Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som så på i kveld? Nå ønsker ikke jeg å spre eder og galle for noen - men hallo NRK - hva driver dere med? Her burde dere vel beskytte noen mot seg selv… 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva skjedde?

At en 17-åring er en hovedperson i en sak som burde vært ordnet et annet sted enn i rikspressen. 

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (36 minutter siden):

Er det noen som så på i kveld? Nå ønsker ikke jeg å spre eder og galle for noen - men hallo NRK - hva driver dere med? Her burde dere vel beskytte noen mot seg selv… 

Hvordan oppfattet du det ? Jeg er spent på om vi oppfatter det likt. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Hvordan oppfattet du det ? Jeg er spent på om vi oppfatter det likt. 

Jeg synes noen burde hjulpet yngstemann til å tørke av seg offerrollen. 

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (Akkurat nå):

Ja, da oppfattet vi det likt. Jeg har to døtre og for de har det alltid vært like naturlig å sove over hos sine guttevenner sim hos sine venninner. Begge har kjærester, men fortsatt har de guttevenner de sover over hos. Jeg synes fpu- lederen virket troverdig . 

Min samboer hadde en annen oppfatning enn meg, men vi er vokst opp i en annen tid hvor det ikke var så vanlig å sove over hos det motsatte kjønn kun som venner. 

Skrevet

Jeg synes det er bra at begge fikk fortelle sin versjon av historien.

Når det gjelder tilbudet om å sove hos ham, er det viktig å se dette i sammenheng med tidligere kontakt mellom dem. Hun oppfattet at han la an på henne, noe som er forståelig ut fra den flørtende tonen i meldingene.

Det skjedd ikke noe overgrep, men problemet med slike forbindelser er den skjeve maktbalansen. Han var leder og hun var redd for konsekvensene hvis hun opptrådte avvisende. Jeg tror også hun var redd for å miste ham som venn. Selv om denne saken ikke er spesielt stygg, er det viktig å ta et oppgjør med kvinnesynet i enkelte miljøer. Jeg synes hun er tøff som står fram.   

At TV2 kastet seg over vennene hennes er ikke OK.

Men: Den nye programlederen er kjempeflink. Tydelig, flink til å lytte, behagelig. 

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (24 minutter siden):

Jeg synes det er bra at begge fikk fortelle sin versjon av historien.

Når det gjelder tilbudet om å sove hos ham, er det viktig å se dette i sammenheng med tidligere kontakt mellom dem. Hun oppfattet at han la an på henne, noe som er forståelig ut fra den flørtende tonen i meldingene.

Det skjedd ikke noe overgrep, men problemet med slike forbindelser er den skjeve maktbalansen. Han var leder og hun var redd for konsekvensene hvis hun opptrådte avvisende. Jeg tror også hun var redd for å miste ham som venn. Selv om denne saken ikke er spesielt stygg, er det viktig å ta et oppgjør med kvinnesynet i enkelte miljøer. Jeg synes hun er tøff som står fram.   

At TV2 kastet seg over vennene hennes er ikke OK.

Men: Den nye programlederen er kjempeflink. Tydelig, flink til å lytte, behagelig. 

Det var ikke klokt av fpu- lederen, men jeg tror intensjonen var god. Jeg oppfattet ikke at meldingene var flørtende . 

Skrevet
cilie skrev (53 minutter siden):

Nicklusheletida skrev (44 minutter siden):

Ja, da oppfattet vi det likt. Jeg har to døtre og for de har det alltid vært like naturlig å sove over hos sine guttevenner sim hos sine venninner. Begge har kjærester, men fortsatt har de guttevenner de sover over hos. Jeg synes fpu- lederen virket troverdig . 

Min samboer hadde en annen oppfatning enn meg, men vi er vokst opp i en annen tid hvor det ikke var så vanlig å sove over hos det motsatte kjønn kun som venner. 

