AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:57 Skrevet mandag kl 10:57 XbellaX skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner deg ikke, men jeg blir bekymret for deg. Du sitter anonymt å skriver på nett, du sier du ønsker kun å være ærlig, men tenker du på hva ordene dine gjør med resten av oss? Beklager igjen. Skjønte ikke helt spørsmålet? Du skriver jo at du blir bekymret så skjønner jo at det kan være tilfelle men tror ikke ordene mine gjør noe utover det. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:00 Skrevet mandag kl 11:00 Glitter skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner det ikke er lett, men det er frustrerende å se hvor fastlåst du er. Kan være fastlåst jeg også så er ikke det, men jeg vil så gjerne at du skal komme deg ut av denne vonde sirkelen. Ja det er en vond sirkel det har du rett i. Skulle egentlig også ønske jeg klarte å ikke være så fastlåst og rigid. Men det er ikke så lett å endre på. Hun fra kommunen kommer om en halvtime nå, gruer meg ennå mer men. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 11:01 Skrevet mandag kl 11:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager igjen. Skjønte ikke helt spørsmålet? Du skriver jo at du blir bekymret så skjønner jo at det kan være tilfelle men tror ikke ordene mine gjør noe utover det. Anonymkode: e65d4...597 Poenget er at jeg opplever deg som hensynsløs overfor resten av brukeren på forumet. Du skriver at du får besøk fra kommunen om kort tid. Kan du ta dette med henne. Informere henne om tidligere planer og nåværende tilstand? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:03 Skrevet mandag kl 11:03 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan da? Jeg ønsker gjerne slutte med det så hadde vært fint om du kunne sagt hvordan, jeg ser det ikke selv? Anonymkode: e65d4...597 Blant annet ved å bevisst slutte med medisiner sånn at du skal bli enda dårligere, for så i neste omgang gi helsevesenet en grunn til å tvangsinnlegge deg igjen. Anonymkode: f2a18...05d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:05 Skrevet mandag kl 11:05 XbellaX skrev (3 minutter siden): Poenget er at jeg opplever deg som hensynsløs overfor resten av brukeren på forumet. Du skriver at du får besøk fra kommunen om kort tid. Kan du ta dette med henne. Informere henne om tidligere planer og nåværende tilstand? Jeg beklager. Skal ikke skrive om selvmordstanker mer. Jeg lover jeg kan prøve. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:06 Skrevet mandag kl 11:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blant annet ved å bevisst slutte med medisiner sånn at du skal bli enda dårligere, for så i neste omgang gi helsevesenet en grunn til å tvangsinnlegge deg igjen. Anonymkode: f2a18...05d Det var ikke det som var tanken min med å slutte. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
Sokk Skrevet mandag kl 13:44 Skrevet mandag kl 13:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var ikke det som var tanken min med å slutte. Anonymkode: e65d4...597 Nei, men det er konsekvensen. Hvorfor har du sluttet med medisiner? Har du hatt psykose før? Har du en stemningslidelse? Hvis du kan svare ja på ett eller begge av de spørsmålene, så er det ren selvsabotasje å slutte på medisiner. Jeg tror du allerede begynner å føle på de ubehagelige virkningene av å bråslutte på antipsykotika, ut fra ting du har skrevet. Du trengte også trolig større dose litium, ikke null! Bråslutt av litium gir større risiko for mani enn om man aldri hadde gått på litium. Så det må man bare ikke gjøre. Nå mener jeg du utgjør en fare for deg selv. Vær så snill og vær ærlig med hun fra kommunen. Takk ja til innleggelse, og om du ikke klarer det, gjør det tydelig for dem hvor dårlig du er så de tvangsinnlegger deg på nytt. Du holder på å miste det nå. Nå har du gjort halve DOL bekymret for deg. Kan du være så snill å skrive her og bekrefte utover kvelden at du har fått hjelp og at du er trygg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:30 Skrevet mandag kl 16:30 Sokk skrev (2 timer siden): Nei, men det er konsekvensen. Hvorfor har du sluttet med medisiner? Har du hatt psykose før? Har du en stemningslidelse? Hvis du kan svare ja på ett eller begge av de spørsmålene, så er det ren selvsabotasje å slutte på medisiner. Jeg tror du allerede begynner å føle på de ubehagelige virkningene av å bråslutte på antipsykotika, ut fra ting du har skrevet. Du trengte også trolig større dose litium, ikke null! Bråslutt av litium gir større risiko for mani enn om man aldri hadde gått på litium. Så det må man bare ikke gjøre. Nå mener jeg du utgjør en fare for deg selv. Vær så snill og vær ærlig med hun fra kommunen. Takk ja til innleggelse, og om du ikke klarer det, gjør det tydelig for dem hvor dårlig du er så de tvangsinnlegger deg på nytt. Du holder på å miste det nå. Nå har du gjort halve DOL bekymret for deg. Kan du være så snill å skrive her og bekrefte utover kvelden at du har fått hjelp og at du er trygg. Jeg sluttet med medisiner fordi jeg ikke fortjener å ha det bra. Jeg har en stemningslidelse. Jeg var ærlig med henne og sjefen hennes som også kom og det ble bestemt at jeg skulle få være hjemme. Jeg klarte ikke be om innleggelse. De sa at det hadde blitt tvangsinnleggelse hadde vi dratt på legevakten for det hadde psykiatrisk skrevet i epikrisen. Eller noe sånt. Det hadde jeg ikke lyst til og ikke de heller. Det skal komme noen andre fra kommunen nå kl 19. Bare for å være med meg. Så har vel fått hjelp. