helt greit så lenge han ikke har en tanke om å skade verken seg selv eller andre? Det er tross alt den personen sin tro? 

Igjen, jeg prøver bare å forstå logikken din.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tror ikke at det kommer til å skje på nytt?

Nei det tror jeg ikke nå og jeg føler meg mye tryggere nå enn da jeg var yngre. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke nå og jeg føler meg mye tryggere nå enn da jeg var yngre. 

Huff, det er ikke bare Glitter som er langt ute på viddene her. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Betyr dette at du mener at så lenge det ikke er snakk om destruktive tanker/stemmer/psykoser/kall-det-hva-du-vil så trenger det ikke å medisineres bort? 

Altså at det er kun negativt ladede tanker som trenger medisiner? Hvis en person mener han er Jesus og kan fly så er det helt greit så lenge han ikke har en tanke om å skade verken seg selv eller andre? Det er tross alt den personen sin tro? 

Igjen, jeg prøver bare å forstå logikken din.

Ja det mener jeg, folk må få leve som de vil. 

Men det eksempelet du kommer med der kan ikke sammenlignes med meg, jeg tror ikke jeg er noe spesielt og betyr verken mer eller mindre enn andre. Jeg tror inni oss er alle lys og kjærlighet og at det er essensen vår, jeg tror ikke vi er vårt ego. Hva er galt med å tro det? 

Hva er sykt med å tro det? Det hjelper meg å ikke dømme folk for deres handlinger, og jeg tror på så mye mer enn det. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff, det er ikke bare Glitter som er langt ute på viddene her. 

Er det sykt at jeg er tryggere på meg selv? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...