Gå til innhold

Ble misforstått - Formulerte jeg meg dårlig her og hva kunne jeg heller sagt i stedet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tenker jeg at det heller ikke er så lett for behandler å hjelpe deg. Hun kan ikke gjøre så mye annet enn det vi gjør nå, nemlig spørre deg om hva du egentlig vil. Du er nødt til å ta såpass ansvar for deg selv at du må tenke gjennom hva som er bra for deg nå.

Når skal du treffe henne igjen? Frem til da får du tenke at redselen for døden er en fin ting, og så kan du ta det at du klarer å møte opp til neste samtale som en bekreftelse på at du kommer seg gjennom dette også. Ting er vondt, men det er du som har verktøyene til å jobbe deg gjennom det. Behandler kan bare veilede deg på veien. 

Bruk litt tid i helgen på å finne ut av hva du vil. Finn ut av hvorfor du trenger andres bekreftelse, eller tvangsinnleggelse, tilbud om innleggelse, omsorg eller hva nå annet det kan være. Og tør å ta det opp som tema neste gang; hva du satt igjen med etter timen. Ikke bare si at ting er vanskelig, men si hva som er vanskelig og hvorfor hennes reaksjon gjorde deg usikker.

Men aller først bør du kanskje gå en tur, se en film, bake eller gjøre noe helt annet ennå la tankene kverne rundt dette. Og har du behov for å snakke med noen i løpet av helgen så kan du jo benytte enten hjelpetelefon eller det telefonnummeret du allerede har. Men hvis du gjør det siste så bør du kanskje også ha en liten tanke om hvorfor du ringer når de spør. Ellers risikerer du det samme én gang til. 

Ønsker deg alt det beste, og håper du klarer å lage deg en litt god helg likevel! 

Anonymkode: 85718...eb8

Det er nok sant det. Vi skal treffes på tirsdag. Jeg skal prøve gjøre som du foreslår, selv om det er vanskelig.

Anonymkode: c3c52...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

selv om det er vanskelig

Livet er vanskelig og vil fortsette å være det. Nå har du en gylden anledning til å meste tøffe dager og bli litt mer selvstendig og på sikt tydeligere for de rundt. Du kommer aldri utenom det. Skal du sitte fast i frykt og hjelpesløshet, så vit at det er også et valg. Å velge annerledes vil innebære ubehag, men lønner seg på sikt. 

Anonymkode: c2b7a...732

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...