Frp tiltrekker seg mange svin. De to siste lederne av FPU har altså vært henholdsvis en dømt narkotikalanger og en mann som skjenket mindreårige jenter. Litt før det en pedo som groomet FPUgutter og snikfilmet de i dusjen hjemme hos seg selv. Leirstein som  invitere en 15 år gammel gutt fra FpU på trekantsex med Leirstein og en kvinne i 30-årene. Og før det, hele Søviknes historien.

Anonymkode: 78a27...9b9

Skrevet

Jeg tenker at det er aldersforskjell og maktubalanse og dertil uklokt om han så hadde prøvd seg. - Men ærlig talt, dette er storm i et vannglass og her ville jeg bedt «offeret» ta det som et kompliment og komme seg videre!!

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker at det er aldersforskjell og maktubalanse og dertil uklokt om han så hadde prøvd seg. - Men ærlig talt, dette er storm i et vannglass og her ville jeg bedt «offeret» ta det som et kompliment og komme seg videre!!

Eller ta det som et forsøk på omsorg som dessverre feilet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Frp tiltrekker seg mange svin. De to siste lederne av FPU har altså vært henholdsvis en dømt narkotikalanger og en mann som skjenket mindreårige jenter. Litt før det en pedo som groomet FPUgutter og snikfilmet de i dusjen hjemme hos seg selv. Leirstein som  invitere en 15 år gammel gutt fra FpU på trekantsex med Leirstein og en kvinne i 30-årene. Og før det, hele Søviknes historien.

Debatten var laget for slike som deg. De som er fulle av fordommer, og trenger bekreftelser. Nrk gjør den jobben pent pakket inn i en "ansvarlig, seriøs" debatt. Værsågod. 
Du har laget en liste ser jeg, en spesiell for Frp. Du er flink.

Anonymkode: 9ebd8...cc3

Skrevet

Mye gamle damer i verden med reaksjonære holdninger av typen "du får skylde deg selv om du blir voldtatt".

Anonymkode: 413b6...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye gamle damer i verden med reaksjonære holdninger av typen "du får skylde deg selv om du blir voldtatt".

Anonymkode: 413b6...12b

Saklig…. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du har laget en liste ser jeg, en spesiell for Frp. Du er flink.

Anonymkode: 9ebd8...cc3

Man skjønner at sannheten svir. Dette er nemlig et område Frp utmerker seg på.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Eller ta det som et forsøk på omsorg som dessverre feilet. 

Herregud.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Ja, da oppfattet vi det likt. Jeg har to døtre og for de har det alltid vært like naturlig å sove over hos sine guttevenner sim hos sine venninner. Begge har kjærester, men fortsatt har de guttevenner de sover over hos. 

Tror du er naiv. Dette er nok fuck friends.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Det var ikke klokt av fpu- lederen, men jeg tror intensjonen var god. Jeg oppfattet ikke at meldingene var flørtende . 

Med forbehold om at jeg husker rett, skrev han blant annet: "Må du gjøre deg så fin"? Dette oppfatter jeg som både flørtende og intimt - og litt klamt. I alle typer maktforhold, enten det dreier seg om arbeidsliv, politiske organisasjoner eller andre formelle relasjoner, bør mannlige ledere unngå å kommentere kvinners utseende, selv om det er ment som et kompliment.

Når jenta er bare 17, er dessuten en aldersforskjell på 6 år stor. Denne bidrar ytterligere til skjevt maktforhold. 

Derfor synes jeg det er bra at denne saken kommer fram i lyset. Den inneholder et viktig budskap til mannlige ledere. 

Skrevet
Babette skrev (54 minutter siden):

Derfor synes jeg det er bra at denne saken kommer fram i lyset. Den inneholder et viktig budskap til mannlige ledere. 

Jeg synes det var pinlig fra start til slutt og en håpløs prioritering av tema for Debatten. Hun gjør seg til et offer i en sak som bare burde vært «ristet av seg.» Det må vel være noen voksne som kunne veiledet henne bedre? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...