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:41 Skrevet mandag kl 16:41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg sluttet med medisiner fordi jeg ikke fortjener å ha det bra. Jeg har en stemningslidelse. Jeg var ærlig med henne og sjefen hennes som også kom og det ble bestemt at jeg skulle få være hjemme. Jeg klarte ikke be om innleggelse. De sa at det hadde blitt tvangsinnleggelse hadde vi dratt på legevakten for det hadde psykiatrisk skrevet i epikrisen. Eller noe sånt. Det hadde jeg ikke lyst til og ikke de heller. Det skal komme noen andre fra kommunen nå kl 19. Bare for å være med meg. Så har vel fått hjelp. Anonymkode: e65d4...597 Du klarte ikke å be om innleggelse sier du, men trodde det var sånn at du ikke ønsket innleggelse? Anonymkode: f2a18...05d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:43 Skrevet mandag kl 16:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du klarte ikke å be om innleggelse sier du, men trodde det var sånn at du ikke ønsket innleggelse? Anonymkode: f2a18...05d Ja, det stemmer at jeg ikke ønsker innleggelse. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:44 Skrevet mandag kl 16:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det stemmer at jeg ikke ønsker innleggelse. Anonymkode: e65d4...597 Men når du skriver "jeg klarte ikke å be om innleggelse" så vitner det jo om at det er det du ønsker? Anonymkode: f2a18...05d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:46 Skrevet mandag kl 16:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men når du skriver "jeg klarte ikke å be om innleggelse" så vitner det jo om at det er det du ønsker? Anonymkode: f2a18...05d Var klønete formulert av meg beklager. Jeg ønsker ikke innleggelse. Ønsker bare få det bedre men alt i meg er i mot det nå. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:57 Skrevet mandag kl 16:57 Til å gjenta såpass mange ganger at du ikke ønsker hjelp, så benytter du bra mye ressurser fra kommunen… Ser du at du kunne benyttet disse ressursene bedre? Anonymkode: caa5c...232 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:58 Skrevet mandag kl 16:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til å gjenta såpass mange ganger at du ikke ønsker hjelp, så benytter du bra mye ressurser fra kommunen… Ser du at du kunne benyttet disse ressursene bedre? Anonymkode: caa5c...232 Du mener benyttet mindre ressurser? Eller? Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 17:00 Skrevet mandag kl 17:00 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var klønete formulert av meg beklager. Jeg ønsker ikke innleggelse. Ønsker bare få det bedre men alt i meg er i mot det nå. Anonymkode: e65d4...597 En bruker spurte tidligere om autisme, jeg synes også dette lukter litt asperger. Er dette noe du har hørt før? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:05 Skrevet mandag kl 17:05 XbellaX skrev (4 minutter siden): En bruker spurte tidligere om autisme, jeg synes også dette lukter litt asperger. Er dette noe du har hørt før? Ja, det er det. Anonymkode: e65d4...597 0 Siter
XbellaX Skrevet mandag kl 17:07 Skrevet mandag kl 17:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er det. Anonymkode: e65d4...597 Fint, da går det ann å forstå litt mer av deg (ikke fint at du har det/eller at det har vært snakk om det, men fint fordi det går ann å skjønne litt mer av hodet ditt). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:06 Skrevet mandag kl 18:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener benyttet mindre ressurser? Eller? Anonymkode: e65d4...597 Nei; jeg mente å benytte ressursene annerledes. Du bruker nå ressurser fra kommunen og helse til å passe på deg, og til dels også ta valg for deg. Hva om du heller hadde brukt de ressursene til å faktisk bli bedre? Nå bruker du ressursene som barnevakt fordi du ikke ønsker å være voksen og stå ansvarlig for egne valg. Du bruker allerede ressurser fra helse og kommune; hvorfor ikke bruke dem til noe konstruktivt? Anonymkode: caa5c...232 0 Siter
ISW Skrevet mandag kl 18:29 Skrevet mandag kl 18:29 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei; jeg mente å benytte ressursene annerledes. Du bruker nå ressurser fra kommunen og helse til å passe på deg, og til dels også ta valg for deg. Hva om du heller hadde brukt de ressursene til å faktisk bli bedre? Nå bruker du ressursene som barnevakt fordi du ikke ønsker å være voksen og stå ansvarlig for egne valg. Du bruker allerede ressurser fra helse og kommune; hvorfor ikke bruke dem til noe konstruktivt? Anonymkode: caa5c...232 Jeg er litt skeptisk til hensiktsmessigheten av å være helt så hard som du er mot en sårbar og selvmordstruet person. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:13 Skrevet mandag kl 19:13 ISW skrev (43 minutter siden): Jeg er litt skeptisk til hensiktsmessigheten av å være helt så hard som du er mot en sårbar og selvmordstruet person. Hjelper det å dulle? Anonymkode: 64acc...db7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.