cilie Skrevet torsdag kl 20:36 Skrevet torsdag kl 20:36 Er det noen som så på i kveld? Nå ønsker ikke jeg å spre eder og galle for noen - men hallo NRK - hva driver dere med? Her burde dere vel beskytte noen mot seg selv… 0 Siter
Lillemus Skrevet torsdag kl 20:56 Skrevet torsdag kl 20:56 Nå ble jeg nysgjerrig! Hva skjedde? 0 Siter
cilie Skrevet torsdag kl 21:14 Forfatter Skrevet torsdag kl 21:14 Lillemus skrev (15 minutter siden): Nå ble jeg nysgjerrig! Hva skjedde? At en 17-åring er en hovedperson i en sak som burde vært ordnet et annet sted enn i rikspressen. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet torsdag kl 21:14 Skrevet torsdag kl 21:14 cilie skrev (36 minutter siden): Er det noen som så på i kveld? Nå ønsker ikke jeg å spre eder og galle for noen - men hallo NRK - hva driver dere med? Her burde dere vel beskytte noen mot seg selv… Hvordan oppfattet du det ? Jeg er spent på om vi oppfatter det likt. 0 Siter
cilie Skrevet torsdag kl 21:16 Forfatter Skrevet torsdag kl 21:16 Nicklusheletida skrev (Akkurat nå): Hvordan oppfattet du det ? Jeg er spent på om vi oppfatter det likt. Jeg synes noen burde hjulpet yngstemann til å tørke av seg offerrollen. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet torsdag kl 21:26 Skrevet torsdag kl 21:26 cilie skrev (Akkurat nå): Jeg synes noen burde hjulpet yngstemann til å tørke av seg offerrollen. Ja, da oppfattet vi det likt. Jeg har to døtre og for de har det alltid vært like naturlig å sove over hos sine guttevenner sim hos sine venninner. Begge har kjærester, men fortsatt har de guttevenner de sover over hos. Jeg synes fpu- lederen virket troverdig . Min samboer hadde en annen oppfatning enn meg, men vi er vokst opp i en annen tid hvor det ikke var så vanlig å sove over hos det motsatte kjønn kun som venner. 0 Siter
Babette Skrevet torsdag kl 21:47 Skrevet torsdag kl 21:47 Jeg synes det er bra at begge fikk fortelle sin versjon av historien. Når det gjelder tilbudet om å sove hos ham, er det viktig å se dette i sammenheng med tidligere kontakt mellom dem. Hun oppfattet at han la an på henne, noe som er forståelig ut fra den flørtende tonen i meldingene. Det skjedd ikke noe overgrep, men problemet med slike forbindelser er den skjeve maktbalansen. Han var leder og hun var redd for konsekvensene hvis hun opptrådte avvisende. Jeg tror også hun var redd for å miste ham som venn. Selv om denne saken ikke er spesielt stygg, er det viktig å ta et oppgjør med kvinnesynet i enkelte miljøer. Jeg synes hun er tøff som står fram. At TV2 kastet seg over vennene hennes er ikke OK. Men: Den nye programlederen er kjempeflink. Tydelig, flink til å lytte, behagelig. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet torsdag kl 22:14 Skrevet torsdag kl 22:14 Babette skrev (24 minutter siden): Jeg synes det er bra at begge fikk fortelle sin versjon av historien. Når det gjelder tilbudet om å sove hos ham, er det viktig å se dette i sammenheng med tidligere kontakt mellom dem. Hun oppfattet at han la an på henne, noe som er forståelig ut fra den flørtende tonen i meldingene. Det skjedd ikke noe overgrep, men problemet med slike forbindelser er den skjeve maktbalansen. Han var leder og hun var redd for konsekvensene hvis hun opptrådte avvisende. Jeg tror også hun var redd for å miste ham som venn. Selv om denne saken ikke er spesielt stygg, er det viktig å ta et oppgjør med kvinnesynet i enkelte miljøer. Jeg synes hun er tøff som står fram. At TV2 kastet seg over vennene hennes er ikke OK. Men: Den nye programlederen er kjempeflink. Tydelig, flink til å lytte, behagelig. Det var ikke klokt av fpu- lederen, men jeg tror intensjonen var god. Jeg oppfattet ikke at meldingene var flørtende . 1 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:14 Skrevet torsdag kl 22:14 cilie skrev (53 minutter siden): Jeg synes noen burde hjulpet yngstemann til å tørke av seg offerrollen. Nicklusheletida skrev (44 minutter siden): Ja, da oppfattet vi det likt. Jeg har to døtre og for de har det alltid vært like naturlig å sove over hos sine guttevenner sim hos sine venninner. Begge har kjærester, men fortsatt har de guttevenner de sover over hos. Jeg synes fpu- lederen virket troverdig . Min samboer hadde en annen oppfatning enn meg, men vi er vokst opp i en annen tid hvor det ikke var så vanlig å sove over hos det motsatte kjønn kun som venner. Frp tiltrekker seg mange svin. De to siste lederne av FPU har altså vært henholdsvis en dømt narkotikalanger og en mann som skjenket mindreårige jenter. Litt før det en pedo som groomet FPUgutter og snikfilmet de i dusjen hjemme hos seg selv. Leirstein som invitere en 15 år gammel gutt fra FpU på trekantsex med Leirstein og en kvinne i 30-årene. Og før det, hele Søviknes historien. Anonymkode: 78a27...9b9 1 Siter
