Worrisome_plenty Skrevet 26. august Skrevet 26. august Eller folk på nav. Jeg har begynt å bruke SOME igjen og i diskusjonsgrupper er det mange som tror det bare er å ta seg sammen. Så virker det som de liker selv når de har ferie, og tror at slik de har det på ferie er slik de trygdede går og koser seg når vi har fri hele tiden. Rødt og SV folk er de eneste som ikke er full av fordommer. Høyre/Frp og lenger til høyre er de verste haterne. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 26. august Skrevet 26. august Så la oss stå sammen og gi dem noe å hate! 1 Siter
Drømmeautomat Skrevet 26. august Skrevet 26. august Det tror jeg du har rett i. Politikere fra og med AP og ut på høyresida samt ukritiske journalister har mye av ansvaret for dette. 1 Siter
Musikk Skrevet 26. august Skrevet 26. august psykedeliker skrev (2 timer siden): Så la oss stå sammen og gi dem noe å hate! Enig med deg🙂 1 Siter
Musikk Skrevet 26. august Skrevet 26. august Drømmeautomat skrev (28 minutter siden): Det tror jeg du har rett i. Politikere fra og med AP og ut på høyresida samt ukritiske journalister har mye av ansvaret for dette. Mímir Kristjánsson er mer inkluderende🙂han vokste opp med trygdet mor. 0 Siter
Musikk Skrevet 26. august Skrevet 26. august Worrisome_plenty skrev (3 timer siden): Eller folk på nav. Jeg har begynt å bruke SOME igjen og i diskusjonsgrupper er det mange som tror det bare er å ta seg sammen. Så virker det som de liker selv når de har ferie, og tror at slik de har det på ferie er slik de trygdede går og koser seg når vi har fri hele tiden. Rødt og SV folk er de eneste som ikke er full av fordommer. Høyre/Frp og lenger til høyre er de verste haterne. Ingen trygdede som har valgt hjemme livet frivillig😔100 grunner for menneske er uføre. 1 Siter
slabbedask Skrevet 26. august Skrevet 26. august Musikk skrev (50 minutter siden): Mímir Kristjánsson er mer inkluderende🙂han vokste opp med trygdet mor. Det gjorde Ine Eriksen Søreide også. 0 Siter
Vhanja Skrevet 26. august Skrevet 26. august Ingen bør høre på hva som skrives i kommentarfelt på SoMe. Som nevnt i en annen tråd her, dette er et typisk eksempl på bermen som skriver der. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. august Skrevet 26. august Jeg misliker ingen som er på trygd som har grunn til å være det.men jeg misliker de som utnytter systemet og skryter av alt de får til i sosiale medier. Anonymkode: b139f...4fc 0 Siter
Everybody Skrevet 26. august Skrevet 26. august Tror man må være noe mindre intelligent for å hate uføretrygdede. Eller å ha levd et skjermet liv hvor man ikke har sett eller opplevd mye av livets brutale sider. Hvor ofte ser man leger hate uføretrygdede? 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. august Skrevet 27. august Forstår ikke hvorfor. Ganske trist i grunn og dårlig. Anonymkode: e38af...0f9 0 Siter
nachnoo Skrevet 27. august Skrevet 27. august Hvis mange hater trygdede, er det rart at jeg ikke har truffet en eneste. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. august Skrevet 27. august nachnoo skrev (5 minutter siden): Hvis mange hater trygdede, er det rart at jeg ikke har truffet en eneste. Gå til kvinneguiden eller Reddit og skriv om hvordan man kan få uføretrygd. Anonymkode: 7eadd...c55 0 Siter
Ftss Skrevet 27. august Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2026 den 17.20): Jeg misliker ingen som er på trygd som har grunn til å være det.men jeg misliker de som utnytter systemet og skryter av alt de får til i sosiale medier. Anonymkode: b139f...4fc Det er ikke livet man blir ufør fra nødvendigvis men evnen til å stå i en ordinær jobb. De fleste har evne til å arbeide noe selv med 100% uføretrygd men da da ikke i en ordinær jobb. Iallfall det min NAV veileder sa til meg. 0 Siter
