Babette Skrevet 3. september Skrevet 3. september Blondi skrev (48 minutter siden): Jeg ser jo helt sikkert alt for mye. Nå er jeg begynt på Til døden skiller oss på Tv2 play. Tips her inne. Det var antakelig jeg som tipset deg. Jeg er nettopp ferdig med to sesonger av "Murder in a small town" på Netflix, håper det kommer en tredje sesong, synes den er kjempebra. I hovedrollen møter vi sønnen til Donald Sutherland (ikke Kiefer). 1 Siter
Sokk Skrevet 3. september Skrevet 3. september Den forsvunne diamanten skrev (14 minutter siden): Jeg ser på et gammelt sykehusdrama som heter «ER» Den er utrolig bra. Jeg har sett alle episodene. 3 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 3. september Skrevet 3. september Den forsvunne diamanten skrev (23 minutter siden): Jeg ser på et gammelt sykehusdrama som heter «ER» Den så jeg faktisk da den opprinnelig gikk på tv. Det begynner å bli noen år siden. 2 Siter
Blondi Skrevet 3. september Forfatter Skrevet 3. september Babette skrev (30 minutter siden): Det var antakelig jeg som tipset deg. Jeg er nettopp ferdig med to sesonger av "Murder in a small town" på Netflix, håper det kommer en tredje sesong, synes den er kjempebra. I hovedrollen møter vi sønnen til Donald Sutherland (ikke Kiefer). Da var det sikkert det. Jeg husker ikke i farten hvem, men vet det var her. Den virker veldig god. Kommet til episode 2 nå. Da er den også notert. Er så greit med tips! 1 Siter
Lillemus Skrevet 3. september Skrevet 3. september Blondi skrev (17 minutter siden): Da var det sikkert det. Jeg husker ikke i farten hvem, men vet det var her. Den virker veldig god. Kommet til episode 2 nå. Da er den også notert. Er så greit med tips! Happy valley er en veldig bra britisk krimserie. Anbefales! 2 Siter
påskelilje Skrevet 3. september Skrevet 3. september laban skrev (14 timer siden): Jeg har en kollega som er fransk. Hun er gift norsk og har bodd her i svært mange år. Hun har et ekstremt godt språkøre, man hører f.eks. ikke den typisk franske aksenten når hun snakker engelsk. Når hun snakker norsk, kan man iblant ane at hun har et annet morsmål, men de færreste klarer å gjette at det er fransk. Uansett: Hun fortalte at hun var på jobb i fransktalende Canada en gang, og de besøkte et miljø der det ikke var så mange som følte seg stødige nok i engelsk til å holde presentere på noe annet enn sitt eget språk. Men det burde jo ikke være noe problem, siden de besøkende hadde en fransktalende med seg... Hun måtte dermed være tolk, og hun sa hun hadde mer enn nok med å forstå hva det fransk-canadiske vertskapet sa, så oversettelsen til norsk ble nokså fri 😉 Og hun er altså fransk og ligger langt over gjennomsnittet når det gjelder språk. Takk, Laban!! Det var godt å høre! Da jeg satte på første episode, tok det flere minutter før jeg skjønte at de snakket fransk 😄 Jeg bodde ett år i en fransk familie, og jeg husker at monsieu'en i huset stadig vekk parodierte folk fra både Sveits, Belgia og Canada - på fransk 😄 Jeg hørte jo at var en merkelig fransk han snakket, men det varst nå jeg hørte og så en serie/film med fransk-kanadisk. Morsomt ❤️😄🇨🇵🇨🇦😄❤️ 2 Siter
laban Skrevet 3. september Skrevet 3. september Jeg ser mest nordisk og britisk, gjerne krim. Har nylig sett "Nepobaby" på TV2Play og "Jentene fra Englandsbåten" og "Mordet på øya" (jeg er svak for handling fra Ytre Hebridene etter å ha lest Peter Mays bøker) på NRK. Har begynt på "For her sins" på TV2Play nå, uten at den engasjerer meg nevneverdig foreløpig. Digresjon: I sommer oppdaget jeg at alle episodene av "Thirtysomething" er lagt ut på Youtube - med engelsk tekst, slik at det er lett å følge med. (Søk på "thirtysomething full episodes.) Det er en amerikansk dramaserie, men mindre overfladisk og "glatt" enn de ofte er. Hvis noen her så den på TV3 på 1990-tallet, kanskje da de selv var i 30-årene, kan den kanskje være et like hjertelig og vemodig gjensyn som den var for meg. For de som ikke er så gamle, kan serien tjene som dokumentar fra før mobiltelefon og internett overtok dagliglivet. Den har gode skuespillerprestasjoner og relativt tidløs handling man kan identifisere seg med uten å være gammel og/eller amerikansk. Serien het "Livet rundt de 30" da den gikk på TV3 på 1990-tallet. Det er ikke serien som gikk på NRK med samme navn, men denne her: https://en.wikipedia.org/wiki/Thirtysomething Den finnes ikke på noen europeisk strømmeside. 1 Siter
Blondi Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Lillemus skrev (4 timer siden): Happy valley er en veldig bra britisk krimserie. Anbefales! Ja, den var veldig god! Den har jeg sett! 1 Siter
