Gå til innhold

Egoet mitt har tatt over.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (49 minutter siden):

ALLE kompetente behandlere vil umiddelbart gjenkjenne dette som psykose.

Da jeg var på Kalmar slott i sommer kom jeg over en kurv full av nøkler. Jeg visste med en gang at dette var den greske gudinnen Hekate som snakket direkte til meg. 

Dette hadde jo selvfølgelig ikke noe med psykose å gjøre. Det jeg lurer på er hvordan det skiller seg fra Stjernestøv som får direkte kontakt med energier som du med en gang dømmer som psykotisk. Jeg får jo også direkte beskjeder fra noe jeg regner med at du synes er tøv.

Anonymkode: 482c3...323

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da jeg var på Kalmar slott i sommer kom jeg over en kurv full av nøkler. Jeg visste med en gang at dette var den greske gudinnen Hekate som snakket direkte til meg. 

Dette hadde jo selvfølgelig ikke noe med psykose å gjøre. 

Hvorfor var dette selvfølgelig ikke psykose?

Anonymkode: e93e4...95c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor var dette selvfølgelig ikke psykose?

Anonymkode: e93e4...95c

Fordi dette er en helt vanlig hendelse innen min religion. 

Jeg har forøvrig også hatt svært tett oppfølging I psykiatrien over mange år og har aldri blitt vurdert som psykotisk.

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (11 timer siden):

Hva mener du med at de endrer ditt bevissthetsnivå?

Endrer ikke morfin bevissthetsnivå? 

stjernestøv
Skrevet
Grendel skrev (11 timer siden):

Noen behandlere vil kanskje tenke at dette er et symptom..

da er veldig veldig mange psykotiske. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kammeraten min er som deg, snill. Og han  vil så gjerne at vi rundt ham tror på ham når han sier han har evner ingen andre har. Han prøver å overbevise oss om at han virkelig har de evnene. Akkurat som du gjør. Alle unntatt han vet at det er umulig å ha slike evner, men for ham er det like virkelig som at presidenten i Russland er Vladimir Putin.

Anonymkode: bb3ad...bc6

Jeg vil bare ha erkjennelse på troen min, snakker ikke om det til andre enn min sønn og mann. Så psykiatrien da men det må jeg slutte med. 

Skrevet
nachnoo skrev (9 timer siden):

ALLE kompetente behandlere vil umiddelbart gjenkjenne dette som psykose.

Jeg er enig.

Men, jeg tenker også: Hva så?

For Stjernestøv har jo en del av symptomene som objektivt kan karakteriseres som psykose, en verdi. Hun har ingen kommanderende stemmer om å skade seg selv. Akkurat som helsevesenet godtar et blodtrykk på 150/80 hos de over 75-80 år (fordi det gir for mye plager å senke det til et normalt nivå), tenker jeg at for at Stjernestøv skal få livskvalitet, får man kanskje godta litt psykose. Eller energier eller tro eller kall det hva du vil.

Mine tanker altså.

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Endrer ikke morfin bevissthetsnivå? 

Paracet og morfin er jo ikke det samme?

Ikkeanonymnok
Skrevet
ISW skrev (9 minutter siden):

får man kanskje godta litt psykose. Eller energier eller tro eller kall det hva du vil.

Problemet, slik jeg ser det, er at det i denne settingen lager krøll for personen fordi hun i stor grad vektlegger hva andre rundt henne mener. Og da suller man ikke lenger lykkelig rundt i sin egen lille sfære. Det ser man jo f.eks. på gjentakende spørsmål her inne om hvordan helsevesen kan mene ditt og datt når det bare er en tro. 

For meg har det ingenting å si, og om en tror på energier inn i rassen så vær så god, men dette virker ikke akkurat bare positivt. De siste månedene virker det også særs altoppslukende, og da lurer jeg på hvor sunt det er med denne «troen»? 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (43 minutter siden):

Jeg er enig.

For Stjernestøv har jo en del av symptomene som objektivt kan karakteriseres som psykose, en verdi. Hun har ingen kommanderende stemmer om å skade seg selv. Akkurat som helsevesenet godtar et blodtrykk på 150/80 hos de over 75-80 år (fordi det gir for mye plager å senke det til et normalt nivå), tenker jeg at for at Stjernestøv skal få livskvalitet, får man kanskje godta litt psykose. Eller energier eller tro eller kall det hva du vil.

Mine tanker altså.

Problemet er at hun ikke «godtar litt psykose» selv, hun prøver å tvinge hjelpeapparatet til å mene at det ikke er psykose, og hun «truer» t o m med å slutte å snakke om sine symptomer med hjelpeapparatet pga det. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (45 minutter siden):

Paracet og morfin er jo ikke det samme?