Everybody Skrevet 27. august Skrevet 27. august nachnoo skrev (1 time siden): Hvis mange hater trygdede, er det rart at jeg ikke har truffet en eneste. Det er mest på nettet at man ser det. 1 Siter
ISW Skrevet 28. august Skrevet 28. august Jeg tror tre ting: 1. Det er ikke mange som hater trygdede på individnivå. Men at vi har et problem, eller en utfordring, med at yrkesdeltakelsen i Norge er for lav, er helt riktig, og en debatt vi er nødt til å ta. Her må nok mange ta ansvar, fra individet selv, til arbeidsgivere med urimelige krav og dårlig tilrettelegging, til helsevesenet som har blitt et byråkratisk monster som ikke i tilstrekkelig grad gjør folk friske, til NAV som i mange tilfeller mangler kompetanse. 2. Jeg tror det er veldig stor grad av ømme tær blant mange trygdede selv. En kombinasjon av dårlig samvittighet og svekket selvbilde gjør at mange projiserer sitt eget syn på seg selv ut på andre. Selv om man hater seg selv, betyr det ikke at andre hater en. 3. Jeg tror ikke Kvinneguidens brukere innen denne kategorien nødvendigvis er representativ for Norge. 5 Siter
Ekstra Skrevet 28. august Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gå til kvinneguiden eller Reddit og skriv om hvordan man kan få uføretrygd. Anonymkode: 7eadd...c55 At man misliker de som spekulerer i hvordan oppnå trygdeytelser er ikke det samme som å hate trygdede. 0 Siter
slabbedask Skrevet 28. august Skrevet 28. august ISW skrev (2 timer siden): Jeg tror tre ting: 1. Det er ikke mange som hater trygdede på individnivå. Men at vi har et problem, eller en utfordring, med at yrkesdeltakelsen i Norge er for lav, er helt riktig, Er yrkesdeltagelsen egentlig så lav? I 2023 var mer enn 3 millioner mennesker aktive på arbeidsmarkedet i Norge. Sysselsettingen var 77,4 %, 7 prosentpoeng høyere enn gjennomsnittet i EU27 og 2,6 prosentpoeng høyere enn i 2018. I 2023 var sysselsettingen for kvinner 75,3 %, for menn 79,4 % og for ungdom 58,5 %. Alt dette ligger over gjennomsnittet i EU. https://eures.europa.eu/living-and-working/labour-market-information/labour-market-information-norway_no Få land har like mange i arbeidsfør alder i jobb som Norge. I EU/EØS-området er det kun Nederland og Island som har en høyere andel av befolkningen i arbeid enn Norge (15-74 år) https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/statistikk/arbeidskraftundersokelsen/artikler/norge-blant-landene-med-flest-i-jobb 3 Siter
psykedeliker Skrevet 28. august Skrevet 28. august Ekstra skrev (7 timer siden): At man misliker de som spekulerer i hvordan oppnå trygdeytelser er ikke det samme som å hate trygdede. Hva annet kan man gjøre enn å bruke denne kunnskapen til å ivareta sine egne interesser når verken helsevesenet eller NAV gjør den jobben de skal med å få folk inn igjen i arbeidslivet i tråd med lovgivers intensjon, fordi det er så mye viktigere å dekke over sine kollegers inkompetanse, slurv og konfliktskyhet? 0 Siter
Ekstra Skrevet 28. august Skrevet 28. august psykedeliker skrev (Akkurat nå): Hva annet kan man gjøre enn å bruke denne kunnskapen til å ivareta sine egne interesser når verken helsevesenet eller NAV gjør den jobben de skal med å få folk inn igjen i arbeidslivet i tråd med lovgivers intensjon, fordi det er så mye viktigere å dekke over sine kollegers inkompetanse, slurv og konfliktskyhet? Det norske trygdesystemet er i stor grad bygget på tillit, og noen oppnår uberettigede ytelser ved å gi feil eller mangelfull informasjon, med andre ord misbruke denne tilliten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.