Gå til innhold

Ble misforstått - Formulerte jeg meg dårlig her og hva kunne jeg heller sagt i stedet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen du kjenner/familie oppbevare det du er redd for å bruke?

Anonymkode: f0404...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mer synlig for andre hvor mye jeg sliter enn det jeg trodde. Fikk spørsmål om det gikk bra flere ganger og kommentar på at jeg ser trist ut.

Anonymkode: c3c52...d15

Ja, det er ganske vanlig når man strever med livet på denne måten. Det gjør ingenting, det er fint at folk rundt deg tydeligvis bryr seg om deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan noen du kjenner/familie oppbevare det du er redd for å bruke?

Har ikke et slikt forhold til familie at det er mulig å få til (klarer ikke være så ærlig med dem).

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

Ja, det er ganske vanlig når man strever med livet på denne måten. Det gjør ingenting, det er fint at folk rundt deg tydeligvis bryr seg om deg.

Men hva tenker du jeg bør gjøre?

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det er nok sant. 

Det er et godt spørsmål. Slik jeg ser det har jeg to alternativer skal jeg klare meg: 1) Ta kontakt med teamet og være 100% ærlig om hva jeg tenker og be de ta vare på mulig selvmordsmetode. 2) Bli innlagt.

Da prøver du alternativ nr 1 og ser hva som skjer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at du skal øve deg på å ta slike avgjørelser selv. Jeg tror ikke det hjelper deg så mye at du hele tiden spør hva du kan skrive i en melding eller hvilket valg du skal ta. Og så skjønner jeg at det er en sann pine, men jeg tror vi heller skal forsøke støtte deg i valget ditt, fremfor å ta det for deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må snart begynne å ta disse valgene selv. Du blir ikke bedre av å hele tiden forvente at andre skal ta valg for deg.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (7 minutter siden):

Da prøver du alternativ nr 1 og ser hva som skjer. 

Ja.

XbellaX skrev (5 minutter siden):

Jeg tror at du skal øve deg på å ta slike avgjørelser selv. Jeg tror ikke det hjelper deg så mye at du hele tiden spør hva du kan skrive i en melding eller hvilket valg du skal ta. Og så skjønner jeg at det er en sann pine, men jeg tror vi heller skal forsøke støtte deg i valget ditt, fremfor å ta det for deg.

Hvorfor tenker du at det ikke hjelper meg?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må snart begynne å ta disse valgene selv. Du blir ikke bedre av å hele tiden forvente at andre skal ta valg for deg.

Jeg vet. Er bare veldig ambivalent.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.

Hvorfor tenker du at det ikke hjelper meg?

Jeg vet. Er bare veldig ambivalent.

Fordi jeg synes ikke du skal slippe unna og ta det easy way out, selv om det gjør vondt. 

Ja, det føles sikkert som å revne innvending, men du overlever. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja det er nok sant. 

Det er et godt spørsmål. Slik jeg ser det har jeg to alternativer skal jeg klare meg: 1) Ta kontakt med teamet og være 100% ærlig om hva jeg tenker og be de ta vare på mulig selvmordsmetode. 2) Bli innlagt.

Det er mer synlig for andre hvor mye jeg sliter enn det jeg trodde. Fikk spørsmål om det gikk bra flere ganger og kommentar på at jeg ser trist ut.

Kan du ikke bare kvitte deg med det utstyret du tenkte bruke på selvmordsmetoden din selv? Og du sier jo selv at du uansett ikke vil dø.

Anonymkode: 52bab...412

Skrevet
XbellaX skrev (20 minutter siden):

Fordi jeg synes ikke du skal slippe unna og ta det easy way out, selv om det gjør vondt. 

Ja, det føles sikkert som å revne innvending, men du overlever. 

Oki. Takk for forklaring. Har brukt over 20 minutter nå klarer ikke helt trykke send.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du ikke bare kvitte deg med det utstyret du tenkte bruke på selvmordsmetoden din selv? Og du sier jo selv at du uansett ikke vil dø.

Anonymkode: 52bab...412

Jeg kunne vel i teorien det men det er noe jeg trenger også for å holde meg frisk. Så vet ikke om det blir styr å skaffe nytt. Men har litt inntrykk av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oki. Takk for forklaring. Har brukt over 20 minutter nå klarer ikke helt trykke send.

Bra! Joda, det klarer du utmerket. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...