Blondi Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Har fått mange på listen min her nå 😊 Til døden skiller oss var veldig god! Anbefaler! Blir nok en ny sesong der. Neste jeg tenkte å se nå er Blodoffer. Noen som har sett den? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. september Skrevet 4. september Blondi skrev (3 timer siden): Har fått mange på listen min her nå 😊 Til døden skiller oss var veldig god! Anbefaler! Blir nok en ny sesong der. Neste jeg tenkte å se nå er Blodoffer. Noen som har sett den? Vi begynte på Blodoffer, men den slo ikke helt an for oss av en eller annen grunn. 1 Siter
laban Skrevet 4. september Skrevet 4. september Blondi skrev (4 timer siden): Neste jeg tenkte å se nå er Blodoffer. Noen som har sett den? Jeg har nettopp sett den, men glemte den da jeg skulle skrive hva jeg hadde sett nylig. Det sier kanskje litt. Veldig sær historie, men artig å se Jakob Oftebro. Det er far/sønn-greiene som fenger mest. Jeg husker "Uniformen" på NRK bedre, uten at de egentlig kan sammenliknes. Jeg liker ofte danske serier. I sjangeren "politidrama" synes jeg ingenting slår "Tunna blå linjen", selv om ikke spenning og krim-intriger var det viktigste der heller. Den er dessverre ikke tilgjengelig gratis noe sted lenger, men finnes visst på SF Anytime. Det kommer noen "ekstraepisoder" ved juletider: https://www.vg.no/rampelys/i/Oo4nLE/den-tynne-blaa-linjen-ikke-helt-slutt-likevel 2 Siter
påskelilje Skrevet 4. september Skrevet 4. september laban skrev (2 timer siden): Jeg har nettopp sett den, men glemte den da jeg skulle skrive hva jeg hadde sett nylig. Det sier kanskje litt. Veldig sær historie, men artig å se Jakob Oftebro. Det er far/sønn-greiene som fenger mest. Jeg husker "Uniformen" på NRK bedre, uten at de egentlig kan sammenliknes. Jeg liker ofte danske serier. I sjangeren "politidrama" synes jeg ingenting slår "Tunna blå linjen", selv om ikke spenning og krim-intriger var det viktigste der heller. Den er dessverre ikke tilgjengelig gratis noe sted lenger, men finnes visst på SF Anytime. Det kommer noen "ekstraepisoder" ved juletider: https://www.vg.no/rampelys/i/Oo4nLE/den-tynne-blaa-linjen-ikke-helt-slutt-likevel Kanskje jeg skulle se Blodoffer før jeg sier opp Netflix-abonnememtet. Jeg ser på noe 2-3 ganger i året, så det er unødvendige kostnader... Gøy at det blir flere episoder med Tunna blå linjen 💙 1 Siter
Blondi Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september Lillemus skrev (8 timer siden): Vi begynte på Blodoffer, men den slo ikke helt an for oss av en eller annen grunn. Tenker å forsøke meg og se hva jeg synes. 1 Siter
Blondi Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september laban skrev (6 timer siden): Jeg har nettopp sett den, men glemte den da jeg skulle skrive hva jeg hadde sett nylig. Det sier kanskje litt. Veldig sær historie, men artig å se Jakob Oftebro. Det er far/sønn-greiene som fenger mest. Jeg husker "Uniformen" på NRK bedre, uten at de egentlig kan sammenliknes. Jeg liker ofte danske serier. I sjangeren "politidrama" synes jeg ingenting slår "Tunna blå linjen", selv om ikke spenning og krim-intriger var det viktigste der heller. Den er dessverre ikke tilgjengelig gratis noe sted lenger, men finnes visst på SF Anytime. Det kommer noen "ekstraepisoder" ved juletider: https://www.vg.no/rampelys/i/Oo4nLE/den-tynne-blaa-linjen-ikke-helt-slutt-likevel Skal se på alternativene dine. Takk! 0 Siter
dusken Skrevet 4. september Skrevet 4. september (endret) Jeg liker best dokumentarer eller filmer med sann historie. Anbefaler «morsinstinkt», «the iceman» og «elize-en kvinnes skygge» og dokumentarserien som handler om henne, for de som liker det. Endret 4. september av dusken 1 Siter
slabbedask Skrevet 4. september Skrevet 4. september Doku-serien "Brutalt brorskap: Oslo" på HBO. 1 Siter
påskelilje Skrevet 4. september Skrevet 4. september Blondi skrev (8 timer siden): Tenker å forsøke meg og se hva jeg synes. Nå har jeg begynt å se Blodoffer! 1 Siter
Blondi Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september påskelilje skrev (1 time siden): Nå har jeg begynt å se Blodoffer! Hva synes du? Skal begynne selv her og nå. 0 Siter
påskelilje Skrevet 4. september Skrevet 4. september Blondi skrev (3 minutter siden): Hva synes du? Skal begynne selv her og nå. Veldig bra, selv om det er bestialske mord. Er på episode 3 nå. Litt rart å høre Oftebro snakke svensk, men han snakker det helt perfekt, så det er ganske imponerende! 1 Siter
Blondi Skrevet 4. september Forfatter Skrevet 4. september påskelilje skrev (2 minutter siden): Veldig bra, selv om det er bestialske mord. Er på episode 3 nå. Litt rart å høre Oftebro snakke svensk, men han snakker det helt perfekt, så det er ganske imponerende! Så kjekt å høre! Så snakker svensk der. Det er jo imponerende han snakker det bra. Skal starte her nå! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.