Gå til innhold

Hva signaliserer du når du bare åpner en snap uten reaksjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg har sett det du sender". Ikke alt krever en reaksjon. Det går selvsagt også på de snapper jeg sender.

Skrevet

Det kommer an på innholdet i snappen vil jeg si? Jeg tenker at det er veldig vanlig å åpne en snap uten reaksjon, i alle fall om det er en person man snapper mye/en del med og man tenker snappen ble sendt til mange og den ikke inneholder et spørsmål f.eks. For å gi et eksempel: Hvis en venninne sender et bilde av en graviditetstest og skriver hun er gravid tenker jeg det er obligatorisk og naturlig å gratulere. Sender hun et bilde av middagen sin er det helt naturlig å la det gå uten å skrive noe tilbake eller reagere.

Anonymkode: 59930...25e

Skrevet

Det gjør jeg hele tiden. Hvorfor må alt reageres på?

Anonymkode: 81925...b06

Skrevet
Blondi skrev (13 minutter siden):

Er du ikke interessert? 

Jeg vet ikke hva en snapp er? Snupp?

Anonymkode: 21238...0c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hva en snapp er? Snupp?

Anonymkode: 21238...0c6

Snap? Snapchat?

Skrevet
Blondi skrev (13 minutter siden):

Er du ikke interessert? 

Det er stort sett slik jeg reagerer på Snap. Bare bilde? Ok, da ser jeg på den og registrerer den og sender et bilde tilbake når jeg har noe interessant. Er det tekst i snap'en som det er naturlig å skrive noe tilbake på, skriver jeg noe tilbake.

Skrevet (endret)

Takk for svar! Tanken min er at det virker uinteressert. Enten i snappen eller personen. 

Endret av Blondi
Skrevet
Blondi skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Tanken min er at det virker uinteressert. Enten i snappen eller personen. 

Forventer du å få svar på alle snapper du sender? Og svarer du på alle snapper du får?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forventer du å få svar på alle snapper du sender? Og svarer du på alle snapper du får?

Her renner det ikke inn med snap, men gir oftest en reaksjon. 

Skrevet

Så hos dere vil dere ikke vise at det er uinteressant? 

Ikkeanonymnok
Skrevet
Blondi skrev (1 minutt siden):

Hvordan mener du at det skal vises?

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Hvordan mener du at det skal vises?

Når det bare åpnes. 

Skrevet
Blondi skrev (2 minutter siden):

Nei. Hvis du sender direkte spørsmål eller store livshendelser og aldri får svar hadde jeg nok tolket det som at vedkommende ikke var interessert i kontakt. Men bare en eller flere helt vanlige snap uten å få svar er som sagt helt vanlig.

Ikkeanonymnok
Skrevet
Blondi skrev (1 minutt siden):

Når det bare åpnes. 

Jeg har ikke veldig mange jeg kommuniserer med irl, men jeg vil anta at omlag 70% av all kommunikasjon foregår på snap. Da inkludert snap og vanlige chatmeldinger. Dersom vi fjerner chatmeldinger som er en samtale og snap som også er en samtale eller et spørsmål eller noe som åpenbart trenger en form for respons gjenstår omtrent 50% med snap uten mål og mening. Jeg svarer eller gir en reaksjon på omlag 1/10 av disse. Og det samme gjør de i andre enden. Jeg tror det er ganske normalt. Jeg hadde syntes det var veldig slitsomt om jeg måtte svare på alt eller om alt jeg sendte fikk en form for respons.

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei. Hvis du sender direkte spørsmål eller store livshendelser og aldri får svar hadde jeg nok tolket det som at vedkommende ikke var interessert i kontakt. Men bare en eller flere helt vanlige snap uten å få svar er som sagt helt vanlig.

Synes bare det virker så avvisende. Man sender og så ser man at det bare åpnes. 
Men det er kanskje sånn. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (46 minutter siden):

Jeg har ikke veldig mange jeg kommuniserer med irl, men jeg vil anta at omlag 70% av all kommunikasjon foregår på snap. Da inkludert snap og vanlige chatmeldinger. Dersom vi fjerner chatmeldinger som er en samtale og snap som også er en samtale eller et spørsmål eller noe som åpenbart trenger en form for respons gjenstår omtrent 50% med snap uten mål og mening. Jeg svarer eller gir en reaksjon på omlag 1/10 av disse. Og det samme gjør de i andre enden. Jeg tror det er ganske normalt. Jeg hadde syntes det var veldig slitsomt om jeg måtte svare på alt eller om alt jeg sendte fikk en form for respons.

Jeg skjønner. Kanskje det bare er sånn det er. Jeg får og sender få og når jeg først gjør det synes jeg det ikke er så kjekt. Da kan jeg tenke at de synes ikke det er så interessant. 

Skrevet
Blondi skrev (5 minutter siden):

Synes bare det virker så avvisende. Man sender og så ser man at det bare åpnes. 
Men det er kanskje sånn. 

Du må endre tankesettet ditt rundt det. Det at en snap som oftest åpnes uten reaksjon er sånn snap fungerer. (Joda, det finnes sikkert enkelte unntak som svarer på alt men som Ikkeanonymnok skriver oppleves det nok heller slitsomt dersom alt skulle ha blitt svart på). Det virker som du ut i fra det du skriver her og som jeg har sett deg skrive i andre tråder siden du ble medlem her at du er veldig sensitiv for avvisning? Får du noe hjelp for det (og det andre du sliter med) i helsevesenet? Tenker det ikke skal så mye til for å gjøre livet ditt lettere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kommer an på innholdet i snappen vil jeg si? Jeg tenker at det er veldig vanlig å åpne en snap uten reaksjon, i alle fall om det er en person man snapper mye/en del med og man tenker snappen ble sendt til mange og den ikke inneholder et spørsmål f.eks. For å gi et eksempel: Hvis en venninne sender et bilde av en graviditetstest og skriver hun er gravid tenker jeg det er obligatorisk og naturlig å gratulere. Sender hun et bilde av middagen sin er det helt naturlig å la det gå uten å skrive noe tilbake eller reagere.

Enig med deg.

Folk har jo så ulik måte å bruke Snap på. Jeg vil lettere kommentere på en Snap jeg senser er sendt bare til meg, enn der det er en veldig generell Snap som tydeligvis er sendt til mange. Her har jo folk ulike vaner. Jeg har en venninne som når hun sender Snap går inn og velger mange hun sender det til direkte. Jeg gjør ikke det. Jeg legger slike generelle snapper i stedet i story, så får folk se om og når de vil, uten at det kommer som direkte til den enkelte. Jeg foretrekker at mine snapvenner gjør det samme, dersom de sender en generell oppdatering av dagen sin til en gruppe, istedenfor at de sender direkte til meg. Så kan de heller sende meg direkte i mer «eksklusive» tilfeller.

Skrevet

Tar det ikke som avvisning hvis jeg ikke får svar nei. Svarer heller ikke hver gang. Svarer når jeg har noe å svare. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...