AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nå er jeg ganske sliten etter at hjernen har prøvd å motarbeide meg i lang tid. Vet ikke helt hvordan, for det virker jo litt rart å liksom separere "hjernen" og "meg". Men jeg har blitt bombardert med alle mulige slags tanker, unnskyldninger og påskudd for å ikke fortsette med medisinene mine. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg har denne motstanden. Men nå har jeg lyst til å gi opp, kaste inn håndkleet og fortsette med dem uten noe mer tull. Enhver motarbeidende tanke vil jeg heretter bare snu i døra. For dette er bare slitsomt. Men det er liksom "meg" mot "meg". Hvis jeg klarer det da. Ambivalens og tvil vil kanskje alltid komme tilbake igjen. Hva kan gjøres med det? Hva gjør andre med samme utfordringer når tvilen slår inn? Anonymkode: d3be3...b03 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg er glad for at medisin finnes sånn at jeg slipper å være syk. Jeg savner på ingen måte angsten, tankekjøret eller tvangstankene. Hva med sykdommen din er det du savner? 1 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden I slike tilfeller gjør går man gjennom alternativene på nytt, og ser om det har kommet frem noen nye premisser og/eller opplysninger siden forrige vurdering. Så må man sette opp et argumentasjonsvektshierarki og veie fordeler og ulemper ved de forskjellige alternativene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden ISW skrev (7 minutter siden): Jeg er glad for at medisin finnes sånn at jeg slipper å være syk. Jeg savner på ingen måte angsten, tankekjøret eller tvangstankene. Hva med sykdommen din er det du savner? Egentlig ingenting. Jeg tror egentlig at det er noe som har blandet seg inn i den andre delen av meg. I den andre "meg". Det føles ikke som meg. Det kan jo ikke være meg begge deler? At den ene delen vil, mens den andre ikke vil? Jeg skjønner det helt ærlig ikke. Det er en motstand der som nok ikke kommer fra meg. Anonymkode: d3be3...b03 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden psykedeliker skrev (5 minutter siden): I slike tilfeller gjør går man gjennom alternativene på nytt, og ser om det har kommet frem noen nye premisser og/eller opplysninger siden forrige vurdering. Så må man sette opp et argumentasjonsvektshierarki og veie fordeler og ulemper ved de forskjellige alternativene. Høres fornuftig ut. Anonymkode: d3be3...b03 0 Siter
ISW Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egentlig ingenting. Jeg tror egentlig at det er noe som har blandet seg inn i den andre delen av meg. I den andre "meg". Det føles ikke som meg. Det kan jo ikke være meg begge deler? At den ene delen vil, mens den andre ikke vil? Jeg skjønner det helt ærlig ikke. Det er en motstand der som nok ikke kommer fra meg. Anonymkode: d3be3...b03 Med stemningslidelser er det jo litt annerledes fra angstlidelser, ettersom man kan ønske å føle mer, eller være mer til stede i oppturene (forutsatt at de ikke blir manier). Jeg forstår det og skjønner at vi ikke er i helt samme situasjon. Imidlertid, sånn som jeg kjenner deg når du ikke bruker så mye medisin, så har du det jo helt for jævlig. Enorm ustabilitet, dype daler og et ganske knust selvbilde. Jeg tenker at det ikke er verdt det å risikere dette igjen. Egentlig er det nesten bare å si at du bør betrakte dette som destruktive tanker og følelser og ikke ofre det så mye energi. Selv om jeg forstår at det er lett å glemme det negative. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden ISW skrev (2 minutter siden): Med stemningslidelser er det jo litt annerledes fra angstlidelser, ettersom man kan ønske å føle mer, eller være mer til stede i oppturene (forutsatt at de ikke blir manier). Jeg forstår det og skjønner at vi ikke er i helt samme situasjon. Imidlertid, sånn som jeg kjenner deg når du ikke bruker så mye medisin, så har du det jo helt for jævlig. Enorm ustabilitet, dype daler og et ganske knust selvbilde. Jeg tenker at det ikke er verdt det å risikere dette igjen. Egentlig er det nesten bare å si at du bør betrakte dette som destruktive tanker og følelser og ikke ofre det så mye energi. Selv om jeg forstår at det er lett å glemme det negative. Skal prøve. Og det mener jeg. Jeg skal overtale og tvinge den delen av meg som er fornuftig til å fortsette å være det. Anonymkode: d3be3...b03 2 Siter
stjernestøv Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden Jeg har vært ambivalent til medisiner i alle år og ja, det er slitsomt. Tror ikke det er noe som går over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.