knas Skrevet torsdag kl 22:27 Skrevet torsdag kl 22:27 Man sender ikke sånt på tv! Maktubalansen er for stor. 0 Siter
cilie Skrevet fredag kl 06:59 Forfatter Skrevet fredag kl 06:59 Jeg tenker at det er aldersforskjell og maktubalanse og dertil uklokt om han så hadde prøvd seg. - Men ærlig talt, dette er storm i et vannglass og her ville jeg bedt «offeret» ta det som et kompliment og komme seg videre!! 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet fredag kl 07:24 Skrevet fredag kl 07:24 cilie skrev (23 minutter siden): Jeg tenker at det er aldersforskjell og maktubalanse og dertil uklokt om han så hadde prøvd seg. - Men ærlig talt, dette er storm i et vannglass og her ville jeg bedt «offeret» ta det som et kompliment og komme seg videre!! Eller ta det som et forsøk på omsorg som dessverre feilet. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:39 Skrevet fredag kl 07:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Frp tiltrekker seg mange svin. De to siste lederne av FPU har altså vært henholdsvis en dømt narkotikalanger og en mann som skjenket mindreårige jenter. Litt før det en pedo som groomet FPUgutter og snikfilmet de i dusjen hjemme hos seg selv. Leirstein som invitere en 15 år gammel gutt fra FpU på trekantsex med Leirstein og en kvinne i 30-årene. Og før det, hele Søviknes historien. Anonymkode: 78a27...9b9 Debatten var laget for slike som deg. De som er fulle av fordommer, og trenger bekreftelser. Nrk gjør den jobben pent pakket inn i en "ansvarlig, seriøs" debatt. Værsågod. Du har laget en liste ser jeg, en spesiell for Frp. Du er flink. Anonymkode: 9ebd8...cc3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:44 Skrevet fredag kl 07:44 Mye gamle damer i verden med reaksjonære holdninger av typen "du får skylde deg selv om du blir voldtatt". Anonymkode: 413b6...12b 1 Siter
cilie Skrevet fredag kl 07:47 Forfatter Skrevet fredag kl 07:47 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mye gamle damer i verden med reaksjonære holdninger av typen "du får skylde deg selv om du blir voldtatt". Anonymkode: 413b6...12b Saklig…. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:30 Skrevet fredag kl 08:30 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du har laget en liste ser jeg, en spesiell for Frp. Du er flink. Anonymkode: 9ebd8...cc3 Man skjønner at sannheten svir. Dette er nemlig et område Frp utmerker seg på. Anonymkode: 78a27...9b9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:30 Skrevet fredag kl 08:30 Nicklusheletida skrev (1 time siden): Eller ta det som et forsøk på omsorg som dessverre feilet. Herregud. Anonymkode: 78a27...9b9 1 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:47 Skrevet fredag kl 08:47 Nicklusheletida skrev (11 timer siden): Ja, da oppfattet vi det likt. Jeg har to døtre og for de har det alltid vært like naturlig å sove over hos sine guttevenner sim hos sine venninner. Begge har kjærester, men fortsatt har de guttevenner de sover over hos. Tror du er naiv. Dette er nok fuck friends. Anonymkode: 78a27...9b9 0 Siter
Babette Skrevet fredag kl 08:49 Skrevet fredag kl 08:49 Nicklusheletida skrev (10 timer siden): Det var ikke klokt av fpu- lederen, men jeg tror intensjonen var god. Jeg oppfattet ikke at meldingene var flørtende . Med forbehold om at jeg husker rett, skrev han blant annet: "Må du gjøre deg så fin"? Dette oppfatter jeg som både flørtende og intimt - og litt klamt. I alle typer maktforhold, enten det dreier seg om arbeidsliv, politiske organisasjoner eller andre formelle relasjoner, bør mannlige ledere unngå å kommentere kvinners utseende, selv om det er ment som et kompliment. Når jenta er bare 17, er dessuten en aldersforskjell på 6 år stor. Denne bidrar ytterligere til skjevt maktforhold. Derfor synes jeg det er bra at denne saken kommer fram i lyset. Den inneholder et viktig budskap til mannlige ledere. 3 Siter
cilie Skrevet fredag kl 09:46 Forfatter Skrevet fredag kl 09:46 Babette skrev (54 minutter siden): Derfor synes jeg det er bra at denne saken kommer fram i lyset. Den inneholder et viktig budskap til mannlige ledere. Jeg synes det var pinlig fra start til slutt og en håpløs prioritering av tema for Debatten. Hun gjør seg til et offer i en sak som bare burde vært «ristet av seg.» Det må vel være noen voksne som kunne veiledet henne bedre? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.