XbellaX Skrevet 5. september Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker jeg bare trenger å bevise overfor meg selv at jeg klarer stå i dette alene akkurat nå. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bare trenger å klare meg alene akkurat nå. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet heller ikke om jeg ønsker ta opp igjen kontakten for jeg føler jeg trenger å bevise for meg selv at jeg klarer meg alene. Hvorfor det? Hvorfor har du fått en hang up på dette her? Hvorfor er det så svart/hvitt i hodet ditt? Hvorfor kan du ikke ta i mot den hjelpen du blir tilbudt? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september XbellaX skrev (9 minutter siden): Hvorfor det? Hvorfor har du fått en hang up på dette her? Hvorfor er det så svart/hvitt i hodet ditt? Hvorfor kan du ikke ta i mot den hjelpen du blir tilbudt? Det bare er sånn reglene mine er. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor det er så svart/hvitt i hodet mitt. Kanskje er det depresjonen som gjør det? Jeg kan ikke ta i mot hjelpen jeg blir tilbudt fordi jeg fortjener ikke hjelp. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. september Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det bare er sånn reglene mine er. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor det er så svart/hvitt i hodet mitt. Kanskje er det depresjonen som gjør det? Jeg kan ikke ta i mot hjelpen jeg blir tilbudt fordi jeg fortjener ikke hjelp. Anonymkode: e65d4...597 Regler? Hvilke regler? Hvor kommer disse reglene fra? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september XbellaX skrev (49 minutter siden): Regler? Hvilke regler? Hvor kommer disse reglene fra? Ikke meg du spør; men har du vært deprimert og hatt svært lav selvfølelse? Om ikke forstår jeg at du ikke skjønner. Uansett HI; er du tilstrekkelig medisinert? Anonymkode: 2821c...33b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. september Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det bare er sånn reglene mine er. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor det er så svart/hvitt i hodet mitt. Kanskje er det depresjonen som gjør det? Jeg kan ikke ta i mot hjelpen jeg blir tilbudt fordi jeg fortjener ikke hjelp. Anonymkode: e65d4...597 Har du autisme? Anonymkode: 7d03c...43d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:50 Skrevet mandag kl 08:50 XbellaX skrev (På 5.9.2026 den 16.51): Regler? Hvilke regler? Hvor kommer disse reglene fra? Regler for hvordan jeg skal leve. De kommer fra meg selv. AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 17.42): Ikke meg du spør; men har du vært deprimert og hatt svært lav selvfølelse? Om ikke forstår jeg at du ikke skjønner. Uansett HI; er du tilstrekkelig medisinert? Anonymkode: 2821c...33b Var det men har sluttet på alle medisiner nå. AnonymBruker skrev (På 5.9.2026 den 19.23): Har du autisme? Anonymkode: 7d03c...43d Ja, kan hende. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:57 Skrevet mandag kl 09:57 Jeg gruer meg skikkelig. Sa ja til at hun i kommunen kunne komme en kort tur innom. Selv om det går i mot reglene mine. Og jeg egentlig må ta ansvar og konsekvenser for egne valg og handlinger (og ikke kan ta i mot hjelp som jeg ikke fortjener). I går natt følte jeg meg skikkelig trist og redd, og jeg føler meg fortsatt ganske trist og redd. Sover lite. Mest redd for at foreldrene mine ikke er ekte og at jeg har ødelagt alt. Også redd for å ta livet mitt. Og redd for verden utenfor leiligheten. Har ikke spist noe på flere dager og drukket lite. Sliter med å gå utenfor soverommet mitt. Og lyder, bruker ha soverommsvinduet åpent men det klarer jeg ikke nå. Er ikke meningen å klage, jeg vet jeg har satt meg selv i denne situasjonen og ikke fortjener bedre. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:06 Skrevet mandag kl 10:06 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gruer meg skikkelig. Sa ja til at hun i kommunen kunne komme en kort tur innom. Selv om det går i mot reglene mine. Og jeg egentlig må ta ansvar og konsekvenser for egne valg og handlinger (og ikke kan ta i mot hjelp som jeg ikke fortjener). I går natt følte jeg meg skikkelig trist og redd, og jeg føler meg fortsatt ganske trist og redd. Sover lite. Mest redd for at foreldrene mine ikke er ekte og at jeg har ødelagt alt. Også redd for å ta livet mitt. Og redd for verden utenfor leiligheten. Har ikke spist noe på flere dager og drukket lite. Sliter med å gå utenfor soverommet mitt. Og lyder, bruker ha soverommsvinduet åpent men det klarer jeg ikke nå. Er ikke meningen å klage, jeg vet jeg har satt meg selv i denne situasjonen og ikke fortjener bedre. Anonymkode: e65d4...597 Nå kan det se ut som du fortsetter å forverre egen situasjon for å tvinge helsevesenet til å gripe inn igjen. Er det ikke rart at den enste omsorgen du kan motta er den som blir påtvunget deg? Du sier du ikke fortjener hjelp, men da burde du jo slutte å gjøre alle disse tingene som fører til at du får hjelp da!? Anonymkode: 32002...081 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:09 Skrevet mandag kl 10:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå kan det se ut som du fortsetter å forverre egen situasjon for å tvinge helsevesenet til å gripe inn igjen. Er det ikke rart at den enste omsorgen du kan motta er den som blir påtvunget deg? Du sier du ikke fortjener hjelp, men da burde du jo slutte å gjøre alle disse tingene som fører til at du får hjelp da!? Anonymkode: 32002...081 Nei, det er ikke intensjonen min. Hva mener du med "slutte å gjøre alle disse tingene som fører til at du får hjelp"? Hva er alle disse tingene jeg gjør mener du? Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 10:19 Skrevet mandag kl 10:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regler for hvordan jeg skal leve. De kommer fra meg selv. Anonymkode: e65d4...597 Å kjenne på behovet for å ha kontroll over noe er ikke så vanskelig å forstå synes jeg. Gir reglene deg en form for trygghet, eller opplever du at de vanskeliggjør hverdagen din? Siden reglene kommer fra ditt eget hode er det også du som eier dem. Det betyr at du har makt til å endre, slette eller gi deg selv et fritak fra reglene om du ønsker. Du bestemmer. Du skriver at du er redd for at foreldrene dine ikke er ekte. Har du sluttet å ta medisinene dine? Har du hatt problemer med dette før, at du ikke helt vet hva som er ekte og ikke? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:28 Skrevet mandag kl 10:28 XbellaX skrev (3 minutter siden): Å kjenne på behovet for å ha kontroll over noe er ikke så vanskelig å forstå synes jeg. Gir reglene deg en form for trygghet, eller opplever du at de vanskeliggjør hverdagen din? Siden reglene kommer fra ditt eget hode er det også du som eier dem. Det betyr at du har makt til å endre, slette eller gi deg selv et fritak fra reglene om du ønsker. Du bestemmer. Du skriver at du er redd for at foreldrene dine ikke er ekte. Har du sluttet å ta medisinene dine? Har du hatt problemer med dette før, at du ikke helt vet hva som er ekte og ikke? Reglene gir både en form for trygghet men også vanskeliggjør ting. Det føles ikke slik. Ja, jeg har sluttet på medisinene mine. Har ikke hatt problemer med det før nei. Men skrev bare med foreldrene mine på melding og jeg følte de skrev ting på måter de ikke bruker og sånn som mamma skriver alltid på dialekt men nå skrev hun plutselig på bokmål så tenkte kanskje det ikke var virkelig dem jeg skrev med. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 10:31 Skrevet mandag kl 10:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Reglene gir både en form for trygghet men også vanskeliggjør ting. Det føles ikke slik. Ja, jeg har sluttet på medisinene mine. Har ikke hatt problemer med det før nei. Men skrev bare med foreldrene mine på melding og jeg følte de skrev ting på måter de ikke bruker og sånn som mamma skriver alltid på dialekt men nå skrev hun plutselig på bokmål så tenkte kanskje det ikke var virkelig dem jeg skrev med. Anonymkode: e65d4...597 Hva er planen nå? Sitte å ha det vondt? Ulidelig? Hvor lenge? 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 10:46 Skrevet mandag kl 10:46 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Slettet for beskrivende selvmordsmetoder. Admin Anonymkode: e65d4...597 Du beveger deg veldig nær grensen for hva som er greit å skrive på dette forumet synes jeg. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:48 Skrevet mandag kl 10:48 XbellaX skrev (Akkurat nå): Du beveger deg veldig nær grensen for hva som er greit å skrive på dette forumet synes jeg. Beklager det var ikke meningen, ville bare være ærlig. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:49 Skrevet mandag kl 10:49 Du manipulerer noe voldsomt! Anonymkode: f2a18...05d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:50 Skrevet mandag kl 10:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du manipulerer noe voldsomt! Anonymkode: f2a18...05d Hvordan da? Jeg ønsker gjerne slutte med det så hadde vært fint om du kunne sagt hvordan, jeg ser det ikke selv? Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
Glitter Skrevet mandag kl 10:52 Skrevet mandag kl 10:52 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg gruer meg skikkelig. Sa ja til at hun i kommunen kunne komme en kort tur innom. Selv om det går i mot reglene mine. Og jeg egentlig må ta ansvar og konsekvenser for egne valg og handlinger (og ikke kan ta i mot hjelp som jeg ikke fortjener). I går natt følte jeg meg skikkelig trist og redd, og jeg føler meg fortsatt ganske trist og redd. Sover lite. Mest redd for at foreldrene mine ikke er ekte og at jeg har ødelagt alt. Også redd for å ta livet mitt. Og redd for verden utenfor leiligheten. Har ikke spist noe på flere dager og drukket lite. Sliter med å gå utenfor soverommet mitt. Og lyder, bruker ha soverommsvinduet åpent men det klarer jeg ikke nå. Er ikke meningen å klage, jeg vet jeg har satt meg selv i denne situasjonen og ikke fortjener bedre. Anonymkode: e65d4...597 Du kan omstille deg og si du vil ha hjelp likevel. Du skyter jo deg selv i foten nå. 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 10:53 Skrevet mandag kl 10:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager det var ikke meningen, ville bare være ærlig. Anonymkode: e65d4...597 Jeg kjenner deg ikke, men jeg blir bekymret for deg. Du sitter anonymt å skriver på nett, du sier du ønsker kun å være ærlig, men tenker du på hva ordene dine gjør med resten av oss? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:55 Skrevet mandag kl 10:55 Glitter skrev (2 minutter siden): Du kan omstille deg og si du vil ha hjelp likevel. Du skyter jo deg selv i foten nå. Det er ikke så lett? Reglene er fastsatt og fastlåste. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
Glitter Skrevet mandag kl 10:57 Skrevet mandag kl 10:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke så lett? Reglene er fastsatt og fastlåste. Anonymkode: e65d4...597 Jeg skjønner det ikke er lett, men det er frustrerende å se hvor fastlåst du er. Kan være fastlåst jeg også så er ikke det, men jeg vil så gjerne at du skal komme deg ut av denne vonde sirkelen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.