Nei er klar over det :) Men alt vi putter i munnen får konsekvenser, mat og. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (33 minutter siden):

Problemet, slik jeg ser det, er at det i denne settingen lager krøll for personen fordi hun i stor grad vektlegger hva andre rundt henne mener. Og da suller man ikke lenger lykkelig rundt i sin egen lille sfære. Det ser man jo f.eks. på gjentakende spørsmål her inne om hvordan helsevesen kan mene ditt og datt når det bare er en tro. 

For meg har det ingenting å si, og om en tror på energier inn i rassen så vær så god, men dette virker ikke akkurat bare positivt. De siste månedene virker det også særs altoppslukende, og da lurer jeg på hvor sunt det er med denne «troen»? 

jeg går ikke rundt og ber alle rundt meg respektere min tro, jeg skriver kun om det her inne. Egentlig bryr jeg meg ikke om hva andre mener om meg og mitt, det er det som står i journalen jeg ikke liker og en buddhist er ikke syk og på samme måte er ikke jeg syk. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (57 minutter siden):

Jeg er enig.

Mine tanker altså.

Jo takk, jeg er meget oppegående og ikke syk :) 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Problemet er at hun ikke «godtar litt psykose» selv, hun prøver å tvinge hjelpeapparatet til å mene at det ikke er psykose, og hun «truer» t o m med å slutte å snakke om sine symptomer med hjelpeapparatet pga det. 

Det er ikke symptomer men et livssyn. Er alle kristne psykose nær da? 

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Nei er klar over det :) Men alt vi putter i munnen får konsekvenser, mat og. 

Det er greit nok. Men du sa at paracet endret ditt bevissthetsnivå. Det kan ikke stemme. Paracet har ikke den funksjonen, da er det andre årsaker. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

jeg går ikke rundt og ber alle rundt meg respektere min tro, jeg skriver kun om det her inne. Egentlig bryr jeg meg ikke om hva andre mener om meg og mitt, det er det som står i journalen jeg ikke liker og en buddhist er ikke syk og på samme måte er ikke jeg syk. 

Men i all den tid du har kontakt med helsevesenet så kan du ikke styre hvordan de oppfatter deg. Og det du forteller om er symptomer på psykose eller vrangforestilling eller kall det hva du vil. Det er derfor jeg nevnte tidligere at det beste for deg er kanskje å slutte å lese journalen og tenke at de får tro hva de vil. 

Jeg har ikke sagt at du er syk. På mange måter opplever jeg deg ganske oppegående, du får til svært mye til tross for all livsbelastning du har hatt det siste året. Men du har også en liten svikt i virkelighetsoppfatningen - i mine øyne, i helsevesenets øyne og åpenbart i flere her inne sine øyne. Så kan du velge å ikke bry deg om det, det er helt greit og selvfølgelig opp til deg. 

Men jeg må jo si at jeg synes - kanskje spesielt i denne tråden - at vi alle behandler deg og ditt syn med respekt. Og selvom jeg er sterkt uenig med deg i hva som er tegn på sykdom og ikke, så prøver jeg også å forstå hvordan du tenker. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (9 minutter siden):

Det er greit nok. Men du sa at paracet endret ditt bevissthetsnivå. Det kan ikke stemme. Paracet har ikke den funksjonen, da er det andre årsaker. 

Ok det er ditt syn og jeg har mitt. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Men i all den tid du har kontakt med helsevesenet så kan du ikke styre hvordan de oppfatter deg. Og det du forteller om er symptomer på psykose eller vrangforestilling eller kall det hva du vil. Det er derfor jeg nevnte tidligere at det beste for deg er kanskje å slutte å lese journalen og tenke at de får tro hva de vil. 

Jeg har ikke sagt at du er syk. På mange måter opplever jeg deg ganske oppegående, du får til svært mye til tross for all livsbelastning du har hatt det siste året. Men du har også en liten svikt i virkelighetsoppfatningen - i mine øyne, i helsevesenets øyne og åpenbart i flere her inne sine øyne. Så kan du velge å ikke bry deg om det, det er helt greit og selvfølgelig opp til deg. 

Men jeg må jo si at jeg synes - kanskje spesielt i denne tråden - at vi alle behandler deg og ditt syn med respekt. Og selvom jeg er sterkt uenig med deg i hva som er tegn på sykdom og ikke, så prøver jeg også å forstå hvordan du tenker. 

Ok takk for det :) 

ser ikke noen vits i å diskutere dette mer. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok det er ditt syn og jeg har mitt. 

Nei, så enkelt er det ikke. Hadde dette vært en bivirkning av paracet hadde man kunnet lese om det. 
Akkurat dette er ikke er syn eller en tro. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok takk for det :) 

ser ikke noen vits i å diskutere dette mer. 

Det er aldri noen vits i å prøve å få en psykotisk person til å innse at det er psykose. Det ligger i vrangforestillingens natur. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...