laban Skrevet 1. september Skrevet 1. september Kongehuset valgte å overføre denne delen av seremonien, slik at alle kunne se den. De er ikke forpliktet til det. Det ville sikkert blitt oppstyr hvis Marius hadde blitt utelatt også. Siden den forflytningen av kista egentlig ikke er noe offentlig anliggende, ser jeg personlig ikke det store problemet med at man ser bort fra en dom som ikke er rettskraftig. Å bære en kiste er ikke noe verv eller ansvar, det viser vanligvis bare nær tilknytning til den som ligger oppi. Han som ligger i kista, vet ingenting, men jeg gjetter på at han hadde foretrukket den løsningen som ble valgt. 3 Siter
Vhanja Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) laban skrev (14 minutter siden): Han som ligger i kista, vet ingenting, men jeg gjetter på at han hadde foretrukket den løsningen som ble valgt. For alt vi vet var dette kanskje etter Kong Haralds ønske. Endret 1. september av Vhanja 3 Siter
Grendel Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) Når det gjelder selve spørsmålet om han bør bære kisten så synes jeg det er avgjørende om man ser på det som privat eller en slags offentlig representasjon. Problemet er at dette er litt av begge deler. Når det gjelder Marius må jeg si det er en ting som gjør det spesielt ikke. Ikke forbrytelsene i seg selv, men at han ikke tar et oppgjør selv. Det at han velger å anke. For å være djevelens advokat: Det å beføle en sovende partner få minutter etter frivillig sex er i ytterkant av hva man kan kalle voldtekt. Det blir verre av at han filmet det. Og så har han vært voldelig over langt tid. Det er mer enn å bare "gjøre dumme ting". Hadde han enda klart å si at han skjønte det ikke var greit! Tenk så mye bedre for alle parter. Hadde han klart å respektere besøksforbudet. Hadde han droppet rus. Rus er ingen unnskyldning, men litt allikevel: "Jeg blir voldelig i fylla. Ergo drikker jeg ikke mer". Det hjelper litt. Hadde han latt være å anke. Bare tatt ansvar og tatt straffen. Jeg tror ikke kan ville blitt tilgitt uansett, men det ville ikke vært en sånn verkebyll hvis han hadde tatt ansvar. Endret 1. september av Grendel 3 Siter
Nicklusheletida Skrevet 1. september Skrevet 1. september Grendel skrev (17 minutter siden): Når det gjelder selve spørsmålet om han bør bære kisten så synes jeg det er avgjørende om man ser på det som privat eller en slags offentlig representasjon. Problemet er at dette er litt av begge deler. Når det gjelder Marius må jeg si det er en ting som gjør det spesielt ikke. Ikke forbrytelsene i seg selv, men at han ikke tar et oppgjør selv. Det at han velger å anke. For å være djevelens advokat: Det å beføle en sovende partner få minutter etter frivillig sex er i ytterkant av hva man kan kalle voldtekt. Det blir verre av at han filmet det. Og så har han vært voldelig over langt tid. Det er mer enn å bare "gjøre dumme ting". Hadde han enda klart å si at han skjønte det ikke var greit! Tenk så mye bedre for alle parter. Hadde han klart å respektere besøksforbudet. Hadde han droppet rus. Rus er ingen unnskyldning, men litt allikevel: "Jeg blir voldelig i fylla. Ergo drikker jeg ikke mer". Det hjelper litt. Hadde han latt være å anke. Bare tatt ansvar og tatt straffen. Jeg tror ikke kan ville blitt tilgitt uansett, men det ville ikke vært en sånn verkebyll hvis han hadde tatt ansvar. Jeg tror alle hadde likt å se at han tok ansvar for sine handlinger og at han tok i mot hjelp for sin adhd og rusproblematikk. 0 Siter
Musikk Skrevet 1. september Skrevet 1. september Marius er sønn av vår nye dronning🙂han må nesten få delta synes jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Musikk skrev (3 timer siden): Marius er sønn av vår nye dronning🙂han må nesten få delta synes jeg. Anonymkode: 659f2...4a4 1 Siter
cilie Skrevet 1. september Skrevet 1. september nachnoo skrev (4 minutter siden): Tragisk hele familien - dessverre. Helt uenig. Jeg er dypt imponert over Haakon og det vanvittige presset han står i. Foreldrene hans har gjort en enestående jobb i årevis. Jeg respekterer også at de kongelige gjør sine valg og også tabber som resten av oss. Hva angår MBH må han som alle stå til rette for flere saker, men også her tror jeg det er flere nyanser. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Mette-Marit blir aldri min dronning. Jeg forholder meg til Harald som den siste kommentarer i Norde. Dronning Sonja har min respekt til hun går bort. Haakon er en bra mann, men tar enkelte dårlige avgjørelser som blir for store for meg til at jeg kan akseptere dem. Det er trist. Anonymkode: 0b607...503 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september NRK melder at flere har blitt positive til monarkiet. Dette gjør de etter å ha teppebombet oss i dagevis med kun kongestoff. Anonymkode: 564f7...345 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Grendel skrev (7 timer siden): Når det gjelder selve spørsmålet om han bør bære kisten så synes jeg det er avgjørende om man ser på det som privat eller en slags offentlig representasjon. Problemet er at dette er litt av begge deler. Når det gjelder Marius må jeg si det er en ting som gjør det spesielt ikke. Ikke forbrytelsene i seg selv, men at han ikke tar et oppgjør selv. Det at han velger å anke. For å være djevelens advokat: Det å beføle en sovende partner få minutter etter frivillig sex er i ytterkant av hva man kan kalle voldtekt. Det blir verre av at han filmet det. Og så har han vært voldelig over langt tid. Det er mer enn å bare "gjøre dumme ting". Hadde han enda klart å si at han skjønte det ikke var greit! Tenk så mye bedre for alle parter. Hadde han klart å respektere besøksforbudet. Hadde han droppet rus. Rus er ingen unnskyldning, men litt allikevel: "Jeg blir voldelig i fylla. Ergo drikker jeg ikke mer". Det hjelper litt. Hadde han latt være å anke. Bare tatt ansvar og tatt straffen. Jeg tror ikke kan ville blitt tilgitt uansett, men det ville ikke vært en sånn verkebyll hvis han hadde tatt ansvar. Her er jeg enig med deg. Ta ansvar for handlingene. Det samme kunne han gjort ang og bære kista. Det kan hende det var et ønske fra avdøde kong Harald og resten av familien. Men han kunne avstått med tanke på alle de som er berørt av hans handlinger. Anonymkode: e7a76...9b9 0 Siter
Musikk Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anonymkode: 659f2...4a4 Mor og sønn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.